• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Öl

Script

Cartier
3026DC35-F2B4-4DCD-B656-E88844FA942E.jpeg
Man vill ju inte vara mkt sämre än @Script så här kommer söndagsstouten.

från Portugal, finns på TS Luktar mer choklad än vad det smakar. Tydliga toner av både färsk körsbär samt Portvinsfatet, behaglig beska som håller sig kvar ett tag efter körsbären gör sitt. Gillar man körsbär tror jag att du kmr gilla denna.
Jag har helt glömt bort att det är söndag idag. Ska skaka fram något!
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
3026DC35-F2B4-4DCD-B656-E88844FA942E.jpeg
Man vill ju inte vara mkt sämre än @Script så här kommer söndagsstouten.

från Portugal, finns på TS Luktar mer choklad än vad det smakar. Tydliga toner av både färsk körsbär samt Portvinsfatet, behaglig beska som håller sig kvar ett tag efter körsbären gör sitt. Gillar man körsbär tror jag att du kmr gilla denna.
Ska bli kul å testa den, plockade upp den samt följande nu i veckan som var
IMG_20200719_235829.jpg


Ikväll käkade vi medelhavsmiddag dvs middag kl 21:30 å körde vinprovning till stundande bröllopsmiddag. Provade fyra olika vita viner och nu när klockan gått över midnatt å det mesta är bortstädat så knäcker jag denna DIPA från TS
IMG_20200720_000055.jpg


Väldigt frisk för att vara en DIPA samtidigt som den är lite åt det beska laget men samtidigt ingen kvarhängande eftersmak. 3,75 av 5.
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Vi tar väl en till direkt så han får en kompis!
Bara för att göra en jämförelse med Radio så har denna ganska lik beskaprofil, men inte samma hazy mango/annanas och sötma som balans. Ger ett "torrare" och friskare öl, men även betydligt tråkigare.
20200720_163451.jpg
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Idag var det dags å testa de röda till middagen
IMG_20200720_200803.jpg


Trots att jag föredrar rött framför vitt så blir det nu ändå en bärs som, likt Dr Dre, kommer från Ingelwood, Cali
IMG_20200720_225735.jpg


Denna IPA är, som brukligt när det kommer till mina öl, från Tillfälligt Sortiment på Bolaget.
Den är riktigt bra måste jag säga. Uppfriskande och välbalanserad med en beska som försvinner lika fort som den kom.
Denna blir det nog fler av!
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Idag var det dags å testa de röda till middagen
IMG_20200720_200803.jpg


Trots att jag föredrar rött framför vitt så blir det nu ändå en bärs som, likt Dr Dre, kommer från Ingelwood, Cali
IMG_20200720_225735.jpg


Denna IPA är, som brukligt när det kommer till mina öl, från Tillfälligt Sortiment på Bolaget.
Den är riktigt bra måste jag säga. Uppfriskande och välbalanserad med en beska som försvinner lika fort som den kom.
Denna blir det nog fler av!
Spännande med Rye, det har jag mig veterligen inte testat.
Vilken öl blir det på bröllpet, Radio the mothership, Tropic thunder och/eller New and improved IPA?
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Spännande med Rye, det har jag mig veterligen inte testat.
Vilken öl blir det på bröllpet, Radio the mothership, Tropic thunder och/eller New and improved IPA?
ALDRIG tropic thunder men de andra skulle absolut kunnat vara rätt ;)
Till bröllopet blir det en lager (min favorit, Żywiec) samt en IPA (står mellan Poppels Session, St. Eriks samt Oppigårds New Sweden).
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
ALDRIG tropic thunder men de andra skulle absolut kunnat vara rätt ;)
Till bröllopet blir det en lager (min favorit, Żywiec) samt en IPA (står mellan Poppels Session, St. Eriks samt Oppigårds New Sweden).
Fick för mig att du hade Tropic thunder som en av dina standards, men så fel man kan ha.
Oppigårds New Sweden hade jag valt av de.
 

Kalkyl

Panerai
2-Faktor
Ska lura ut färsmön på middag ikväll och bjuder på en "fördrink".
Hennes är en barnförbjuden fruktjuice med massa syra, helt i hennes smak (men kanske inte min). Själv har jag en tysk dubbel IPA som tyvärr sett bättre dagar. Smakerna finns där men aromen och fräschören i humlen är som borta. Men jag lider inte, vi har ju semester!
IMG_20200721_160331.jpg

IMG_20200721_160718.jpg
 
Topp