• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tissot Visodate vs Frederique Constant Classic

RobVintage

Panerai
Tjenare!

Jag ska köpa en billigare dinka och väljer mellan en Tissot Visodate och en Frederique Constant Classic vad skulle panelen säga är det bästa valet? Vilken har bäst finish osv?
image.jpeg

image.jpeg
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Utifrån bilderna ett lätt val. FC.
Varför? Avsaknad av dag enklare att ställa. Dessutom snyggare imo

Hur skiljer de sig storleksmässigt?
 

donnie

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Har provat en Visodate, tycker den är snygg dock så får man ingen kvalitetskänsla av den. Constanten kan jag inte uttala mig om då jag aldrig sett den men det var ruskigt jäkla snygg!
 
Senast ändrad:

RobVintage

Panerai
Tissot:en ca 4 och fc ca 7 så det är en rejäl skillnad men håller fc:n en finish därefter är det lätt värt
 

mouqvist

Rolex
Har länge velat köpa en klocka i stål med vit tavla, Sjöö Sandström Royal Classic har varit starkaste kandidaten fram tills nu måste jag säga, denna FC ser jättebra ut och kostar en bråkdel i jämförelse. Köp!
 
Säger också FC. Var inne hos uris idag och kollade på bland annat visodaten, men den är om möjligt ännu tråkigare irl än på bild.
 

RobVintage

Panerai
Det lutar åt att det blir en fc faktiskt, 7495kr hos uret känns ok även om märket för mig är relativt okänt
 

Michael.

Rolex
Äger den svarta visodate. Vilken jag har varit nöjd med. Aldrig stört mig eller ens tänkt att den har för korta visare som någon sa..Bra budget dinka som funkat bra ! Fc var snygg med, men gillar inte lume på "dress" klockor. Fc har snyggare utbud av dressklockor än den vita enligt mitt tycke
 

RobVintage

Panerai
Äger den svarta visodate. Vilken jag har varit nöjd med. Aldrig stört mig eller ens tänkt att den har för korta visare som någon sa..Bra budget dinka som funkat bra ! Fc var snygg med, men gillar inte lume på "dress" klockor. Fc har snyggare utbud av dressklockor än den vita enligt mitt tycke
Gillar också visodaten men fc verkar hålla högre finish så det blir som att "kliva upp" ett steg typ det gäller ju även priset
 

BartVader

Omega
Fredrique Constanten var ruggigt fin. För samma pengar kan du även få denna, som finns i 38 och 42 mm. Tycker verkligen Hamilton har lyckats med designen här.
IMG_2939.jpg
 

McFly

Cartier
2-Faktor
FC:n är given. Visodaten är på tok för hög för att vara en dressare. Den är nästan lika tjock som en sub för fan :D
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Tror faktiskt aldrig att jag kollat på en Frederique Constant live, men jag måste säga att jag imponeras av mycket de gör.
Mitt val landar således också på denna.
 

M.U

Rolex
FC utan tvekan. Helt annan finnish och underbart klockmärke med gedigen historik :) Nu kan ju jag vara färgad dock för jag äger en själv... :p
 
Topp