• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tog inte betalt för beställning

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Hej forum!

Jag har beställt en klocka, min första riktiga och valde en Certina DS First Ceramic Chrono från TidochDoft. Jag valde att betala med Postförskott. De skickade försändelsen i fredags. Jag frågade PostNord support på twitter när de tror paketet kommer och de sa idag. Jag frågade också om det var postförskott på det och enligt dem så var det INTE det.

Kan det vara så att TidochDoft glömt att faktiskt addera postförskott på min försändelse? Vad är det rätta att göra då?

Jag återkommer givetvis senare idag när jag hämtat paketet.

/Tobias
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Finns väl några olika alternativ till vad som har hänt.
1: Postens kundservice har sagt fel/missat något och det är postförskott.
2: Tidochdoft har gjort fel vid transaktionen och klockan kommer med faktura i paketet.
3: Det har blivit så pass fel att du "inte betalar" för klockan.

Vilket fel som skett lär du bli varse när du hämtat ut paketet.
Om det är alternativ tre så är det enda rätta att kontakta tidochdoft för att göra rätt för dig :)
Mvh
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Finns väl några olika alternativ till vad som har hänt.
1: Postens kundservice har sagt fel/missat något och det är postförskott.
2: Tidochdoft har gjort fel vid transaktionen och klockan kommer med faktura i paketet.
3: Det har blivit så pass fel att du "inte betalar" för klockan.

Vilket fel som skett lär du bli varse när du hämtat ut paketet.
Om det är alternativ tre så är det enda rätta att kontakta tidochdoft för att göra rätt för dig :)
Mvh

Ja det borde ju vara så enkelt. Paketet finns faktiskt för uthämtning redan nu (är detta verkligen PostNord?) Så jag tar mig en sväng dit och kollar. Gör en paketöppning också. Om det är så att jag inte betalat så tar jag kontakt med bolaget och ordnar det.
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Du är en hederlig karl! Hoppas du blir nöjd med klockan :)
Tackar! Givetvis ska man vara ärlig. Det lönar sig också att vara det. Nu har vi löst det. Se bifogad bild.
7f503759591cccd3c437176e3c69c655.png
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Undra hur många gånger detta skett utan att företaget fått en återkoppling på det?

Skönt att höra en god historia nu bland all skit som hänt den senaste veckan.
 

Wheelie

Cartier
Ädelt och hederligt agerat. All cred till TS !

Så kommer samvetsfrågan, hur hade jag själv gjort :angel: hehe :rolleyes:
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Det enda rätta! Härligt att se att det fortfarande finns ärligt folk! :)


Hoppas att du njuter av din nya klocka också.
Njuter varje gång jag tittar ner på handleden :)

Undra hur många gånger detta skett utan att företaget fått en återkoppling på det?

Skönt att höra en god historia nu bland all skit som hänt den senaste veckan.
Håller med! Vet inte, hoppas att detta bara varit en engångshändelse.

Bra gjort!
Verkar vara en härlig heirarki på Tid och Doft.

Snyggt gjort! Även snyggt gjort av tid och doft tycker jag.
Tycker jag också!

Ädelt och hederligt agerat. All cred till TS !

Så kommer samvetsfrågan, hur hade jag själv gjort :angel: hehe :rolleyes:

Haha, ja jag ställde själv mig den frågan när jag såg det men bestämde mig för att göra det rätta.

Riktigt bra gjort. Gentlemannamässigt, rakryggat. Jag tror på riktigt att man, på något sätt, får skörda det man sår här i livet

Tack allesammans! Nöjd med klockan är jag och den snabba och tillförlitliga supporten från TidochDoft.
 

Script

Cartier
Det här var många år sedan nu men en kompis beställde högtalare för 8k som företaget sedan aldrig tog betalt för. Dock var han inte lika hederlig som du.
 

Hawk100

Rolex
En liknande anekdot är när min fru beställde en jacka på rea för 700 kr men fick hem 4st tröjor som alla hade en prislapp på 12 500 kr styck!!!! (Jag visste inte ens att det fanns så dyra tröjor...)
Självklart kontaktade hon företaget och skickade tillbaka tröjorna. Som tack fick hon en rabattcheck på 20% på nästa köp. Men eftersom företaget gick i konkurs en månad senare (inte helt förvånande!!) så blev den inte utnyttjad....
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
En liknande anekdot är när min fru beställde en jacka på rea för 700 kr men fick hem 4st tröjor som alla hade en prislapp på 12 500 kr styck!!!! (Jag visste inte ens att det fanns så dyra tröjor...)
Självklart kontaktade hon företaget och skickade tillbaka tröjorna. Som tack fick hon en rabattcheck på 20% på nästa köp. Men eftersom företaget gick i konkurs en månad senare (inte helt förvånande!!) så blev den inte utnyttjad....
12,5K? Vilket märke var detta? :O
 

Hawk100

Rolex
Något Italienskt som jag aldrig hade hört talas om. Visserligen var de i Kashmir-ull, men ändå..... Inte var de speciellt snygga heller.
Min fru påpekar dock att det "bara" stod 12 250 kr på prislapparna och inte 12 500 kr som jag skrev ovan! :)
 

Krabbeluring

Cartier
Btw här kommer länken till paketöppningen jag gjorde också: https://klocksnack.se/threads/den-stora-paketöppningstråden.23957/page-469
Skrolla ner lite så ser ni inlägget.

Välkommen till forumet, du verkar vara en hyvens prick!

Tips!
Bredvid inlägget, längst ner till höger, bredvid "Gilla, +Citat, Citera") finns en siffra (ex #23) klickar du på den så ändras adressen till det specifika inlägget. På mobilen trycker du på tidsstämpeln (TobiasD, igår 17:32). På så sätt slipper man scrolla och leta inlägg :)
 

Savagear114

Rolex
2-Faktor
Välkommen till forumet, du verkar vara en hyvens prick!

Tips!
Bredvid inlägget, längst ner till höger, bredvid "Gilla, +Citat, Citera") finns en siffra (ex #23) klickar du på den så ändras adressen till det specifika inlägget. På mobilen trycker du på tidsstämpeln (TobiasD, igår 17:32). På så sätt slipper man scrolla och leta inlägg :)
Om du sitter på en iPhone så behöver du dock lägga telefonen på sidan för att se detta fält :) @TobiasD
 
Topp