• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tomten kom 12 dagar för tidigt!

Ricrob

Patek
Den 12e i 12e 2012 idag.. Dvs 12 dagar kvar till mannen med det stora skägget kommer.. Ändå hade jag 2 paket på bordet idag!



Börjar såklart med det största! Oh, nice! En digital blodtrycksmätare är ett måste för en lat, blivande kiropraktor!



Den här ska bli kul att testa på frun..



Men vafa...?



Har TH gett sig in i vårdbranchen..?



Hur får den mackapären plats i den här lilla asken?



Nääää, luring! Den som gick på den räcker upp en hand!



Varför ha en Monaco när man kan ha två!?



Världens porrigaste syskonpar, jupp! Tack Bernhard för en mycket smidig och fin affär!



Sen ska vi öppna det lilla paketet också.



Vad har vi här då? Lite trasiga smådelar och tictac's..



Och en klocka såklart!



Den slitna och trasiga gamla Invictan som jag fick av svärfar i somras och som dömdes ut som skrot av en urmakare i Sthlm har återuppstått som fågel Fenix! Vår käre forumbroder och urmakarstudent Aler har verkligen utövat magi på denna, mycket imponerad måste jag säga!






Så här såg den ut innan.. Förutom den uppenbara misären utvändigt, så var urverket kasst och stod still.



Trevlig kväll!

(Monacon är min brors men lika glad är jag för det.. Nästan)
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    379.4 KB · Visningar: 655
  • image.jpg
    image.jpg
    404.7 KB · Visningar: 653
  • image.jpg
    image.jpg
    453.4 KB · Visningar: 653
  • image.jpg
    image.jpg
    457.2 KB · Visningar: 651
  • image.jpg
    image.jpg
    484.4 KB · Visningar: 650
  • image.jpg
    image.jpg
    476.3 KB · Visningar: 655
  • image.jpg
    image.jpg
    495.3 KB · Visningar: 659
  • image.jpg
    image.jpg
    417.6 KB · Visningar: 661
  • image.jpg
    image.jpg
    370.7 KB · Visningar: 657
  • image.jpg
    image.jpg
    392 KB · Visningar: 655
  • image.jpg
    image.jpg
    337.1 KB · Visningar: 661
  • image.jpg
    image.jpg
    309.7 KB · Visningar: 660
  • image.jpg
    image.jpg
    388.9 KB · Visningar: 658
  • image.jpg
    image.jpg
    427.1 KB · Visningar: 651
  • image.jpg
    image.jpg
    282.3 KB · Visningar: 655
  • image.jpg
    image.jpg
    399.6 KB · Visningar: 654
  • image.jpg
    image.jpg
    351.7 KB · Visningar: 652

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Din bror lär bli nöjd, och grattis till att upplivningen av Invictan gick fint till slut! Kul! ...Ok, jag gick på det där med BT-mätaren, då jag själv faktiskt skaffade mig en enklare, batteridriven variant, under min utbildning. Dock fortfarande mycket sparsamt använd, kan man lugnt säga ;)
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hur i helvete kan du köpa en Omron BT mätare när du har en forumbroder och nästan namne som kränger det bästa du kan hitta i BT mätarväg?!? Det du köpt kan liknas vid de Rolex jag köpte på gatan i New York i början på -90 talet och underverken jag har i väskan kan du likna med Kristian Haagens Patek!
Nää, det här måste vi ta ett snack om.. Snart!! :D
 

Ricrob

Patek
RicVin skrev:
Hur i helvete kan du köpa en Omron BT mätare när du har en forumbroder och nästan namne som kränger det bästa du kan hitta i BT mätarväg?!? Det du köpt kan liknas vid de Rolex jag köpte på gatan i New York i början på -90 talet och underverken jag har i väskan kan du likna med Kristian Haagens Patek!
Nää, det här måste vi ta ett snack om.. Snart!! :D

theargonaut skrev:
Ok, jag gick på det där med BT-mätaren, då jag själv faktiskt skaffade mig en enklare, batteridriven variant, under min utbildning. Dock fortfarande mycket sparsamt använd, kan man lugnt säga ;)

Lugn nu kompisar, det var ju bara på skoj! :D Faktum är att jag redan äger en, men den är manuell och från WelchAllyn. Jag ska bli kiropraktor, inte kardiolog eller liknande.. Men RicVin, det börjar bli dags för en lunch i Solna snart, skrik till när du är i krokarn!
 
En förträfflig presentation Rickard ! Mycket lustigt det där med Omronen, den går väldigt bra, visserligen på
batteri, men ändå !!!!
:lol:
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Welch Allyn= Patek! Jag bugar och bockar. Jag kan visa dig min WA mätare med mitt namn på tavlan, det du! :cool:
 
Topp