• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Top 10 Klockor som dyker djupast..

Är det viktig att din klocka är vattentät?

  • Yes, kör bara divers!

    Röster: 39 66.1%
  • Nej, det är inte så viktigt.

    Röster: 6 10.2%
  • Jag föredrar Mannerströms pannbiff med lök..

    Röster: 14 23.7%

  • Totala väljare
    59

ScubaKing

Audemars
Rätt cool bild på klockorna som klarar dem största djupen.

Jo24LzoRRmeBfK03mcCk_tmp429030151620132864.jpg
 
Äsch, hittar inga Omega-klockor på bilden. Man kanske kunde radera några och trycka in SMP Diver på 300m, PO på 600m och Ploprof på 1200m istället.

Vänligen
Forumets undersköterska

Otippat att herr Undersköterska gnäller på avsaknad av Omega... De är ju småfisk i leken om djupdyk! ;)
Deepsea Challenge, aka James Cameron existerar i tre ex. Ett hos Rolex, ett hos Cameron och den sista är hos en okänd samlade sist jsg hörde. De är framtagna i direkt samarbete med Comex. Att de är 48mm och ska klara 15.000+ meter är så vitt jag förstått bara uppmätts i tryckkammare specialbyggd av Comex.
 
Otippat att herr Undersköterska gnäller på avsaknad av Omega... De är ju småfisk i leken om djupdyk! ;)
Deepsea Challenge, aka James Cameron existerar i tre ex. Ett hos Rolex, ett hos Cameron och den sista är hos en okänd samlade sist jsg hörde. De är framtagna i direkt samarbete med Comex. Att de är 48mm och ska klara 15.000+ meter är så vitt jag förstått bara uppmätts i tryckkammare specialbyggd av Comex.

Det är inte speciellt avancerat att bygga en klocka som klarar 15 000m om den bara behöver göras i 3 exemplar och i icke kommersiellt syfte.

Beror på konstruktion? Stannade pga glas mot visare?

Spela roll? Den gjorde 4 ggr mer än utlovat.
 
Topp