• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Top notch Nato?

C

Crowolf

Guest
Om man bortser från de uppenbara Panatime och TimeFactors, har någon några tips om var man köper natoband av riktigt hög kvalité?
 

max

Dancing Queen
Vad menar du med hög kvalité? Tycker standardnator är rätt bekväma och så pass billiga att det bara är att köpa nya om man sliter ut dem. Finns för typ 20kr/st på cousinsuk. Zulu brukar ju vara lite kralligare annars.

Vill du verkligen ha fetare natoband så är det marac som gäller, men de är lite knepiga att få tag på. De finns här men leveranstiden är typ 2 månader! http://internationalwatchman.com/militaryband.html

Jag har ett svart 20mm och ett 22mm brunt (eller vad man nu ska kalla färgen) som du kan få om du vill?
Här ser du bild på de två och ett vanligt nato:
nato.jpg
 
C

Crowolf

Guest
max skrev:
Vad menar du med hög kvalité? Tycker standardnator är rätt bekväma och så pass billiga att det bara är att köpa nya om man sliter ut dem. Finns för typ 20kr/st på cousinsuk. Zulu brukar ju vara lite kralligare annars.

Vill du verkligen ha fetare natoband så är det marac som gäller, men de är lite knepiga att få tag på. De finns här men leveranstiden är typ 2 månader! http://internationalwatchman.com/militaryband.html

Jag har ett svart 20mm och ett 22mm brunt (eller vad man nu ska kalla färgen) som du kan få om du vill?
Här ser du bild på de två och ett vanligt nato:
nato.jpg

Shit! Precis nåt sånt koppar-brunt jag jagar!!! Menar du att du vill bli av med det? :)
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Kommer till en säljare nära dig. Bara tillverkaren får tummen ur (nån jävla gång, suck)...
 

Pleximannen

Cartier
Urtid.com säljer band från Phoenix som är originalet - om jag inte är helt ute och cyklar. Det är mina favoriter.
 
V

Viggen

Guest
Jag köpte ett Phoenix Nato från Torgoen.se, de säljer även Singular straps. Ärligt talat är jag lite missnöjd med den Phoenix. Känns tunnt och sladdrigt, och till det priset dessutom (över 200kr st). :x
 
C

Crowolf

Guest
Tack för bra tips allihop och Glad Påsk! :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

barnefko

Omega
Hej

Efter att har läst tråden skrev jag ett pm till max angående maratac naton!
Stort tack här till max - fick den idag och jag måste säga att den är även bättre än jag trodde den blir!

Nu till jämförelsen:
Jag har sedan tidigare provat SIngulairs, natoband.nu och ngn återförsäljare på amazon

Maratac bandet är överlägsen bäst - varför?

- bra mycket längre än Natoband.nu och amazon. Litet längre än singulair
- inte för mjukt och inte för hård
- allmänt andas bandet kvalitet och ser riktig fint ut

Tack en gång till, Max - jag har letat länge efter en sådan!

Här en bild på bandet "in Action"
IMG_0474_zps99f64765.jpg
 
C

Crowolf

Guest
barnefko skrev:
Hej

Efter att har läst tråden skrev jag ett pm till max angående maratac naton!
Stort tack här till max - fick den idag och jag måste säga att den är även bättre än jag trodde den blir!

Nu till jämförelsen:
Jag har sedan tidigare provat SIngulairs, natoband.nu och ngn återförsäljare på amazon

Maratac bandet är överlägsen bäst - varför?

- bra mycket längre än Natoband.nu och amazon. Litet längre än singulair
- inte för mjukt och inte för hård
- allmänt andas bandet kvalitet och ser riktig fint ut

Tack en gång till, Max - jag har letat länge efter en sådan!

Här en bild på bandet "in Action"
IMG_0474_zps99f64765.jpg

Håller med! Fick mitt idag. Mjukt, skönt, långt och snyggt!
 

morrism

Audemars
Kapar tråden lite, letar efter detta nato, ljusare grå bond nato alltså, helst med pvd. Fanns inte på singular, helst så smidig butik som möjligt.

4dc2e8febf564189aa0d1973922aa2be.jpeg
 
Topp