• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden med tema bilder på Lego & klockor

SportRolex

Cartier
2-Faktor
Legobygge med son och dotter

IMG_3151.jpeg
 
En av dagens bättre julklappar👍 Ser fram emot att bygga den, men kan sedan tänka mig att byta mot något annat skoj så hit me up med förslag om någon är sugen!

54299BB6-10F5-481D-8A17-5806DB596325.jpeg
Efter en lång paus så blev denna färdigbyggd. Kul bygge och dessutom mycket funktionell som monterad, kanske kan intressera någon.

Någon som har något kul att byta med? Gärna SW😊

IMG_3605.jpeg
 
Senast ändrad:

Frontendarn

Panerai
2-Faktor
Senaste legobygget! Passar fint in i samlingen av vintagekameror. Kul bygge, ganska snabbbyggd men rolig konstruktion.
Såg att det fanns en betydligt dyrare 1:1 av en Polaroid också...
legokamera 1.jpg

legokamera 2.jpg

legokamera 3.jpg

legokamera 4.jpg

legokamera 5.jpg

legokamera 6.jpg
Snyggt! Såg att denna och många andra satser precis har släppts, det kliar lite i Lego-fingrarna nu, får nog ta och köpa något nytt snart igen 😊
 

Lithium

Cartier
Inte Lego, ingen Sjöö Sandström. Kass ljussättning och bakgrund på fotot. Men hoppas på överseende med det.

Vår första Cobi. Och "Gripen E-klockan".

Sammanfattningen är att Cobi inte har samma smutta passform som Lego. Byggupplevelsen haltar lite och min femåring hade svårt att få ihop det. Det saknas några tiondelar på bitarna för att få det perfekt, mycket som sitter lite snett. Kärvt att få ihop en del bitar. Många specialklossar som skaver i mitt Lego-skolade sinne. "Såhär kan man inte göra, det är fusk". Men resultatet som står i bokhyllan är rätt coolt ändå 😎.
1000011912.jpg
 
Senast ändrad:

Horologen

Cartier
Trevlig överraskning på Alla Hjärtans dag. Inte det riktiga Lego, men ser fram emot de ändå.
Fint med det som gåva såklart och inget ont om din partner men av vänner som testat så kommer du prövas med bitar som inte riktigt passar och skarvar som svider, samt det där med kopior och varumärkesstöld, om man inte skulle ha på sig kläder med låtsasmärken eller kinarolex så bör man undvika kopior på Lego (cobi är ju ett undantag då dem har egna byggsatser men detta har jag svårt att smälta då det är en kopierad legomodell) Sry 🤷🏼‍♂️🕵🏼
 

JohnMonchard

Panerai
2-Faktor
Snyggt! Det där blev ju riktigt bra! Har varit inne på något liknande till min Saturn V, men Space Shuttle känns betydligt smidigare att montera på väggen.
Tack!

Har funderat länge hur man skulle göra, och så kom jag på att om man tar bort noshjulet så kan färjan hänga i både upphängningen till noshjulet samt själva hjulhuset.
Svårt att förklara om man inte har färjan framför sig. Men här är en bild på hur kroken ser ut, "pinnen" är den del som hakar i ett hål på noshjulets upphängning och gör att kroken inte kan glida ur, Lego är ju som bekant hala små rackare.
shuttlehook.jpg
 

Frontendarn

Panerai
2-Faktor
Tack!

Har funderat länge hur man skulle göra, och så kom jag på att om man tar bort noshjulet så kan färjan hänga i både upphängningen till noshjulet samt själva hjulhuset.
Svårt att förklara om man inte har färjan framför sig. Men här är en bild på hur kroken ser ut, "pinnen" är den del som hakar i ett hål på noshjulets upphängning och gör att kroken inte kan glida ur, Lego är ju som bekant hala små rackare.
shuttlehook.jpg
Snyggt 😍 Blir alltid lika imponerad över egendesignade 3d-detaljer. Vi har precis skaffat en 3d-skrivare till kontoret, men har inte vågat ge mig på det än. Kanske får ta detta som inspiration till att göra något liknande. Nu ska jag bara fundera på vad sambon kommer tillåta mig ha på väggen 🙈
 

Nicke L

Audemars
2-Faktor
Tack!

Har funderat länge hur man skulle göra, och så kom jag på att om man tar bort noshjulet så kan färjan hänga i både upphängningen till noshjulet samt själva hjulhuset.
Svårt att förklara om man inte har färjan framför sig. Men här är en bild på hur kroken ser ut, "pinnen" är den del som hakar i ett hål på noshjulets upphängning och gör att kroken inte kan glida ur, Lego är ju som bekant hala små rackare.
shuttlehook.jpg
Sådana där vill-höver jag till mina bilar 😍 😍 😍
 

Carez

Cartier
2-Faktor
Topp