• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tomt paket från Chrono24-köp! Vad göra??

MasterChief

Silver
2-Faktor
Gjorde mitt första köp på Chrono24 från en väl beryktad säljare på C24 från Italien. (20-30tkr klassen)

När paketet väl kom fram, efter en väldig resa genom Europa, var det tomt!! Det fanns en noname klocklåda i paketet men ingen klocka!

Har handlat via Trusted Checkout.

Hjälp! Vad ska jag göra?

Kontakta säljaren och C24, klockan kan också ha blivit stulen i frakten och då ska försäkringen från fraktbolaget ersätta detta.

Kontakta säljaren och C24, klockan kan också ha blivit stulen i frakten och då ska försäkringen från fraktbolaget ersätta detta.
Gjort båda dessa saker.
Alltså, det här hände nyss. Får se vad jag får för svar från alla parter...

Fan. Det var en så bra klocka. Har letat ett bra tag efter en ok årsklocka. Besvikelsen när jag öppnade paketet...

Beklagar men det kommer ordna sig. Såg paketet skadat eller manipulerat ut? Tänker på teorin om att fraktbolaget är boven.

Trusted checkout skrev du. Då har du inte betalat säljaren än antar jag?

Usch, hoppas det löser sig, det är väl hela idén med trusted checkout att du ska bli skadelös.

Jo precis, vill minnas att man som köpare måste godkänna att paketet är mottaget. Om klockan inte lever upp till vad som utlovats i annonsen håller C24 pengarna tills ärendet är löst.

Jo precis, vill minnas att man som köpare måste godkänna att paketet är mottaget. Om klockan inte lever upp till vad som utlovats i annonsen håller C24 pengarna tills ärendet är löst.

Fast det är skillnad mellan en klocka som avviker från beskrivningen och kan skickas tillbaka och ingen klocka i paketet, dvs stöld/bedrägeri.

Jävla pissig situation. Kanske kan hemförsäkring täcka något i värsta fall? Hoppas det löser sig för dig.

Beklagar. Hjälper inte nu i efterhand, men bra idé att filma när man öppnar paket, förseglar paket, hämtar hyrbilar och lämnar hyrbilar. Dvs helt enkelt vid alla distansöverlämnanden av värdefulla saker. Blir så himla mkt enklare när det går åt skogen. Allt gott, hoppas det löser sig!

Fast om du läser inlägget noga förstår du att det var inte säljaren som tog smällen utan C24 och att det var ett undantag, dvs att Trusted Checkout inte gäller varje gång när paketet visar sig vara tomt.
Har du exempel på när C24 inte gjort detta eller gissar du nu? Sökt ett bra tag då jag själv är nyfiken hur det funkar och C24 har returnerat pengarna varje gång i de ärenden jag hittar.

Har du exempel på när C24 inte gjort detta eller gissar du nu? Sökt ett bra tag då jag själv är nyfiken hur det funkar och C24 har returnerat pengarna varje gång i de ärenden jag hittar.

Jag har inga exempel utan jag har läst det inlägget du länkade till och använt sund förnuft. Blir bara glad om C24 betalar tillbaka hela beloppet till köparen, men hoppas verkligen att de inte gör det på säljarens bekostnad.

Fast om du läser inlägget noga förstår du att det var inte säljaren som tog smällen utan C24 och att det var ett undantag, dvs att Trusted Checkout inte gäller varje gång när paketet visar sig vara tomt.
Förövrigt är det skillnad på "exceptional" och "exception". C24 syftar i sitt svar till att det är ovanligt att paket kommer fram tomma. Ett rimligt svar på ett dåligt omdömme på Trustpilot. Refunden är troligtvis från Escrowkontot, alltså var det säljaren som gick bet.

En tjänst som bara gäller för vissa tomma paket hade få köpare varit intresserade av.

Vad står det för vikt vid inlämnat paket? Vad väger paketet som du fått det? Om paketet vägde mer vid "incheckning" så är det posten som tagit klockan!

Hoppas det löser sig, riktigt riktigt surt! Vad var det för klocka, om man får fråga?

Förövrigt är det skillnad på "exceptional" och "exception". C24 syftar i sitt svar till att det är ovanligt att paket kommer fram tomma. Ett rimligt svar på ett dåligt omdömme på Trustpilot. Refunden är troligtvis från Escrowkontot, alltså gick säljaren bet.

Ja, det är visst skillnad: "exception" är ett substantiv och "exceptional" ett adjektiv. Jag vill inte diskutera ämnet mer. Om du tror att Trusted Checkout försäkrar köparen i en sådan situation genom att skicka betalningen tillbaka - ok. Att C24 valde i det situationen du länkar till att ersätta köparen och kalla det för "an exceptional case" betyder inte att det är en rutin och att säljaren inte har fått sina pengar. C24 har valt att ta smällen för att skydda sitt rykte men detta är knappt någon regel utan snarare "an exception".

Tillbaka
Topp