• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tissot Visodate Automatic Seastar T-12

Lilja04

Basic
3C485502-263B-428D-9C86-581594A08952.jpeg
Hej!

Jag har precis fått tillbaka min dykare (tidigt 70-tal?) från totalservice. Vet dock inte så mycket om den, förstått att det inte är så vanligt med 42mm. Tycker det varit svårt att hitta info på nätet. Är det någon som har en liknande eller vet mer om modellen?
Med vänlig hälsning,
Lilja

3C485502-263B-428D-9C86-581594A08952.jpeg
Hej!

Jag har precis fått tillbaka min dykare (tidigt 70-tal?) från totalservice. Vet dock inte så mycket om den, förstått att det inte är så vanligt med 42mm. Tycker det varit svårt att hitta info på nätet. Är det någon som har en liknande eller vet mer om modellen?
Med vänlig hälsning,
Lilja
Tuff modell som kanske inte är jätteovanlig men helt klart lite av en udda fågel. Finns ju även en kronograf i samma typ av boett. Är boett av typen Supercompressor av företaget mrpsa. Borde finnas en hel del info på nätet om du söker? Man ser att baksidan ser likadan ut som ett flertal andra Supercompressorer från tiden. Borde väl finnas en datummarkering på insidan av boettlocket?

Cool modell men tyckte den var för stor för min smak. "Gav" bort min för 4700:- för typ ett år sedan. Skulle nog sålt dyrare internationellt.
Screenshot_20180516-182956.png

Edit. Passr bättre på gummi eller shark mesh tycker jag.

Tillbaka
Topp