• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Träffade en herre med Hublot på krogen

Belic

Cartier
Hallå där!

Träffade en märklig person idag på krogen. Vi började prata klockor efter att jag noterade att han hade en hublot på armen. Jag frågade vilken modell det var och han pratade om limited edition osv och att den kostade över 63 000$.

Tyckte att urverket såg skumt ut och att armbandet kändes konstigt och undrar om ni om ni kan hjälpa mig peka ut modellen med följande signalement:
-Helt svart.
-Tavlan var svart utan markeringar eller logga
-Antagligen keramisk, även spännet.
-Svart läder/krokodil armband.
-Ett av "hjulen" på urverket var helt rött.
-Ej chrono

Någon som har en aning?
 

twisted

Cartier
Om snubben skröt om limited edition och även högt om vad han betalade för den lägger jag min gissning på att det var en kopia. Ingen logo heller, det hjälper inte direkt att sänka den tanken. Bild hade underlättat.
 

Gulliver

Cartier
2-Faktor
Det var inte en all black modell? För då är det trots allt svart logga på svarttavla vilken kan vara svårt att se i krogmiljö. Men rött hjul, det har jag aldrig sett på varken HUB1112 eller HUB1110
 
Hublot har ett väldigt speciellt utseende, väldigt lätt att se.
Sen att det cirkulerar väldigt många kopier på dessa klockor är en annan sak.

Det finns endast ett fåtal versioner som Hublot gjort som inte har logga på tavlan, men dessa är inte så ovanliga.
Utifrån beskrivningen och herren i frågas beteende så är min gissning att den inte var genuin.
 

Belic

Cartier
Tack för alla svar. Killen var ett riktigt svin och ordbajsade på ordentligt under kvällen.

Har alla hublot ett sådant här rotorhjul?
http://watches.infoniac.com/index.php?page=post&id=26
För det var inte ett sådant heller. Men det var ett H på rotorhjulet.

Jag är väldigt säker på att det inte var någon logga på urtavlan.

Tror jag nöjer mig med att den var fake och ska påpeka det nästa gång.
 

Josef B

Bestraffaren
Ja svårt att veta utan bild, eller haft den i handen. Såg du den bara på håll eller fick du klämma på den?
Känner tyvärr inte till nån modell utan som helst logga eller markeringar. Som tidigare nämnt så skulle det vara en "All black" och i krogmiljö svårt att se dess logga. Hade det varit en ovanlig limiten edition så borde tavlan vara annorlunda tex med dödskalle eller nån form av skelettavla. Dessa har ju ingen Hublotlogga.
 
  • Like
Reactions: K-S

morrism

Audemars
Nåt sånt?

AHU012.jpg
 

Belic

Cartier
Ja svårt att veta utan bild, eller haft den i handen. Såg du den bara på håll eller fick du klämma på den?
Känner tyvärr inte till nån modell utan som helst logga eller markeringar. Som tidigare nämnt så skulle det vara en "All black" och i krogmiljö svårt att se dess logga. Hade det varit en ovanlig limiten edition så borde tavlan vara annorlunda tex med dödskalle eller nån form av skelettavla. Dessa har ju ingen Hublotlogga.

Klämde på den och synade den i minsta detalj. Armbandet kändes konstigt men jag har o andra sidan inte hållt i en riktig Hublot.

Jag försöker komma in på herrens instagram efter lite googling. Med tanke på hur han pratade om sina pengar osv så är jag rätt säker på att han har lagt upp en bild på klockan där. Lägger upp eventuell bild så fort jag fått tillgång.

En av favoritreplikerna under kvällen var när bartendern kom och plockade glas så sa han "Skillnaden på han och mig är att han plockar min disk och jag tjänar pengar". Ett riktigt svin och jag hoppas verkligen att jag får tala om för han och hans vänner att det var en kopia.
 

Belic

Cartier
23983_MAIN.jpg

Denna är den närmaste jag hittar. Jag känner mig dock fortfarande säker på att det inte var några stickmarkers eller logga men det var som sagt mörkt.
 

SenorE

Omega
Klämde på den och synade den i minsta detalj. Armbandet kändes konstigt men jag har o andra sidan inte hållt i en riktig Hublot.

Jag försöker komma in på herrens instagram efter lite googling. Med tanke på hur han pratade om sina pengar osv så är jag rätt säker på att han har lagt upp en bild på klockan där. Lägger upp eventuell bild så fort jag fått tillgång.

En av favoritreplikerna under kvällen var när bartendern kom och plockade glas så sa han "Skillnaden på han och mig är att han plockar min disk och jag tjänar pengar". Ett riktigt svin och jag hoppas verkligen att jag får tala om för han och hans vänner att det var en kopia.
Fy fan vilken oskön människa.:(
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Fy fan vad härligt att få förnedra han nästa gång inför sina polare, kör hårt, ned med han i rännstenen bara!
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Klämde på den och synade den i minsta detalj. Armbandet kändes konstigt men jag har o andra sidan inte hållt i en riktig Hublot.

Jag försöker komma in på herrens instagram efter lite googling. Med tanke på hur han pratade om sina pengar osv så är jag rätt säker på att han har lagt upp en bild på klockan där. Lägger upp eventuell bild så fort jag fått tillgång.

En av favoritreplikerna under kvällen var när bartendern kom och plockade glas så sa han "Skillnaden på han och mig är att han plockar min disk och jag tjänar pengar". Ett riktigt svin och jag hoppas verkligen att jag får tala om för han och hans vänner att det var en kopia.



Varför lägga ner så mycket av din tid på att bry dig om vad han sade och vilja förnedra honom?
Det är en snubbe på krogen som förmodligen hade fått i sig några stänkare för mycket och lät mundiarrén flöda. Vill han flanera med en fejkhubbe på handleden och spela allan ballan så är det svinigt.
Men vad är det som säger att just du måste lägga ner din tid och energi och sätta honom på plats? Är det värt det?
 

Belic

Cartier
Varför lägga ner så mycket av din tid på att bry dig om vad han sade och vilja förnedra honom?
Det är en snubbe på krogen som förmodligen hade fått i sig några stänkare för mycket och lät mundiarrén flöda. Vill han flanera med en fejkhubbe på handleden och spela allan ballan så är det svinigt.
Men vad är det som säger att just du måste lägga ner din tid och energi och sätta honom på plats? Är det värt det?
Det är det helt klart värt. Allt utspelade sig under ett födelsedagsfirande och han tryckte ner alla han kunda. Efter bartender repliken så vart det nog och mina utspel gentemot han och vice versa drog ner kvällen.

Är övertygad om att vi kommer stöta på varandra igen och då tänker jag påpeka att hans klocka är fake så att han kommer ner på jorden.
 
Topp