• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Träna med mekanisk kronograf

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Detta är INTE en tråd om "håller min klocka för dittan eller dattan".

Utan bara en undran om det är nån som tränar med sin automatiska eller mekaniska kronograf?
Använder den för att ta tiden i löpspåret, tiden på intervaller mm?
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Personligen tycker jag en anpassad klocka som typ Garmin Forerunner 305 är bättre lämpad
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Jo det är klart. Finns alltid nått som är bättre lämpat för en viss aktivitet. Men frågan kvarstår.
 

Sputniq

Panerai
Jag tränar helt utan klocka på armen. Vid styrketräning struntar jag i tiden och vid löpning brukar jag använda en app som håller reda på allt sånt :)
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Jag har iof faktiskt testat med min Speedy men tyckte det blev för ormständigt o lite krångligt. Dessutom blev det ganska svettigt vid klockan. kan tänkas mig att det blir lite snuskigt efter några rundor ;)
 

KMS

Rolex
Nej. Kan ju inte ha en racingklocka till löpning, det har man ju en löparklocka till! Vad skall du annars du ta varvtider med? Som att ha på sig en fliegerklocka när man skall dyka! :)
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Jag tränar förvisso med en G-shock, mest för känslan att ha en klocka på handleden. Det blir så tomt annars :D
Det var däremot en kille på gymet för några år sedan som hade en Breitling Seawolf, titanmodellen, runt armen när han tränade.
 

David

Bödeln
Alltid en klocka på! Aldrig haft några betänkligheter.

20110306-Run.jpg

110120-WRUW.jpg

110615-WRUW.jpg


Data loggar jag i iSmoothRun och har alltså inte någon nytta av puls-, gps- eller tidtagarklockor.

http://www.ismoothrun.com
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nope! Skulle aldrig träna med en klocka. Om det nu inte är en pulsklocka eller liknande. Inte för att jag är överdrivet rädd om grejerna utan för att jag tycker inte det fyller ngn som helst funktion. Bara i vägen.
 

Genta

Cartier
Löptränar med GPS-klocka för att mäta distansen oftast, men ett tag använde jag min gamla Speedmaster, helt ok. Sköljde bort svetten efteråt, läste ngn rek om detta för att minska slitage på stålet
 
Topp