• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Too green :)

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Så enda sätter att bära en klocka som bara säljs med guldlänk är på ett gummi? Fullt logiskt. :D
Håller dock med dig om att rubberb är nice.
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
I mina ögon är det inte längre en helguldare för du har ju fimpat länken och slängt på ett gummi. :woot: Men smaken är som baken. Huvudsaken är ju att du är nöjd. ;)
 
Grymt snygg klocka! Nu vet inte jag hur det är att bära en guldklocka på guldlänk (eller på någonting annat), men alla sportklockor jag haft hittills har jag mera uppskattat på gummi än på stållänk. Så jag förstår TS. :D
 
Det är inte en Rubber B, jag önskar att Rubber B gör en grön band, men nej nej :(

Det är en Everest rubber strap, samma kvalite fast lite billigare och annorlunda form.
 
Naeh jag köpte min PGA att jag gillar grön och Rolex men finns inte så många val.

Tycker bäst om hulken men den har ingen guld, jag ber att Hulken kommer i twotone så kommer jag att vara först i kö för att köpa den.

DayDate med grön tavla och grön band är för dressig för mig.

Så det återstår bara GMT 116718
 

CLT

Rolex
Naeh jag köpte min PGA att jag gillar grön och Rolex men finns inte så många val.

Tycker bäst om hulken men den har ingen guld, jag ber att Hulken kommer i twotone så kommer jag att vara först i kö för att köpa den.

DayDate med grön tavla och grön band är för dressig för mig.

Så det återstår bara GMT 116718
Fast 116718 är värd att ha länken på sig ;) det ska vara mycket :)
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
AHA... Det är nu alltså en såndär TT som man hör många se ner på! ;)

Imse vimse spindel klättra ner från trån! En TT är det ju knappast men det är ju endast en helguldare om klockan har länken monterad. Du "kan" ju inte säga att t.ex en 116515 (Daytona i rosé på läder) är en helguldare men däremot är ju 116505 (Daytona i rosé på länk) en helguldare.
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Imse vimse spindel klättra ner från trån! En TT är det ju knappast men det är ju endast en helguldare om klockan har länken monterad. Du "kan" ju inte säga att t.ex en 116515 (Daytona i rosé på läder) är en helguldare men däremot är ju 116505 (Daytona i rosé på länk) en helguldare.
Jag var inte riktigt seriös i det inlägget :)

Men för mig (personligen) är inte armbandet en del av klockan. Är boetten guld (inte bara pläterad) så är det för mig en helguldare. Sedan vet jag att det troligen inte finns någon annan på detta forum som delar min åsikt och jag förstår vad folk menar när de säger helguldare etc :)

Men i detta fall dummade jag mig bara ;)
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Klockan är snygg och att bära gummi till guld är som nato på PP, dvs. rebelliskt häftigt. Det känns som att gummits gröna nyans inte riktigt drar jämt med tavlan, men det kanske är en effekt av vitbalans etc. i fotot. Somrigt känns det i alla fall.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Älskar klockan men tyckte tyvärr inte kombon flög, men heeeey, det är vad du tycker som är relevant!
 

john b

Rolex
Tror det är snyggt, men skulle gärna se fler bilder i starkare ljus.

I vilket fall är det en riktigt riktigt skön klocka!
 
Topp