• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Öl

Script

Cartier
Hade förväntat mig mer av KCBC, inte dålig men inte något extra heller. Riktigt bra canart ger pluspoäng!

IMG_20200701_172825_699.jpg

Adroit Theory gör en bra dipa, dock väldigt mycket humlebränna på slutet.
adroit.jpg


De rekommendar cigarrer till varje öl. Något för @gruby?
20200703_190532.jpg
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Ikväll testade jag först detta veteöl som inte är TS
IMG_20200703_234306_01.jpg

Mycket gott och ganska likt 1664 Blanc vilket jag verkligen tycker om så tummen upp!

Fortsatte sedan med denna DIPA från Amundsen som är TS
IMG_20200703_234305_01.jpg

Väldigt väldigt god och balanserad. Snudd på att nudda pallplatsen (som även efter ikväll innehas av Radio The Mothership)
 

FreddeM

Panerai
2-Faktor
Blev dubbla leveranser av öl denna vecka! Först ut är min egen beställning från Mikkellers webbshop. Därefter har ni månadens låda från Mikkeller Beer Club. Råkade visst beställa en som ingick i Beer club-boxen men den ska tydligen vara bra så är väl inget bekymmer :rolleyes:

IMG_20200702_153658.jpg

IMG_20200703_204656.jpg
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Vilken underbar ölkväll jag hade igår!

Först ut som troligtvis sist ut i denna tråd ping @Swizz beat drack jag denna helt ljuvliga DIPA från göteborgska O/O Brewing som de döpt till Carismatico. Här har man skapat en DIPA jag vågar placera bredvid Radio The Mothership på pallen. Dessutom har man lyckats med can attend så pass bra att jag nog måste erkänna att denna är den burk jag tycker bäst om rent estetiskt
IMG_20200704_223631.jpg

En stund senare var det dags för Stockholmarna bakom Hop Notch Brewing att leverera lika jävla bra med sin magiska DIPA, Simsalabim så nu har Radio The Mothership fått konkurrens av hela två stycken utmanare. Simsalabim har en väldigt fruktig skjuts i sig och tillsammans med gott om kolsyra blir detta ett vinnande koncept
IMG_20200705_000928.jpg


På natten var det svalt och skönt ute på balkongen så då blev det en garre och en flytande efterrätt. När det kommer till DIAC så har jag tidigare druckit Neopolitan Ice Cream samt Chocholate Brownie nånting nånting och var då inte speciellt imponerad men denna rackare levererade verkligen igår
IMG_20200705_011656.jpg
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Vilken underbar ölkväll jag hade igår!

Först ut som troligtvis sist ut i denna tråd ping @Swizz beat drack jag denna helt ljuvliga DIPA från göteborgska O/O Brewing som de döpt till Carismatico. Här har man skapat en DIPA jag vågar placera bredvid Radio The Mothership på pallen. Dessutom har man lyckats med can attend så pass bra att jag nog måste erkänna att denna är den burk jag tycker bäst om rent estetiskt
IMG_20200704_223631.jpg

En stund senare var det dags för Stockholmarna bakom Hop Notch Brewing att leverera lika jävla bra med sin magiska DIPA, Simsalabim så nu har Radio The Mothership fått konkurrens av hela två stycken utmanare. Simsalabim har en väldigt fruktig skjuts i sig och tillsammans med gott om kolsyra blir detta ett vinnande koncept
IMG_20200705_000928.jpg


På natten var det svalt och skönt ute på balkongen så då blev det en garre och en flytande efterrätt. När det kommer till DIAC så har jag tidigare druckit Neopolitan Ice Cream samt Chocholate Brownie nånting nånting och var då inte speciellt imponerad men denna rackare levererade verkligen igår
IMG_20200705_011656.jpg
Grymt, Carismatico är otroligt god. Samsalabin är nu på min to do list. Kul att Radio äntligen fått ett par värdiga utmanare :)
 
Topp