• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden för klockor/modeller du ägt två gånger

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Som ni har väntat! Äntligen har vi tråden för er som inte kan bestämma er!

Själv köpte jag en Panerai Radiomir (pam 231) i New York i höstas. En klocka som en privatsäljare i L.A. skickade till hans kompis i NYC som jag sen träffade på mitt hotell.
Lite oklart varför men jag sålde klockan och den hann dessutom säljas en till gång (iofs inom KS-familjen). Saknaden efter överprissatt dykare i ädelmetall med sandwichtavla o billigt manuellt verk blev för stor. Operation "tjata hål i huvudet" inleddes. Och till sist anlände den i veckan :). Således har jag t.o.m. ägt exakt denna klocka två gånger, vilket iofs inte är ett krav för att få posta i tråden.

Sååååäå, förklara dig, varför har du ägt en likadan / samma klocka två gånger?


image.jpg
 

CLT

Rolex
Speedmaster.... Tredje gången nu. Men nu får den stanna! När jag sålt Speedys har jag känt att det går att fixa en ny senare. Men direkt när den lämnat har jakten på nästa börjat.
Det är den kronografen som uppenbarligen ska finnas i min samling.
1LipKRW.jpg
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Har ägt just denna seiko 7040 två ggr (totalt ägt sju stycken 7040, kommer köpa en åttonde med :facepalm: ):
null_zpsa315a716.jpg


Köpte denna från filipinerna, sålde till Maro bara för att någon vecka senare köpa tillbaka den. Och sedan sälja den igen, min andra blåa 6139. Kommer säkert äga en (minst) igen...
null_zps5b0e0b8e.jpg


En annan 6139 köptes via ttt, såldes sedan till klockodile och köptes tillbaka av mig när längtan efter en billig vintagekronograf kom. Hade den haft en annan boett (för rund för min smak) hade jag nog behållit den då tavlan var underbar, men fick lämna efter ett par månader...:
null_zpsc9280e32.jpg


Ägde seiko ufo två ggr men olika modeller, en fulpolerad som vandrade vidare direkt samt den jag har nu som känns mkt roligare :)
DSC_0188-1.jpg

http://i.imgur.com/e7PGDGN.jpg

Denna citizen har jag väll ägt två gånger minst med, tror det var exakt samma klocka med. Ogillar att man kan se solcellerna på tavlan, i quartz hade den nog varit ultimat som beater.
DSC_0231_zps8369b6b5.jpg


Citizen Ecozilla är en stor hatkärlek, tre gånger har jag ägt den i stål och en gång i titan. Borde behållit titanen då stålisen alltid är för tung. Fast om någon fixar ett rakt gummi till den som passar utan adapters köper jag en igen!

DSC_0221_zpsf73e1195.jpg


Sen har jag ägt två Seiko 6105 fast inte samma klocka, Seiko Monster i svart och orange vardera två-tre gånger och SKX007 säkerligen fem-sex ggr men de sistnämnda är ju så vanliga och lätta att bli av med så räknas knappt :rolleyes:

Summa summarum det kan vara kul att äga samma klockor då och då :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Bra leben !

Först ut: skx007. Varför? Jag var uttråkad och den är billig. Senast köpte jag den enbart för att testa bandet som är på bilden sedan sålde jag den till... leben


SEIKO FF: Varför? För att det är kul att modda, byta tavla och visare alltså. Tror jag ska älska den varje gång. Har nog byggt 4st, tre svarttavlade och en med blå tavla.


Senast: SBGM001. Historien där vet ni.
image.jpg


Såg att min mm300 som jag köpte ny och använde i cirka ett år kom ut på K&S nu. Fick streta emot mig själv hårt för att inte köpa tillbaka den.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Har ägt fem st seiko skx (007, 013 & 009) lite oklart varför då de aldrig stannat länge.

Ägt två datejust, en 1601 och en 116200. Kommer nog inte äga fler.

Är på G att skaffa min andra rolex gmt master II. Varför? För den är sååå jävla cool och msn känner sig som Magnum PI!

image.jpg
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Denna köpte jag ny, sålde och köpte tillbaka.

