• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Öl

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Säg det igen efter ett par under västen ;)

Alltså om jag dricker en tre-fyra IPA/DIPA över en hel kväll så är jag inte direkt mer än lite "skön" å då funkar det absolut att alla dessa är nya å otestade. Om jag däremot sitter på en brygga hela eftermiddagen å dricker PBR, 1884 Blanc, NCBA osv. å säg typ dubbla eller tripplar mängden så är det inte lika stor chans att jag testar en helt ny å otestad DIPA när kvällen kommer smygandes :D
Är väl jag som blivit mjukbralla då. Efter 2st vill jag inte testa något nytt utan går istället på nånting jag redan druckit :p

Senast jag var mer än salongs måste nog vara 2,5 år sedan
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Nu när sommaren är här så måste man såklart införskaffa sommarölen. Tänkte mig max 40kr ölen, ölen ska vara en sådan man kan dricka 2-10 utan att få kväljningar.

tänkte lite humlig men med en speciellt betoning på frisk och fruktig(men inte för fruktig, tänk er dipa), så kanske en Ale men inte en Corona, Arton o liknande blasköl

Testat hittills Brooklyn Summer Ale men den va inge höjdare samt Kärlek vår/sommar som däremot va väldigt bra men vad mer finns det därute?
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Nu när sommaren är här så måste man såklart införskaffa sommarölen. Tänkte mig max 40kr ölen, ölen ska vara en sådan man kan dricka 2-10 utan att få kväljningar.

tänkte lite humlig men med en speciellt betoning på frisk och fruktig(men inte för fruktig, tänk er dipa), så kanske en Ale men inte en Corona, Arton o liknande blasköl

Testat hittills Brooklyn Summer Ale men den va inge höjdare samt Kärlek vår/sommar som däremot va väldigt bra men vad mer finns det därute?
Gå på Blonde/Golden Ale:

Oppigårds Golden Ale
It's A Blond
Leffe Blonde
 

Kalkyl

Panerai
2-Faktor
Besökte Polska Apoteket idag :pirate:
IMG_20200617_223913.jpg


Sitter och väljer nu ut från dessa samt från kylen vilka som ska drickas upp under Midsommarhelgen :D

Förutom en obligatorisk snaps och kanske lite rödpang till det grillade så ska jag hålla mig till öl och majoriteten av de blir från Tillfälliga Sortimentet samt från @Script s låda :hungry: jag har haft siktet inställt på en specifik öl från den lådan som jag vet kommer gifta sig ypperligt med en cigarr så den har jag redan ställt fram :happyhappy:

Vad dricker ni under Midsommarhelgen?
Blir någon lätt lager till sillen och det övriga till lunch sedan ipor av olika slag samt ett par stouts på kvällen. Har försökt hålla det så svenskt som möjligt (för att supportera våra hjältar i branschen) :)
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Nu när sommaren är här så måste man såklart införskaffa sommarölen. Tänkte mig max 40kr ölen, ölen ska vara en sådan man kan dricka 2-10 utan att få kväljningar.

tänkte lite humlig men med en speciellt betoning på frisk och fruktig(men inte för fruktig, tänk er dipa), så kanske en Ale men inte en Corona, Arton o liknande blasköl

Testat hittills Brooklyn Summer Ale men den va inge höjdare samt Kärlek vår/sommar som däremot va väldigt bra men vad mer finns det därute?
Bästa budgetalternativet som inte smakar budget: Innis and gunn, gunnpowder ipa. Lätt, frisk och knappt 20kr flaskan. Skulle säga att den är perfekt i värmen och går nog att sänka ett gäng utan bekymmer.

Gillar @gruby förslag med Leffe blond också
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Nu när sommaren är här så måste man såklart införskaffa sommarölen. Tänkte mig max 40kr ölen, ölen ska vara en sådan man kan dricka 2-10 utan att få kväljningar.

tänkte lite humlig men med en speciellt betoning på frisk och fruktig(men inte för fruktig, tänk er dipa), så kanske en Ale men inte en Corona, Arton o liknande blasköl

Testat hittills Brooklyn Summer Ale men den va inge höjdare samt Kärlek vår/sommar som däremot va väldigt bra men vad mer finns det därute?
Amundsen tropical thunder kan man ju lätt hinka i sig.
 

Johanw

Cartier
Nu när sommaren är här så måste man såklart införskaffa sommarölen. Tänkte mig max 40kr ölen, ölen ska vara en sådan man kan dricka 2-10 utan att få kväljningar.

tänkte lite humlig men med en speciellt betoning på frisk och fruktig(men inte för fruktig, tänk er dipa), så kanske en Ale men inte en Corona, Arton o liknande blasköl

Testat hittills Brooklyn Summer Ale men den va inge höjdare samt Kärlek vår/sommar som däremot va väldigt bra men vad mer finns det därute?

Humlearomatisk smak med tydlig beska, inslag av tallbarr, tropisk frukt, grapefrukt och honung.
4.6% så verkligen en all-dayy IPA.
899196.jpg
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Tycker du? Jag tycker den var helt okej och kvarhåller att Radio The Mothership som också är en DIPA kör åttor kring den där ;)

Haha, gillade inte riktigt Radio när jag provade den, får köpa den på nytt och ge den en andra chans
Gillade inte heller radio speciellt. Kikade precis untappd och jag gav den bara 3,5.

Skrev att det var en långt ihållande mellanbeska och att den var torr i smaken på något vis
 
Topp