• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Öl

Script

Cartier
Lagrar all min öl i kylen så länge den inte är överfull så då bör jag vara safe?
Är det någon stil på öl som man bör beakta bäst före datumet mer än andra?
Jag reagerade enbart då jag märkte att de CBS från Founders jag köpte till mig polaren å till @Nissenutz har bäst före datum 11e juni i år.
Du kan lagra de flesta stout i garderoben pm du vill. Det gör jag med en del som inte får plats i kylen. Att en del har kortare utgångsdatum beror ofta på att man inte tjänar något på lagring, t ex en del pastry stouts. De är ofta bättre att dricka direkt medan stouts som är bourbonfatlagrade kan stå i evigheter.
Viss suröl bryggd på färsk frukt är bättre att dricka direkt. Ipor och dess varienter ska drickas så snabbt som möjligt efter att de burkas.
 

Kalkyl

Panerai
2-Faktor
För ca 7 år sedan drev jag ett bryggeri med en kompis när jag bodde i Västerås (väldigt småskaligt dock) men pga av flytt och annat fanns inte tid att fortsätta. Nu har jag beställt nedan bryggverk för att komma igång igen hemma. Gillar att brygga välhumlad och balanserade ipor samt tunga stouts så ev sätter jag stouten så fort verket kommer så den blir drickbar mot vintern :)
Blir att plocka fläder när den kommer för att göra en fläder ipa med Citra humle efter det.
Hoppas ni alla får en fin fredag!
ot061-9.jpg
 

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
För ca 7 år sedan drev jag ett bryggeri med en kompis när jag bodde i Västerås (väldigt småskaligt dock) men pga av flytt och annat fanns inte tid att fortsätta. Nu har jag beställt nedan bryggverk för att komma igång igen hemma. Gillar att brygga välhumlad och balanserade ipor samt tunga stouts så ev sätter jag stouten så fort verket kommer så den blir drickbar mot vintern :)
Blir att plocka fläder när den kommer för att göra en fläder ipa med Citra humle efter det.
Hoppas ni alla får en fin fredag!
ot061-9.jpg
Fasiken vad trevligt! Vilken storlek är det? Vi måste ju göra slag i saken och brygga tillsammans någon gång. Kanske ha något redo till nästa bottle share?
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
För ca 7 år sedan drev jag ett bryggeri med en kompis när jag bodde i Västerås (väldigt småskaligt dock) men pga av flytt och annat fanns inte tid att fortsätta. Nu har jag beställt nedan bryggverk för att komma igång igen hemma. Gillar att brygga välhumlad och balanserade ipor samt tunga stouts så ev sätter jag stouten så fort verket kommer så den blir drickbar mot vintern :)
Blir att plocka fläder när den kommer för att göra en fläder ipa med Citra humle efter det.
Hoppas ni alla får en fin fredag!
ot061-9.jpg
Hojta till om du vill sälja några. Tycker det är askul att testa nytt och har aldrig testat från någons hemmabryggeri. Hälsat på Södermännens Hantverksbryggeri iofs, de som gör Gnesta Apan bland annat men det är lite större än hemmabryggeri även om det låg i källaren till den enes hus från start.
 

Kalkyl

Panerai
2-Faktor
Hojta till om du vill sälja några. Tycker det är askul att testa nytt och har aldrig testat från någons hemmabryggeri. Hälsat på Södermännens Hantverksbryggeri iofs, de som gör Gnesta Apan bland annat men det är lite större än hemmabryggeri även om det låg i källaren till den enes hus från start.
Lovar att skicka dig ett par prover när det är klart, du får betala med en ärlig recension sen :)
 

Script

Cartier
Verdant gör en helt okej dipa, subtil mango!
PSX_20200531_155714.jpg


Brewing Projekt gjorde den här så utmärkt att jag köpt den igen. Sur fruktbomb!
20200530_220709.jpg

Suris från Evil Twin. Inte så mycket lime som jag trodde. Lite tam!
20200530_212719.jpg

Westbrook däremot har packat ner enorma mängder hallon i den här surisen och det märks.
20200530_160918.jpg

Verdant gör en svag pale ale. Tyvärr inget vidare när man är van dipa-drickare.
20200529_232604.jpg

Andra flaskan jag dricker från Collctive Arts Origin of Darkness-serie där de gör en stout med fyra andra bryggerier från olika delar av världen. Varje enskild stout är gjord med varor som är prominenta för regionen där värdbryggeriet ligger. Den här gjordes med italienska Crak och är bryggd med stora mängder italiensk choklad och pistache-cannolis och sedan lagrad på bourbonfat i ett år. En riktig pangstout. Mörk choklad och underbara gröna pistachetoner i mängd! Bättre än den förra i serien som gjordes med Siren Brewcraft!
20200530_234605.jpg
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Verdant gör en helt okej dipa, subtil mango!
PSX_20200531_155714.jpg

Brewing Projekt gjorde den här så utmärkt att jag köpt den igen. Sur fruktbomb!
20200530_220709.jpg

