• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden där vi får hjälp att välja band till våra vintageklockor

Dondon

Cartier
Vad passar en Tissot PR516 GL. Något racing/rally men vilken färg? Tycker inte svart är så snyggt på de bilder jag sett. Absolut inte fult men känner att det måste finnas något böttre. Blått, grått, chestnut? Bild lånad från nätet. Ett plus om det inte kostar en förmögenhet.

il_570xN.1312625305_1lg3.jpg
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor

Dondon

Cartier
Var inne på blått rally/racing med, ska leta lite.

Originalbandet är ju skitballt på bild men finns ingen chans att jag skulle känna mig bekväm att glida runt med det tyvärr.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Vad passar en Tissot PR516 GL. Något racing/rally men vilken färg? Tycker inte svart är så snyggt på de bilder jag sett. Absolut inte fult men känner att det måste finnas något böttre. Blått, grått, chestnut? Bild lånad från nätet. Ett plus om det inte kostar en förmögenhet.

il_570xN.1312625305_1lg3.jpg
Ljusare brunt/beiget "småhålat" racing.
 

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Vad passar en Tissot PR516 GL. Något racing/rally men vilken färg? Tycker inte svart är så snyggt på de bilder jag sett. Absolut inte fult men känner att det måste finnas något böttre. Blått, grått, chestnut? Bild lånad från nätet. Ett plus om det inte kostar en förmögenhet.

il_570xN.1312625305_1lg3.jpg
Vad mäter den mellan bandhornen? 18? Tycker detta ser lite kaxigt ut.. finns tyvärr bara i 20mm
1sib571400-wbg-tan-front.jpg

sib571400-wbg-greyblue-front.jpg
 

Dondon

Cartier
De mäter 19mm. Jag tycker rallybanden med stora hål är snygga men tror jag föredrar de med mindre hål. Tack för alla förslag, blir väl till att chansa lite :)

Kör ett sånt här på min vanliga PR516 som jag gillar, är väl mest kulörert jag har svårt med. Det är en lite futuristisk fråga för jag har inte klockan än ;)
 

Bilagor

  • IMG_20180730_103159.jpg
    IMG_20180730_103159.jpg
    157 KB · Visningar: 16
Senast ändrad:

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
De mäter 19mm. Jag tycker rallybanden med stora hål är snygga men tror jag föredrar de med mindre hål. Tack för alla förslag, blir väl till att chansa lite :)

Kör ett sånt här på min vanliga PR516 som jag gillar, är väl mest kulörert jag har svårt med. Det är en lite futuristisk fråga för jag har inte klockan än ;)
Detta körde jag på min Tissot med liknande boett. Tycker det har den där fulcoola 70-tals looken :)
20160609_094101_zpso6ged3ku.jpg

Annars skulle nog ett svart Tropic sport funka fint.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor

Dondon

Cartier
Är det för övrigt någon har någon bra säljare på Ebay, Tradera eller något som säljer grisband? Vilka jag än får tag på ser de aldrig lika bra ut som de andra postar.
 

Feffe

Cartier
Behöver bandtips till denna!
Känner att jag inte riktigt har hittat något som klickar ännu. Kör på Cordovan just nu vilket funkar men trådens färg förstör litegrann..
LRM_EXPORT_20180722_180228.jpg

LRM_EXPORT_20180608_183119.jpg
 
Letar efter ett band till en vintage tank. Har ni några idéer på var jag kan hitta ett band liknande detta? Eller vilka termer jag ska googla på...
Screenshot_20180807-132818.jpg
 
Topp