• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Toolwatch - Game Over för otydliga annons-bekskrivningar om tidshållning

JLC

Panerai
2-Faktor
Om alla skaffade gratis-appen Toolwatch och tog några sekunder i anspråk vid två ynka tillfällen inför en annons så skulle vi kunna skippa alla märkliga formuleringar i annonser kring tidshållningen.

Ni som varit med ett tag vet precis vad jag menar.
" inte märkt av någon större avvikelse",
" går som en äldre Rolex ska",
"ej uppmätt men jag har inte märkt av något speciellt i alla fall"
osv osv.

Gratis tips till alla som troligen gör Klock-Världen och KS lite bättre och tydligare.

https://toolwatch.io/
https://toolwatch.io/about/

Med vänlig hälsning
eder BlackOps Director JLC
 

Jimmy_Vegas

Omega
2-Faktor
Testade just denna app. Men jag vet inte hur pass den är att lita på. Körde 2 klockor simultant, en Seiko SKX779 (7S26) och en Momentum Steelix (Quartz).

Första mätningen gav mig +4 SPD på SKX779 och -119 SPD (!?) på Momentum Steelix.

Andra mätningen fick jag 0.0 SPD på bägge klockorna? Kört igång en 3:e tolvtimmarsmätning nu.

Någon annan som provat denna app och fått konstiga resultat?

Hur mäter ni upp era klockor annars? Tips mottages.
 

Buffi

Panerai
Testade just denna app. Men jag vet inte hur pass den är att lita på. Körde 2 klockor simultant, en Seiko SKX779 (7S26) och en Momentum Steelix (Quartz).

Första mätningen gav mig +4 SPD på SKX779 och -119 SPD (!?) på Momentum Steelix.

Andra mätningen fick jag 0.0 SPD på bägge klockorna? Kört igång en 3:e tolvtimmarsmätning nu.

Någon annan som provat denna app och fått konstiga resultat?

Hur mäter ni upp era klockor annars? Tips mottages.

Köpte en billig timegrapher. Tror den kostade runt 1500kr eller nåt sånt.
vJxKwm3.jpg
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Testade just denna app. Men jag vet inte hur pass den är att lita på. Körde 2 klockor simultant, en Seiko SKX779 (7S26) och en Momentum Steelix (Quartz).

Första mätningen gav mig +4 SPD på SKX779 och -119 SPD (!?) på Momentum Steelix.

Andra mätningen fick jag 0.0 SPD på bägge klockorna? Kört igång en 3:e tolvtimmarsmätning nu.

Någon annan som provat denna app och fått konstiga resultat?

Hur mäter ni upp era klockor annars? Tips mottages.
Jag har kört TW många gånger och upplever att det funkar bra. Dock kan ibland det vara bra att mäta flera gånger och ta snittet. Av nån anledning har jag fått konstiga värden när jag mätt kvartzklockor första gången? Det är ju ett enkelt och praktisk verktyg som ger en fingervisning bättre än inget mtp tillgänglighet, enkelhet och kostnad.
 

Jimmy_Vegas

Omega
2-Faktor
Jag har kört TW många gånger och upplever att det funkar bra. Dock kan ibland det vara bra att mäta flera gånger och ta snittet. Av nån anledning har jag fått konstiga värden när jag mätt kvartzklockor första gången? Det är ju ett enkelt och praktisk verktyg som ger en fingervisning bättre än inget mtp tillgänglighet, enkelhet och kostnad.
Ok, ja som sagt det där med konstiga värden första mätningen på Quartz kan jag ju skriva under på. Fick -119 SPD på min Momentum.

Ska se efter några mätcykler om det verkar vara rimliga värden. Tappade lite i trovärdighet för mig efter första mätningen bara.
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Ok, ja som sagt det där med konstiga värden första mätningen på Quartz kan jag ju skriva under på. Fick -119 SPD på min Momentum.

Ska se efter några mätcykler om det verkar vara rimliga värden. Tappade lite i trovärdighet för mig efter första mätningen bara.
Sure. Tänker inte försvara tw på nåt sätt och har verkligen ingen koppling till dem men mtp att det är gratis och man alltid har den med sig i mobilen tycker iaf att det är himla smidigt och bättre än inget alls. På alla auto jag haft har den varit accurate.
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jag kör toolwatch och det har alltid funkat bra. Dock råkade jag skriva fel på en minut mär jag gjorde en mätning häromsistens på min OP. Försökte ta bort senaste mätdatan men lyckades ej resultate störde mig såpass att jag ville ta bort klockan helt ur min samling på TW men ja lyckas inte hitta något sätt att ta bort klockor! Är det skit bakom spakarna eller har de helt enkelt inte lagt till den möjligheten i appen??!
 

Jimmy_Vegas

Omega
2-Faktor
Jag kör toolwatch och det har alltid funkat bra. Dock råkade jag skriva fel på en minut mär jag gjorde en mätning häromsistens på min OP. Försökte ta bort senaste mätdatan men lyckades ej resultate störde mig såpass att jag ville ta bort klockan helt ur min samling på TW men ja lyckas inte hitta något sätt att ta bort klockor! Är det skit bakom spakarna eller har de helt enkelt inte lagt till den möjligheten i appen??!
Har för mig att du bara swipar höger eller vänster så får du fram alternativ att radera eller redigera.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ok, tack!
Inom vilken amplitud ska det vara för att vara ok, eftersom du skrev att det var servicebehov?
Att det var ”dags för service” var ett skämt utifrån att jag tror det är ytterst få som kan bedöma servicebehov utifrån enbart en amplitudmätning.
 
Topp