Suris från Evil Twin. Inte så mycket lime som jag trodde. Lite tam!
20200530_212719.jpg

Westbrook däremot har packat ner enorma mängder hallon i den här surisen och det märks.
20200530_160918.jpg

Verdant gör en svag pale ale. Tyvärr inget vidare när man är van dipa-drickare.
20200529_232604.jpg

Andra flaskan jag dricker från Collctive Arts Origin of Darkness-serie där de gör en stout med fyra andra bryggerier från olika delar av världen. Varje enskild stout är gjord med varor som är prominenta för regionen där värdbryggeriet ligger. Den här gjordes med italienska Crak och är bryggd med stora mängder italiensk choklad och pistache-cannolis och sedan lagrad på bourbonfat i ett år. En riktig pangstout. Mörk choklad och underbara gröna pistachetoner i mängd! Bättre än den förra i serien som gjordes med Siren Brewcraft!
20200530_234605.jpg
Fantastiskt! Riktiga konstverk dina bilder! Själv drar jag av en dålig bild med min telefon, ölen däremot är god. Förmodligen en NEIPA med passionsfrukt och ingefära. Vi kallar den Ernst Blondies Hurvaslurp :) Hemmabrygd på källvatten.
1F9CFC21-8869-4C73-B153-077384DA0E69.jpeg
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Idag har jag å min Gudsons mor testat dessa tre
IMG_20200601_222025.jpg


APEX IPA - galet bra, som allt från APEX vågar jag nu säga efter 4st från de :D

Boot Print NEIPA - mycket trevlig och somrig.

North X Beerbliotek DIPA - inget speciellt, Radio The Mothership dödar denna konkurrens utan att ens försöka....
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Idag har jag å min Gudsons mor testat dessa tre
IMG_20200601_222025.jpg


APEX IPA - galet bra, som allt från APEX vågar jag nu säga efter 4st från de :D

Boot Print NEIPA - mycket trevlig och somrig.

North X Beerbliotek DIPA - inget speciellt, Radio The Mothership dödar denna konkurrens utan att ens försöka....
Gillade också Apex grejer. Lite ensidiga möjligen då alla smakar mkt citrus.
 

Script

Cartier
Hej öl-människor!

Jag pratade för en tid sen om en utlottning av trådens flytande guld. Nu känner jag ändå att tiden är mogen så låt oss gå igenom vad som gäller!

REGLER

  • Du är minst 20 år gammal.
  • Bosatt i Sverige
  • Har minst 50 poster på KS
  • Jag känner igen dig från den här tråden
FAQ

Kostar det något?
Nej, det är gratis att delta!

Men frakt då?
Jag står för frakt

Hur anmäler jag mig?
Du skickar ett PM till mig och berättar att du vill vara med. Du är bekräftad som deltagare om jag gillar ditt inlägg!

När kan jag anmäla mig?
Nu på momangen om du vill!

När stänger anmälan?
Lördag den 6e Juni

När dras vinnaren då?
Söndag den 7e Juni. Vinnaren meddelas i ett PM!

Hur går dragningen till?
Jag antecknar alla deltagares namn på lappar som sedan läggs i en skål. Därefter låter jag en tredje part dra ett namn!

Vad vinner man?
Har du turen att vinna kommer du få en låda med öl av mycket god verkshöjd hemskickad!

Vad är det för öl då?
Jag har plockat ihop en blandad låda från mitt egna förråd. Ingen öl är lättillgänglig, detaljer lämnas till vinnaren att upptäcka!

När får jag min loot box?
Vinner du får du lådan under nästa vecka. Jag skickar så snabbt jag hinner!

Har du övriga frågor? Ställ dom i ett pm tack.

Lycka till!
 

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Hej öl-människor!

Jag pratade för en tid sen om en utlottning av trådens flytande guld. Nu känner jag ändå att tiden är mogen så låt oss gå igenom vad som gäller!

REGLER

  • Du är minst 20 år gammal.
  • Bosatt i Sverige
  • Har minst 50 poster på KS
  • Jag känner igen dig från den här tråden
FAQ

Kostar det något?
Nej, det är gratis att delta!

Men frakt då?
Jag står för frakt

Hur anmäler jag mig?
Du skickar ett PM till mig och berättar att du vill vara med. Du är bekräftad som deltagare om jag gillar ditt inlägg!

När kan jag anmäla mig?
Nu på momangen om du vill!

När stänger anmälan?
Lördag den 6e Juni

När dras vinnaren då?
Söndag den 7e Juni. Vinnaren meddelas i ett PM!

Hur går dragningen till?
Jag antecknar alla deltagares namn på lappar som sedan läggs i en skål. Därefter låter jag en tredje part dra ett namn!

Vad vinner man?
Har du turen att vinna kommer du få en låda med öl av mycket god verkshöjd hemskickad!

Vad är det för öl då?
Jag har plockat ihop en blandad låda från mitt egna förråd. Ingen öl är lättillgänglig, detaljer lämnas till vinnaren att upptäcka!

