• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Öl

Script

Cartier
Längesedan jag poppade en Mikkeller och stouts brukar de göra bra. En Beer Geek Fudgesicle lagrad på rågwhiskeyfat ger mängder av karamell och kaffe och en balanserad spritighet. Väldigt smooth och fyllig!

20200722_195103.jpg
 

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Hej ölvänner,
Jag sitter här och sippar på en Chocolate Cherry Cream Pie från Pang Pang och funderar över nästa bottle share. Jag hade allt klart för att bjuda in till en ny bottle share under våren, men av förklarliga skäl blev det inte av...

Jag vill hemskt gärna bjuda in till en ny bottle share nu under hösten, men jag känner mig osäker på hur jag ska göra kopplat till COVID-19. Hur känner ni Inför att ses under rådande förhållanden? Det skulle i så fall vara i samma lokal som förra gången. För er som inte var där så kan ni se lite bilder här. Det är ett murat källarvalv från 1500-talet på en anonym adress i Stockholm.
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Hej ölvänner,
Jag sitter här och sippar på en Chocolate Cherry Cream Pie från Pang Pang och funderar över nästa bottle share. Jag hade allt klart för att bjuda in till en ny bottle share under våren, men av förklarliga skäl blev det inte av...

Jag vill hemskt gärna bjuda in till en ny bottle share nu under hösten, men jag känner mig osäker på hur jag ska göra kopplat till COVID-19. Hur känner ni Inför att ses under rådande förhållanden? Det skulle i så fall vara i samma lokal som förra gången. För er som inte var där så kan ni se lite bilder här. Det är ett murat källarvalv från 1500-talet på en anonym adress i Stockholm.
Jag är på oavsett sålänge datumet funkar framåt med sambons praktik. Undrar väl mest hur upplägget ser ut. Plockar man med sig öl och delar eller köper man på plats och delar alltsammans?
 

Script

Cartier
Hej ölvänner,
Jag sitter här och sippar på en Chocolate Cherry Cream Pie från Pang Pang och funderar över nästa bottle share. Jag hade allt klart för att bjuda in till en ny bottle share under våren, men av förklarliga skäl blev det inte av...

Jag vill hemskt gärna bjuda in till en ny bottle share nu under hösten, men jag känner mig osäker på hur jag ska göra kopplat till COVID-19. Hur känner ni Inför att ses under rådande förhållanden? Det skulle i så fall vara i samma lokal som förra gången. För er som inte var där så kan ni se lite bilder här. Det är ett murat källarvalv från 1500-talet på en anonym adress i Stockholm.
Så länge det är ett datum jag kan är jag på. Lokalen var riktigt trevlig!
 

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Så länge det är ett datum jag kan är jag på. Lokalen var riktigt trevlig!
Kul! Jag ska försöka hitta ett datum som passar så många som möjligt.

Jag är på oavsett sålänge datumet funkar framåt med sambons praktik. Undrar väl mest hur upplägget ser ut. Plockar man med sig öl och delar eller köper man på plats och delar alltsammans?
Tanken är att man tar med sig ett par flaskor från sin egna källare. Det finns inget till försäljning i lokalen.
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Kul! Jag ska försöka hitta ett datum som passar så många som möjligt.


Tanken är att man tar med sig ett par flaskor från sin egna källare. Det finns inget till försäljning i lokalen.
Då får någon mer erfaren PMa vad som kan vara lämpligt att köpa. Efter att ha sett på utbudet på bilderna känner jag mig lite vilsen :rolleyes: skulle såhär i efterhand haft en Narwhal sparad känner jag.
 

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Då får någon mer erfaren PMa vad som kan vara lämpligt att köpa. Efter att ha sett på utbudet på bilderna känner jag mig lite vilsen :rolleyes: skulle såhär i efterhand haft en Narwhal sparad känner jag.
Det behöver absolut inte vara något spektakulärt sällsynt öl! Något lokalproducerat, något du gillar särskilt mycket, eller kanske något du har bryggt själv är tänkbara alternativ. Ingen ska bli avskräckt för att man inte har en imponerande källare med årgångsöl.

Eventuellt kommer det finnas hembryggd öl när det väl blir av ;)
 

Kalkyl

Panerai
2-Faktor
Hej ölvänner,
Jag sitter här och sippar på en Chocolate Cherry Cream Pie från Pang Pang och funderar över nästa bottle share. Jag hade allt klart för att bjuda in till en ny bottle share under våren, men av förklarliga skäl blev det inte av...

Jag vill hemskt gärna bjuda in till en ny bottle share nu under hösten, men jag känner mig osäker på hur jag ska göra kopplat till COVID-19. Hur känner ni Inför att ses under rådande förhållanden? Det skulle i så fall vara i samma lokal som förra gången. För er som inte var där så kan ni se lite bilder här. Det är ett murat källarvalv från 1500-talet på en anonym adress i Stockholm.
Jag är gärna med, riktigt trevligt förra gången!
En KS öl vore ju på sin plats inför kommande träff ;)
 

jmspar123

Cartier
Om jag ar i Sverige kommer jag garna....men alla dessa IPA och andra knepighetsol ar inte for mig.
Far val packa vaskan full med Bud Light/Coors Light/Michelob Ultra...om jag ar valkommen iallafall...
 
