• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden för hantverkare

Bizcan

Omega
Säna hantverkare!

Av lite intresse startar jag upp en liten tråd som är tillägnad alla hantverkare som har ett brinnande klockintresse.

Frågeställningen är:
Vad är ert yrke samt vilken klocka använder ni dagligen?

Jag själv arbetar som servicetekniker/Distributionselektriker på elnätet nere i södra Sverige. Jag är dagligen i kontakt med oljor och annat mög. Så mitt val runt handleden är en Casio G-Shock DW-5600E-1VER.


Avslutar med att tacka klocksnack för ett fantastiskt forum!
 

Richie

Audemars
2-Faktor
img_3346-jpg.507610

unadjustednonraw_thumb_bc2-jpg.605979

545976c5-6ad9-44de-a63e-b27051649691-jpeg.675274
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Fasen va gött! Fina klockor har du osså:) får fan ta mig se till att jobba över lite mer ;)
Tack! är dock till största del Certinan som används mest.
Colten är såld och det tar emot lite att använda Evon i jobbet såvida man inte har en hel dag med endast montering typ..
 

meo_swe

Audemars
Titeln är väl officiellt processtekniker, men jag brukar säga hustomte på fabrik. Jobbar med betongtillverkning i fjollträsk. Kommer i kontakt med allt mellan dryga kunder till svavelsyra på jobbet. Och därför kör jag @Sjöö Sandström . Som faktiskt "räddat" handleden på mig en gång :)


20180615_113409.jpg
20180531_091119.jpg
20180412_065838.jpg
20180320_153531.jpg
20170921_105406.jpg
 

Bilagor

  • 20180418_173235.jpg
    20180418_173235.jpg
    381.3 KB · Visningar: 6

Bizcan

Omega