• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Öl

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Gillar detta WT öl :D
IMG_20200619_184956.jpg
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Dessa två idag. Men lagom till sillen så inser jag att mitt smaksinne fortfarande är fel på då jag är helt säker på hur senapsill smakar. Så får helt enkelt köpa dessa igen.
IMG_20200619_143847-01.jpeg
IMG_20200619_174243-01.jpeg

Förbaskade förkylning! Tyckte de verkade konstigt svaga i smaken för att vara DIPA
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Okej, har gått en del öl igår och idag och förutom denna perfekta solskensbärs...
IMG_20200620_122335.jpg


...så blev det denna från TS från veckan eller förra veckan och har du inte testat denna så gör det inte! Sjukt tråkig och intetsägande IPA...
IMG_20200620_140719.jpg

...denna däremot, mycket citrus (utan att bli sur/besk) och väldigt fräsch och god...
IMG_20200620_180120.jpg

IMG_20200620_180148.jpg

...kvällen avslutades med denna överhypade stout som dock passar till cigarr...
IMG_20200619_235145.jpg

...men den som stack ut mest var denna som jag drack strax efter middagen igår och som nog är ett av de absolut godaste IPA jag har druckit!
IMG_20200619_222912.jpg


Detta öl kommer från lådan @Script lottade ut och det som verkligen sticker ut för mig och som gör att jag älskade ölet från första till sista klunk är den tydliga smaken av havre. Yes, autocorrect har inte fuckat med min lur utan ni läste rätt, HAVRE! Helt sjukt god IPA som till viss del är krämig just pga havren. Jag börjar inse att det kommer bli jobbigt att falla för öl från denna låda då de inte är super enkla att få tag i :(
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Just nu sitter jag å röker en fet garre å till det dricker jag det öl jag skrev om inför Midsommar, det som fångade mitt intresse ganska direkt när jag packade upp lådan från @Script nämligen
IMG_20200620_222855.jpg


En väldigt väldigt god stout som gifter sig väldigt bra med cigarren. Mycket sköna smaker som ligger som lager på lager å framträder diskret varefter klunkarna tar sig ner.
IMG_20200620_221854.jpg


Det jag dock saknar är kanelsmaken, jag känner inte av den men det kan vara mitt smak- & luktsinne som fortfarande inte är helt återställt.
 

Script

Cartier
Just nu sitter jag å röker en fet garre å till det dricker jag det öl jag skrev om inför Midsommar, det som fångade mitt intresse ganska direkt när jag packade upp lådan från @Script nämligen
IMG_20200620_222855.jpg


En väldigt väldigt god stout som gifter sig väldigt bra med cigarren. Mycket sköna smaker som ligger som lager på lager å framträder diskret varefter klunkarna tar sig ner.
IMG_20200620_221854.jpg


Det jag dock saknar är kanelsmaken, jag känner inte av den men det kan vara mitt smak- & luktsinne som fortfarande inte är helt återställt.
Den är fin!

Edit: Som kuriosa kan nämnas att Wicked Weed var väl ansedda tills de 2017 sålde sig till AB InBev, världens största ölproducent, och därmed förlorade möjligheten att använda "Independent Craft"-sigillet. Många såg det som att de sålde sig till djävulen. Själv tycker jag att de fortfarande gör riktigt bra stouts.
 
Senast ändrad:
Topp