ImageUploadedByTapatalk1423942697.311460.jpg


Seiko 6105 av bägge varianterna har jag haft 2 av varje.
ImageUploadedByTapatalk1423942747.797722.jpg


ImageUploadedByTapatalk1423942806.769737.jpg


Seiko 6309-7040 har det nog passerat 4 st av. Kvar blev bara brorsan 6306-7001

ImageUploadedByTapatalk1423942963.532432.jpg


Certina DS2 är också något man måste prova flera gånger [emoji2]

ImageUploadedByTapatalk1423943050.011762.jpg
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Jag sålde denna idag
image.jpg

Har en känsla att jag kommer försöka köpa tillbaka den eller hitta en likadan någon gång inom en snar framtid haha
 
Oj oj oj, då ska vi ser här:

Rootbeer GMT II 16713, 2 gånger.
Yachtmaster 16622, 3 gånger.
Submariner 16613 blue, 2 gånger.
Submariner 116613LB, 3 gånger.
Omega Planet Ocean 2500c guld, 2 gånger.
Submariner 16618, 2 gånger.
GMT 116718 (nuvarande klocka) är 3:e gången jag har den nu (samma klocka också)

Jag har säkert missat nån klocka här och där.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
För några år sedan hade jag två Tudor snowflakes samtidigt, nu har jag två andra Tudor snowflakes samtidigt :)

Har även haft en drös med Citizen aqualands genom åren, framförallt en mängd olika (och lika) C02X, och för tillfället har jag en C029 och en C022 :)

EDIT: LIte bilder är alltid kul :)






 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Först tre klockor som jag ägt samma klocka flera ggr:

Zenith El Primero, sålde till Yonsson, köpte senare tillbaks




Omega Planet Ocean LM, sålde till Nicke i Växje, köpte åter från Hebbe




Seadweller, detta var den andra 116600 jag hade, den första lämnade KS.
Köpte en till 116600, som såldes till Yonsson, för att återvända en vecka senare




Sen några modeller jag ägt flera av:

......

orkar inte.. men finns ganska många, har velat, fram och tillbaks..
 

wadbro

Cartier
2-Faktor
PAM111 - första kändes liiite för stor så den såldes. Sen blev saknaden för stor så ny köptes,men av någon oförklarlig anledning så var den oxå såld efter ett tag. Försöker fortfarande förstå varför...
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Oj, ägt flera 14060/16610/16600 i olika omgångar, två 16610LV och kommer garanterat köpa en under 2015.

Men den som sticker ut är väl den vita djävulen!
Under 2014 har den kommit och gått 6 gånger, dvs köp/sålt var annan månad...


image.jpg
image.jpg


Senaste jag köpte var nog dagen innan julafton, eller nyårsafton, minns inte riktigt men den är i vart fall kvar så det är nog rekord för mig att ha en 216570 så länge!
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Först tre klockor som jag ägt samma klocka flera ggr:

Zenith El Primero, sålde till Yonsson, köpte senare tillbaks





Omega Planet Ocean LM, sålde till Nicke i Växje, köpte åter från Hebbe




Seadweller, detta var den andra 116600 jag hade, den första lämnade KS.
Köpte en till 116600, som såldes till Yonsson, för att återvända en vecka senare




Sen några modeller jag ägt flera av:

......

orkar inte.. men finns ganska många, har velat, fram och tillbaks..

Du och yonsson kanske ska köpa klockor ihop, typ timeshare.

Edit: va fasiken, mitt inlägg hamnade mitt i citatet :rage:
 

Genta

Cartier
Rolex GMT-C, är inne på min tredje, men nu får den stanna och så har den gjort i tre år. Tycker den var lite stökig och bytte till Sub, men kommit fram till att jag vill ha tidzonsfunktionaliteten när jag är på resa
 

E.Z.

Cartier
Milgauss. Under 2011 köpte och sålde jag en med svart urtavla utan grön ring och nu iår en med Z-blue urtavla.

Den första köpte jag för den är så väl balanserad på nåt sätt storleks och formmässigt samtidigt som den orangea blixtvisaren är snyggt avvikande.

Den jag har nu är köpt för färgerna Z-blue, orange visare och grön ring är himla läckra ihop.

Med vänlig hälsning,
E.Z.
 
Topp