• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Toastmaster på lördag. Vilket typ av klocka?

sveol

Cartier
Tja.

Har äran att vara toastmaster på lördag. Kommer sitta med ett gäng som inte alls delar vårt intresse. Klädsel är mörk kostym. Vilken typ av klocka skulle ni rocka som toastmaster? I rollen kommer man kuta hit och dit, vifta och fläkta.

Själv har jag bara fixat med klockor i ett år så mina val står mellan en Steinhart Doubble red eller en Orient vintage inspirerad klocka. Bröllopet isig är tudelat. Bruden är traditionell (tänk Cannes på sommaren samt fotomodell) och brudgum är bartender från Australien som mest gillar grillat och sprit (och inte äger en klocka).

Edit: Själv kommer jag rocka en traditionell (inga smala slag här inte) marinblå kostym, svart bälte och skor. Simple as that :)

Så vilken hade ni föredragit?

wrist1.jpg


IMG_20140518_194317.jpg
 

Randel

Cartier
Jag hade personligen aldrig tagit på mig en dykare till kostym på ett bröllop, och av den anledningen blir valet oerhört enkelt: Orient-klockan. Utöver det hade dessutom valt Orient-klockan eftersom jag tycker den är snyggare än Steinhart-klockan. Have fun!
 
Topp