• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden där vi får hjälp att välja band till våra vintageklockor

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Låter intressant, ska leta tillbaka i denna tråd efter länk.)

Vassego :)

https://www.bandrbands.com/Racing-Watch-Bands.aspx

Skärmavbild 2018-11-15 kl. 19.24.34.png
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Är inte helt nöjd med det svarta armbandet som jag har till min Omega Seamaster från 1957, har dock lite dålig fantasi så jag skulle gärna uppskatta lite tips på ett tidstypiskt armband (18 mm) som jag kan köpa till :)

IMG_20180302_144652 (1).jpg
 

Husse

Patek

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member

Var tvungen att ta på en "raggare# för att se hur mina ser ut då jag känner mig bekväm, och säger som @Stroboman . Ser grymt bra ut:)
Jag blir nog ändå att tvungen korta minst en länk till. Låsblecket vänder sig nämligen in under boetten. Men länken är annars hur skön som helst. Det känns som om man borde ha haft den i hettan, nu i somras. Men det kommer fler somrar.
 

ittam

Audemars
Jag blir nog ändå att tvungen korta minst en länk till. Låsblecket vänder sig nämligen in under boetten. Men länken är annars hur skön som helst. Det känns som om man borde ha haft den i hettan, nu i somras. Men det kommer fler somrar.
Där håller jag med, man vill ju inte tappa klockan! Du vet säkert redan att bästa sättet är att skruva loss "ändlänken" först, och därifrån öppna en länk i taget:)
 

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
Där håller jag med, man vill ju inte tappa klockan! Du vet säkert redan att bästa sättet är att skruva loss "ändlänken" först, och därifrån öppna en länk i taget:)
Jepp...! Man ska inte arbeta i onödan.
Men den bifogade klockan får vila sig tillsvidare, det blir roligare om den går mer än en halvtimme. Har istället hängt på en annan gammal kämpe som går bra till länken.
 

ittam

Audemars
Jepp...! Man ska inte arbeta i onödan.
Men den bifogade klockan får vila sig tillsvidare, det blir roligare om den går mer än en halvtimme. Har istället hängt på en annan gammal kämpe som går bra till länken.
Goa att ha i värmen, bekväma i alla lägen, och ett "snyggt" armband. Och om du trivs med en raggare testa ett "Bamboo", om möjligt ännu bekvämare. En liten "sportis" gör de sig bra på;)
 

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
Goa att ha i värmen, bekväma i alla lägen, och ett "snyggt" armband. Och om du trivs med en raggare testa ett "Bamboo", om möjligt ännu bekvämare. En liten "sportis" gör de sig bra på;)
Bamboo... Vet inte om jag ska djupare ner i metallbandsträsket, jag är ju mest en läderkille. :facepalm: Man blir isf väl nästan tvunget att byta ut min Citroën till en gammal pilsner-Impala. :)
 

Husse

Patek
Bamboo... Vet inte om jag ska djupare ner i metallbandsträsket, jag är ju mest en läderkille. :facepalm: Man blir isf väl nästan tvunget att byta ut min Citroën till en gammal pilsner-Impala. :)
Pilsner-Impala i all ära, driftsäker som få, men det kanske man kan kräva av en motor som bjuds 4 liter högoktanig sås per mil!
Hade själv en cheva c20 ”Cheek-chevan” när jag bodde i Hudiksvall...
Forsätt du att åka Citroën! :)
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Tjo! Vad säger ni, nitad oyster eller raka ändar BoR till denna 40-tals kronograf? Eller inget av dem?
IMG_20181120_172535.jpg
Svårt på en sån gammal fin klocka. Det fina oystret med böjda ändar, ger väl egentligen ett lite för modernt intryck... Du har ingen raggarlänk (enkel eller kanske ännu hellre dubbel) eller nåt i den stilen, att slänga på?
 
Topp