• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden för hantverkare

Bizcan

Omega
Säna hantverkare!

Av lite intresse startar jag upp en liten tråd som är tillägnad alla hantverkare som har ett brinnande klockintresse.

Frågeställningen är:
Vad är ert yrke samt vilken klocka använder ni dagligen?

Jag själv arbetar som servicetekniker/Distributionselektriker på elnätet nere i södra Sverige. Jag är dagligen i kontakt med oljor och annat mög. Så mitt val runt handleden är en Casio G-Shock DW-5600E-1VER.


Avslutar med att tacka klocksnack för ett fantastiskt forum!
 

Richie

Audemars
2-Faktor
img_3346-jpg.507610

unadjustednonraw_thumb_bc2-jpg.605979

545976c5-6ad9-44de-a63e-b27051649691-jpeg.675274
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Fasen va gött! Fina klockor har du osså:) får fan ta mig se till att jobba över lite mer ;)
Tack! är dock till största del Certinan som används mest.
Colten är såld och det tar emot lite att använda Evon i jobbet såvida man inte har en hel dag med endast montering typ..
 

meo_swe

Audemars
Titeln är väl officiellt processtekniker, men jag brukar säga hustomte på fabrik. Jobbar med betongtillverkning i fjollträsk. Kommer i kontakt med allt mellan dryga kunder till svavelsyra på jobbet. Och därför kör jag @Sjöö Sandström . Som faktiskt "räddat" handleden på mig en gång :)


20180615_113409.jpg
20180531_091119.jpg
20180412_065838.jpg
20180320_153531.jpg
20170921_105406.jpg
 

Bilagor

  • 20180418_173235.jpg
    20180418_173235.jpg
    381.3 KB · Visningar: 6

Bizcan

Omega
Fin och stabil klocka! Äger en breitling colt GMT men har inte mage att använda den:( är det entreprenad eller service du sysslar med?
 

Bizcan

Omega
Titeln är väl officiellt processtekniker, men jag brukar säga hustomte på fabrik. Jobbar med betongtillverkning i fjollträsk. Kommer i kontakt med allt mellan dryga kunder till svavelsyra på jobbet. Och därför kör jag @Sjöö Sandström . Som faktiskt "räddat" handleden på mig en gång :)


20180615_113409.jpg
20180531_091119.jpg
20180412_065838.jpg
20180320_153531.jpg
20170921_105406.jpg

Hahaha, fantastiskt! Dryga kunder förekommer alltid när vi råkar ta strömmen för några hundratal hushåll! Svavelsyra förekommer sällan ;). Fantastisk fin klocka du har runt handleden:) räddat armen? Utveckla mer!
 

meo_swe

Audemars
Hahaha, fantastiskt! Dryga kunder förekommer alltid när vi råkar ta strömmen för några hundratal hushåll! Svavelsyra förekommer sällan ;). Fantastisk fin klocka du har runt handleden:) räddat armen? Utveckla mer!
Jag försökte "laga" vår värmeanläggning och en del av en luftventil sköt iväg och träffade boetten på klockan. Dunkade till en redig ding och skakade loss delar på urtavlan :D
In till @ERIKSON URHANDEL och förklara för en ytterst förvånad säljare, som såhär har aldrig sett något liknande"och var tvungen att ropa ut Richard för att han också skulle se:D

Summa summarum blev att klockan fick en redig genomgång och numer sitter på. Med dingsen som ett glatt minne!

Att göra hushåll strömlösa gör lätt folk upprörda. Jag minns med skräck när jag trodde jag gjort Huddinge sjukhus strömlöst. Men det är en annan historia:)
 

Bizcan

Omega
Jag försökte "laga" vår värmeanläggning och en del av en luftventil sköt iväg och träffade boetten på klockan. Dunkade till en redig ding och skakade loss delar på urtavlan :D
In till @ERIKSON URHANDEL och förklara för en ytterst förvånad säljare, som såhär har aldrig sett något liknande"och var tvungen att ropa ut Richard för att han också skulle se:D

Summa summarum blev att klockan fick en redig genomgång och numer sitter på. Med dingsen som ett glatt minne!

Att göra hushåll strömlösa gör lätt folk upprörda. Jag minns med skräck när jag trodde jag gjort Huddinge sjukhus strömlöst. Men det är en annan historia:)

Det var ju en jäkla tur att du hade svensk kvalitet på armen. Häftigt minne nu i efterhand kan jag tänka mig. Den skönheten får du aldrig sälja! Tack för att du delade med dig av historian.

Hahaha, den känslan har jag upplevt ett par gånger om man säger så. Tror inte ja ska nämna det jag har råkat göra.
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Det var ju en jäkla tur att du hade svensk kvalitet på armen. Häftigt minne nu i efterhand kan jag tänka mig. Den skönheten får du aldrig sälja! Tack för att du delade med dig av historian.

Hahaha, den känslan har jag upplevt ett par gånger om man säger så. Tror inte ja ska nämna det jag har råkat göra.
De av oss som känner @meo_swe vet att han är så jävla hård på grejerna att det inte finns så mycket kvar att sälja iaf. :happyhappy:
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Vad ligger en lysmask på idag? Hörde att en servicekille kan ha 40000/mån i storstad inkl servicebil
Arbetstid 07:00-16:00

Välförtjänt dock!
 

jabla

Sarlacc
Säna hantverkare!

Av lite intresse startar jag upp en liten tråd som är tillägnad alla hantverkare som har ett brinnande klockintresse.

Frågeställningen är:
Vad är ert yrke samt vilken klocka använder ni dagligen?

Jag själv arbetar som servicetekniker/Distributionselektriker på elnätet nere i södra Sverige. Jag är dagligen i kontakt med oljor och annat mög. Så mitt val runt handleden är en Casio G-Shock DW-5600E-1VER.


Avslutar med att tacka klocksnack för ett fantastiskt forum!
Trådstart utan bild borde vara förbjudet!
;)
 

UNO

Panerai
Cool tråd, tyvärr kan jag inte posta i den eftersom jag skruvar själv. En av de raraste elektriker som jag har haft på några byggen jobbar med en TT Daytona på handleden.
Han handlade den på Nymans i töj’t..
 
Topp