• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Öl

Script

Cartier
Äntligen fredag. Tyvärr hann inte en box fram men det duger ändå!
20200918_144346.jpg
 

jabres

Omega
Mycket mikrobryggeri, IPA, APA etcetera i tråden. Kan inte tänka mig något värre haha. Bara jag som är konservativ när det kommer till öl? Antingen 1. Tjeckisk öl/pilsner, e.g urquell, Bernard, budweiser, Eller 2. Riktigt sån amerikansk skitöl typ pabst som man kan hälla i sig en varm sommardag
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Mycket mikrobryggeri, IPA, APA etcetera i tråden. Kan inte tänka mig något värre haha. Bara jag som är konservativ när det kommer till öl? Antingen 1. Tjeckisk öl/pilsner, e.g urquell, Bernard, budweiser, Eller 2. Riktigt sån amerikansk skitöl typ pabst som man kan hälla i sig en varm sommardag
Inte för att verka otrevlig men: HAHAHAHAHA

Helt okej att tycka olika, skulle ju knappast vara kul annars men jag finner det väldigt underhållande att du lägger Bud i samma fack som schyssta tjeckiska öl. Bud å Pabst är definitivt samma fack.

Jag uppskattar lager/pils väldigt mycket också, Pilsner-Urquell är en fin tjeckisk öl. Tycker du om dessa tycker jag du ska prova polska Żywiec, finns på Bolaget. Uppskattar näven Pabst en riktigt varm sommardag eller medan man grillar.
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
KAOS IPA från Graffitisthlm denna kväll. Tyvärr inte mycket kaos över denna, smakar nästan inget utöver lite beska på slutet. Har legat ett tag i kylen nu, men kan inte tänka mig att den tappat smaken på den tid som den förvarats där. En av de bästa art work jag sett på en ölburk dock :)
6B2D310A-AC87-4B86-890E-008D46B48725.jpeg
 

jabres

Omega
Inte för att verka otrevlig men: HAHAHAHAHA

Helt okej att tycka olika, skulle ju knappast vara kul annars men jag finner det väldigt underhållande att du lägger Bud i samma fack som schyssta tjeckiska öl. Bud å Pabst är definitivt samma fack.

Jag uppskattar lager/pils väldigt mycket också, Pilsner-Urquell är en fin tjeckisk öl. Tycker du om dessa tycker jag du ska prova polska Żywiec, finns på Bolaget. Uppskattar näven Pabst en riktigt varm sommardag eller medan man grillar.
Menar alltså budějovický budvar när jag säger Budweiser. Originalet helt enkelt. Ska pröva den polska!
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Ja, de är ju tätt sammanlänkade.
Men borde inte en trapist få en bättre doft i tex ett ipa-glas än i den stora öppna kupan?
Bra fråga. Har faktiskt inte tänkt så mycket på doften vid öl som jag gör vid vin. Men större kupa lär ju vinna. Kör alltid större kupa på vin också. Bubblor som vitt, rosa eller rött.
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Bra fråga. Har faktiskt inte tänkt så mycket på doften vid öl som jag gör vid vin. Men större kupa lär ju vinna. Kör alltid större kupa på vin också. Bubblor som vitt, rosa eller rött.
Jo precis, och det var så jag tänkte med dessa glas. Men en trapistkupa är ju som en champagnekupa fast större. Finns ingen volym där doften kan samlas med en avsmalnad mynning för att koncentrera den.
IPA-glas är ju mer som whiskyprovningsglas, så det borde oxå vara en bra glasform.
Blir väl kanske någon modell till om det rymms i skåpen, och då är det ju ändå tur att inget ölglas är lika fult som Riedels nya vinglas...
 
Topp