• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Träklockor

Hotshot

Rolex
2-Faktor
Hej! Jag såg en häftig klocka på instagram och klickade vidare mig på lite länkar och kom fram till denna sidan: http://www.originalgrain.com
! Tyckte inte att den var wow snygg med tyckte att själva designen i trä var riktigt häftig. Det är ingen som vet andra tillverkare som använder trä i sina klockor? Tyckte det var lite charmigt ;)
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Hemska.

Sen kopplar jag ihop OG med compton, inte classy klockor. Vilket iofs inte är helt fel ute i det här sammanhanget dock.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Tissot var väl någon gång under 80-talet först med detta fenomen med sin Wood watch (även tillverkade i sten, Rock watch).

VPl1b7E.jpg


Enligt mig är väl nte någon klocka i den här tråden någon supehit, snyggt med tavla i trä dock. Något fler tillverkare borde testa...
 

Hotshot

Rolex
2-Faktor
Idén är ju riktigt rolig, bara att hålla ögonen öppna för en SNYGG träklocka är ju ett måste ha på bucketlist från och med nu :)
 

Rookie

Cartier
2-Faktor
Har ett par i klassen som har något liknande. Jag kan meddela att dem känns hemska både på armen och i handen :)
 

bobbult

Breitling
Finns ett norrlänskt märke också! Woodyou heter den gör glajjer i trä också så har dem en liten annan modell än dessa grova klockor.
 
Topp