• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tjocklek på Omega Speedmaster

dav1d

Basic
Hejsan!
Kort och gott skulle jag bara vilja ha er syn på tjockleken på en Omega Speedmaster 40mm (326.30.40.50.01.001). Den skall enligt Uret.se ligga på 15.06mm. Anser ni att klockan blir för "hög" med detta mått, eller passar det in bra? Ska självfallet testa klockan innan ett potentiellt köp, men hade varit kul med andras åsikter.

Kommer ihåg att jag tyckte att 15mm lät mycket när jag kollade på min Speedmaster. Såhär 6 år senare kan jag konstatera att jag aldrig någonsin tänkt eller tyckt att den varit för hög. Mycket tror jag beror på att den faktiskt inte är Ø42mm X 15mm, utan att mycket av höjden sitter i boettlocket som kanske är Ø30mm och som sjunker ner lite i huden.

EDIT: Sorry, missade att vi diskuterade 40mm modellen.

Senast ändrad:
IMG_1710.JPG
Man ska vara medveten om att klockan blir ganska hög men personligen tycker jag inte att det är ett problem, snarare tvärt om om då den den får en skön närvaro på handleden trots storleken. Jag använder dock andra klockor när jag vill vara mer dressad eller när klockan riskerarar att utsättas för våld. Med det sagt är det ändå min allround-favorit.

Kommer ihåg att jag tyckte att 15mm lät mycket när jag kollade på min Speedmaster. Såhär 6 år senare kan jag konstatera att jag aldrig någonsin tänkt eller tyckt att den varit för hög. Mycket tror jag beror på att den faktiskt inte är Ø42mm X 15mm, utan att mycket av höjden sitter i boettlocket som kanske är Ø30mm och som sjunker ner lite i huden.

EDIT: Sorry, missade att vi diskuterade 40mm modellen.

Tror du det är någon större skillnad på 42 och 40 i det sammanhanget då?

Tillbaka
Topp