• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tissotkronograf för 82.000?!

Diogenes

Cartier
Jag var med och stridade om denna läckra vintage Tissotkronograf men gav snart upp, synnerligen när summan närmade sig 30k. Men det slutade inte där. Den slutgiltiga summan landade på 81.255:- + provisioner. (~22%).

Vad jag lyckats läsa mig till är detta en ovanlig Tissot, snarlik de Omegakronografer som gjordes under samma tidsperiod. Tillsammans delade de cal. 33.3 alt 15TL och brukar väl vara one-pushers!? Min fråga är: är de så oerhört eftertraktade eller är det något jag missat med just detta ex? Det skall tilläggas att klockan ifråga var i behov av service och att inga bilder på verket fanns.

https://auctionet.com/sv/741843-herrarmbandsur-kronograf-tissot-1940-50-tal
 
Senast ändrad:

PJW

Audemars
2-Faktor
Jag var med och stridade om denna läckra vintage Tissotkronograf men gav snart upp, synnerligen när summan närmade sig 30k. Men det slutade inte där. Den slutgiltiga summan landade på 81.255:- + provisioner. (~22%).

Vad jag lyckats läsa mig till är detta en ovanlig Tissot, snarlik de Omegakronografer som gjordes under samma tidsperiod. Tillsammans delade de cal. 33.3 alt 15TL och brukar väl vara one-pushers!? Min fråga är: är de så oerhört eftertraktade eller är det något jag missat med just detta ex? Det skall tilläggas att klockan ifråga var i behov av service och att inga bilder på verket fanns.

https://auctionet.com/sv/741843-herrarmbandsur-kronograf-tissot-1940-50-tal
Känns som om italienarna hittade denna goding. 38mm 40-tals-Tissot med svart tavla går hetttt.
 
Satt också och höjde på ögonbrynen. Intressant ändå, häftigt höga priser på dessa ovanliga klockor. Där ser man vad nätet har inneburit. Annat om den legat i en låda i Kalmar inför en auktion. Säljare fick en fin jul...
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Onekligen var den fin! Jag får erkänna att jag skäms lite för den naivitet som infann sig 5h innan auktionsslut, där jag hoppades på att ro hem den.
Så lite som avgör på ett sånt här objekt. En som vill ha den och den kan stanna kring 30. Två som verkligen vill ha den och den kostar 82 eller än mer. Jättesvårt att säga om det var rätt eller ej utifrån bilderna på Tradera. Jag hade nog gärna velat se tavlan under glaset innan jag gick så högt.
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Lägger till en bild för framtida referens.
68543085-649B-496C-BA01-89B6AB15E3B9.png
 
Topp