• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tokyo, tips för några dagars vistelse efterfrågas

naggge

Panerai
Nu är det så att jag och tjejen kommer spendera några veckor i december och januari i asien och däribland 3-4 dagar i Tokyo.
Då Tokyo erkänt är en ganska stor stad med mycket att se/uppleva så skulle det vara trevligt med lite tips från Tokyovana klocksnackare.
Var ska man bo? Vad får man inte missa att uppleva? o.s.v...
Klockor är tyvärr inte prioriterat så skippa de tipsen :(
 

Isodor

Audemars
Varit i Tokyo vid ett par tillfällen.

Tunnelbanan är logisk och fungerar utmärkt. Väldigt bra sätt att transportera sig och mycket folk rör sig "underground". Finns mkt butiker / restauranger.

Asakusa för lite historia.
Harajuku eller Akihabara för se motsatsen till en "Lasse"
Annars Shinjuku / Shibuya vid kvällstid.
Roppongi & Ginza kan vara värt ett besök också. Lite flådigare.

Kolla tripadvisor efter bra restauranger eller dylikt. Finns mycket att se i Tokyo, men får sålla lite.
 

naggge

Panerai
Varit i Tokyo vid ett par tillfällen.

Tunnelbanan är logisk och fungerar utmärkt. Väldigt bra sätt att transportera sig och mycket folk rör sig "underground". Finns mkt butiker / restauranger.

Asakusa för lite historia.
Harajuku eller Akihabara för se motsatsen till en "Lasse"
Annars Shinjuku / Shibuya vid kvällstid.
Roppongi & Ginza kan vara värt ett besök också. Lite flådigare.

Kolla tripadvisor efter bra restauranger eller dylikt. Finns mycket att se i Tokyo, men får sålla lite.
Grymt, tack för tipsen!
 

Niclas

Omega
Tog en guidad tur i Shoguns-anda med besök i diverse tempel och slutligen en runda i Ginza.
En av dem få gånger jag önskat att jag skulle tagit en heldagstur istället för en halv.
 

Josef B

Bestraffaren
Sök dig till "matkvarteren", våga in på "hål-i-väggen-restaurangerna", finns överallt :).
Vill du ha världens bästa sushi åk till Ginza och Jiro som har 3 stjärnor Michelin :)

Shibuya har bra utbud med affärer och restauranger.
Hitta en bra utsiktsplats vid Shibuya Crossing och njut av det organiserade kaoset, galet :)

3 dagar räcker inte till detta underbara land. Var där i 10 dagar i somras, räckte inte! Ska dit igen 2-3 veckor nästa sommar :)
 
Senast ändrad:

naggge

Panerai
Sök dig till "matkvarteren", våga in på "hål-i-väggen-restaurangerna" :).
Vill du ha världens bästa sushi åk till Ginza och Jiro som har 3 stjärnor Michelin :)

Shibuya har bra utbud med affärer och restauranger.
Hitta en bra utsiktsplats vid Shibuya Crossing och njut av det organiserade kaoset, galet :)

3 dagar räcker inte till detta underbara land. Var där i 10 dagar i somras, räckte inte! Ska dit igen 2-3 veckor nästa sommar :)
Tack för tipsen :)
Vi kör dessa dagar mest för att kolla läget och känna av staden lite när vi ändå är i krokarna. Japan i övrigt lockar mycket och jag inser att vi bara kommer hinna se en begränsad del av Tokyo under dessa få dagar men tyvärr hinner vi inte med fler dagar här just denna resa. Istället blir det nu ett par veckor i Taiwan och en vecka på Borneo :)
 

Case

Panerai
Käka på Omoide Yokocho, en smal gränd under rälsen vid Shinjukus station som för tankarna till Bladerunner. Gå där,efter vidare till Golden Gai och sup skallen i bitar på umeshu soda.
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Just ja, glöm inte att kolla högt upp när ni letar vattenhål. Finns massor med mysiga barer i vanliga lägenhetsbyggnader. Vips har man tagit hissen till 8:e våningen och skriker kareoke och käkar något hemlagat.
 

Bonumm

Panerai
Käka på Omoide Yokocho, en smal gränd under rälsen vid Shinjukus station som för tankarna till Bladerunner. Gå där,efter vidare till Golden Gai och sup skallen i bitar på umeshu soda.
Golden Gai är ju skithäftigt. Sjukt små barer, en vi besökte hade ju bara plats för 4st. Jag gillar annars området Shibuya. Riktigt roliga och totalt utflippade butiker där. Gatan med knivar och allt för en hel jäkla resturang är också trevlig om man gillar fina knivar. Är lite jobb att ta sig dit men väl värt ett besök.
 

Bonumm

Panerai
Gillar även turistfällan Park Hyatt. Mysigt att sitta i skybaren och dricka drink och röka cigarr. Brukar alltid avsluta mina Japanbesök där. Har varit i Japan 5 ggr och åkt puder.
 

Bally

Cartier
Gå upp tidigt en dag och dra till fiskmarknaden och kolla in dagens fångster, sjukt häftigt. Efter det rekommenderas att äta sushi till frukost på en av restaurangerna på fiskmarknaden. Bästa sushi jag någonsin ätit.

Finns otroligt mycket fina tempel i Japan också som är väl värt ett besök.

Att gå och kolla på sumobrottning var också en riktigt upplevelse!

Jag är faktisk i Japan just nu och ska tillbaka till Tokyo om en vecka, återkommer i tråden ifall jag hittar nått nytt bra tips!
 
Topp