När får jag min loot box?
Vinner du får du lådan under nästa vecka. Jag skickar så snabbt jag hinner!

Har du övriga frågor? Ställ dom i ett pm tack.

Lycka till!
Oj vad spännande! Nu ska jag anmäla mig med en gång!
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Hej öl-människor!

Jag pratade för en tid sen om en utlottning av trådens flytande guld. Nu känner jag ändå att tiden är mogen så låt oss gå igenom vad som gäller!

REGLER

  • Du är minst 20 år gammal.
  • Bosatt i Sverige
  • Har minst 50 poster på KS
  • Jag känner igen dig från den här tråden
FAQ

Kostar det något?
Nej, det är gratis att delta!

Men frakt då?
Jag står för frakt

Hur anmäler jag mig?
Du skickar ett PM till mig och berättar att du vill vara med. Du är bekräftad som deltagare om jag gillar ditt inlägg!

När kan jag anmäla mig?
Nu på momangen om du vill!

När stänger anmälan?
Lördag den 6e Juni

När dras vinnaren då?
Söndag den 7e Juni. Vinnaren meddelas i ett PM!

Hur går dragningen till?
Jag antecknar alla deltagares namn på lappar som sedan läggs i en skål. Därefter låter jag en tredje part dra ett namn!

Vad vinner man?
Har du turen att vinna kommer du få en låda med öl av mycket god verkshöjd hemskickad!

Vad är det för öl då?
Jag har plockat ihop en blandad låda från mitt egna förråd. Ingen öl är lättillgänglig, detaljer lämnas till vinnaren att upptäcka!

När får jag min loot box?
Vinner du får du lådan under nästa vecka. Jag skickar så snabbt jag hinner!

Har du övriga frågor? Ställ dom i ett pm tack.

Lycka till!
Mycket generöst av dig :)
 

Yfront

Omega
Hej öl-människor!

Jag pratade för en tid sen om en utlottning av trådens flytande guld. Nu känner jag ändå att tiden är mogen så låt oss gå igenom vad som gäller!

REGLER

  • Du är minst 20 år gammal.
  • Bosatt i Sverige
  • Har minst 50 poster på KS
  • Jag känner igen dig från den här tråden
FAQ

Kostar det något?
Nej, det är gratis att delta!

Men frakt då?
Jag står för frakt

Hur anmäler jag mig?
Du skickar ett PM till mig och berättar att du vill vara med. Du är bekräftad som deltagare om jag gillar ditt inlägg!

När kan jag anmäla mig?
Nu på momangen om du vill!

När stänger anmälan?
Lördag den 6e Juni

När dras vinnaren då?
Söndag den 7e Juni. Vinnaren meddelas i ett PM!

Hur går dragningen till?
Jag antecknar alla deltagares namn på lappar som sedan läggs i en skål. Därefter låter jag en tredje part dra ett namn!

Vad vinner man?
Har du turen att vinna kommer du få en låda med öl av mycket god verkshöjd hemskickad!

Vad är det för öl då?
Jag har plockat ihop en blandad låda från mitt egna förråd. Ingen öl är lättillgänglig, detaljer lämnas till vinnaren att upptäcka!

När får jag min loot box?
Vinner du får du lådan under nästa vecka. Jag skickar så snabbt jag hinner!

Har du övriga frågor? Ställ dom i ett pm tack.

Lycka till!
Vilken jäkla grej, otroligt generöst! Klart man vill vara med! :)
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Hej öl-människor!

Jag pratade för en tid sen om en utlottning av trådens flytande guld. Nu känner jag ändå att tiden är mogen så låt oss gå igenom vad som gäller!

REGLER

  • Du är minst 20 år gammal.
  • Bosatt i Sverige
  • Har minst 50 poster på KS
  • Jag känner igen dig från den här tråden
FAQ

Kostar det något?
Nej, det är gratis att delta!

Men frakt då?
Jag står för frakt

Hur anmäler jag mig?
Du skickar ett PM till mig och berättar att du vill vara med. Du är bekräftad som deltagare om jag gillar ditt inlägg!

När kan jag anmäla mig?
Nu på momangen om du vill!

När stänger anmälan?
Lördag den 6e Juni

När dras vinnaren då?
Söndag den 7e Juni. Vinnaren meddelas i ett PM!

Hur går dragningen till?
Jag antecknar alla deltagares namn på lappar som sedan läggs i en skål. Därefter låter jag en tredje part dra ett namn!

Vad vinner man?
Har du turen att vinna kommer du få en låda med öl av mycket god verkshöjd hemskickad!

Vad är det för öl då?
Jag har plockat ihop en blandad låda från mitt egna förråd. Ingen öl är lättillgänglig, detaljer lämnas till vinnaren att upptäcka!

När får jag min loot box?
Vinner du får du lådan under nästa vecka. Jag skickar så snabbt jag hinner!

Har du övriga frågor? Ställ dom i ett pm tack.

Lycka till!
Grymt roligt initiativ!!
 
Topp