• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Tourby Lawless Diver 40 *HELG-PRISBUMP*

levman

Cartier
Pris
8500
Returpolicy
Ingen
Bilder Skickat
  1. Ja
Hej alla,

Trodde aldrig jag skulle sälja denna men då jag fått upp ögonen för en 30-års present till mig själv så måste jag rensa i lådan.

Säljer en fin Tourby Lawless Diver 40 som inhandlades av mig i Juli 2019 direkt från deras hemsida. Det roliga med Tourby är att dom inte håller lager, utan tillverkar klockor på beställning vilket tar upp till 2-4 veckor beroende på sin specifikation innan dom kan levereras.
Klockan har en fantastisk vridning i safir och tavlan är producerad i Cador i Tyskland, samma fabrik som tillverkar tavlor åt IWC, Sinn, Chopard samt Cartier. Urverket är ett ETA 2824-2 som är justerat i fem olika lägen. Enligt mig har klockan perfekta mått som ni kan se nedan på specifikationen. Jag har cirka 16,5cm runt mina handleder men är säker att denna passar mycket fint på allt mellan 16-18cm.

Har ägt klockan i nu ett halvår och efter att klämt en hel del på Oris och äger en Tudor BB58 så skulle jag säga att den här är närmare Tudorn i kvalitet än vad Orisen är - och då är Oris ingen dålig klocka utan Tourbyn är helt enkelt så bra.

Inga dings eller skador på klockan, dock lite desk-diving repor på spänne pga användning.

Nypris: 13 100 SEK
Mitt pris: 10 000 inkl värdefrakt. PRISBUMP: 8 500:- skickat och klart!
Betalning sker via Swish!

Specifications:
- Manufactured watch case
- 40 mm diameter
- 11.8 mm height (incl. slightly domed glas)
- 47.1 mm lug to lug
- 73 g weight without band
- 148 g weight incl. 20/18 steel bracelet
- Domed and interior anti-reflective sapphire crystal
- screw-down crown with logo
- Unidirectional rotating sapphire bezel with 120 ratchet
- Drilled lugs (width inside lugs 20 mm)
- Dial with applied appliqués (high-quality dial from one of the best dial-manufactories in Germany)
- White and black lacquered hands (Swiss Made)
- BGW9 Superluminova (best Swiss quality, blue light)
- Swiss made ETA 2824-2 automatic movement (adjusted in 5 positions, precision-adjusted in our workshops)
- Anti-magnetic according to DIN standard 8309
- Shock-proof according to DIN standard 8308
- Pressure resistant up to 20 ATM pressure (water density according to DIN 8310)


Bilder:
image0.jpeg
image6.jpeg

image3.jpeg


image1.jpeg
image8.jpeg
image4.jpeg

image2.png

image0 (1).jpeg


Tack KS för annonsplats!
 

Bilagor

  • image7.jpeg
    image7.jpeg
    422.9 KB · Visningar: 9
  • FFF4C20F-1E01-4302-A348-3061E9179A76.jpeg
    FFF4C20F-1E01-4302-A348-3061E9179A76.jpeg
    349.3 KB · Visningar: 10
Senast ändrad:
Topp