Hej ölvänner,
Jag sitter här och sippar på en Chocolate Cherry Cream Pie från Pang Pang och funderar över nästa bottle share. Jag hade allt klart för att bjuda in till en ny bottle share under våren, men av förklarliga skäl blev det inte av...

Jag vill hemskt gärna bjuda in till en ny bottle share nu under hösten, men jag känner mig osäker på hur jag ska göra kopplat till COVID-19. Hur känner ni Inför att ses under rådande förhållanden? Det skulle i så fall vara i samma lokal som förra gången. För er som inte var där så kan ni se lite bilder här. Det är ett murat källarvalv från 1500-talet på en anonym adress i Stockholm.
Kul initiativ som attan, missade ju sist! Tyvärr är det nog inte aktuellt för mig under rådande förhållanden.
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Hej ölvänner,
Jag sitter här och sippar på en Chocolate Cherry Cream Pie från Pang Pang och funderar över nästa bottle share. Jag hade allt klart för att bjuda in till en ny bottle share under våren, men av förklarliga skäl blev det inte av...

Jag vill hemskt gärna bjuda in till en ny bottle share nu under hösten, men jag känner mig osäker på hur jag ska göra kopplat till COVID-19. Hur känner ni Inför att ses under rådande förhållanden? Det skulle i så fall vara i samma lokal som förra gången. För er som inte var där så kan ni se lite bilder här. Det är ett murat källarvalv från 1500-talet på en anonym adress i Stockholm.
Tungt! Jag är på på utan bang denna gång!!

Hällde precis upp denna grymma IPA
IMG_20200724_000107.jpg
 

Kalkyl

Panerai
2-Faktor
En olycka ger en aningen svår recension. Skulle fylla på vattenlåset till Ipan som står och jäser då vi reser bort snart. Råkar i samma veva ha ner en öl från hyllan. Det sprutar som fan i förrådet och jag skriker svordomar varpå fästöm ropar i stil med "vad fan är det som händer?". Sagt och gjort, en rumstempererad och avslagen Dessert in a can fatlagrad hälls upp. Jag håller med @Script i att fatet tyvärr inte tar mer plats. Men här är det inte lika sockersött som andra i serien, jag gillar den (eller är det mitt sinne som lurar mig iom fadäsen i förrådet?). Karamellen är tydlig, en viss friskhet (kanske saltet). Får köpa hem en till som jag tempererat rätt och ger en ny ärlig recension :)
IMG_20200724_225653.jpg
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Middag med massa vin från vår provning som bla @Cristian var med och hjälpte oss att dricka upp. Självklart gick det ner lite polsk hembränt samt såklart öl!

Vi började med denna från TS när @Cristian kom över vid 17:30 men tyvärr tyckte ingen av oss om den. Smakade som riktigt avslagen champagne....
IMG_20200724_175721.jpg

Denna var god! Veteöl med trevlig smak.
IMG_20200724_181259.jpg


Polsk 95% hembränt citronsprit....sjukt gott men helvete vad det slår...
IMG_20200724_202420.jpg


Denna är favorit i repris, sjukt bra å @Cristian diggade den rejält!
IMG_20200724_203548.jpg


Denna är från TS å är sjuuuukt bra. Måste jag reda på fler!
IMG_20200724_225448.jpg


Nu har @Cristian somnat i soffan på balkongen så då dricker jag detta husöl
IMG_20200725_001908.jpg
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Middag med massa vin från vår provning som bla @Cristian var med och hjälpte oss att dricka upp. Självklart gick det ner lite polsk hembränt samt såklart öl!

Vi började med denna från TS när @Cristian kom över vid 17:30 men tyvärr tyckte ingen av oss om den. Smakade som riktigt avslagen champagne....
IMG_20200724_175721.jpg

Denna var god! Veteöl med trevlig smak.
IMG_20200724_181259.jpg


Polsk 95% hembränt citronsprit....sjukt gott men helvete vad det slår...
IMG_20200724_202420.jpg


Denna är favorit i repris, sjukt bra å @Cristian diggade den rejält!
IMG_20200724_203548.jpg


Denna är från TS å är sjuuuukt bra. Måste jag reda på fler!
IMG_20200724_225448.jpg


Nu har @Cristian somnat i soffan på balkongen så då dricker jag detta husöl
IMG_20200725_001908.jpg
Har varit sjukt sugen på att prova Moneybags, tyvärr inte tagit mig till ett Bolag som haft det i sitt TS innan de nu nästan sålt slut :(
 
Topp