• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Öl

Barfly

Cartier
Fyller på med ölkonst

Wild Leap - Alpha Abstraction
alphaabstraction3.jpg


Fremont - BA B-Bomb 2019
train.jpg


Adroit Theory - White Noise
white_noise.jpg


Stamm Brewing - Story Mode
storymode.jpg


Other Half - DDH Small Green Everything
smallgreeneverything.jpg


Other Half - Triple Cream
triplecream.jpg


Central Waters - Extremely Unsettled
unsettled.jpg


Och så gamla söndagsstouten från Amundsen, Cherry Queen. Len och tjock, mycket körsbär!
cherry_queen.jpg
#söndagsstouten
Jäkligt coola bilder! :)
 

Parkbank

Omega
Följt tråden ett tag, hade varit roligt att följa några nya att på untappd. Något som som används eller är det helt och hållet uteslutet?
 

Barfly

Cartier
Beställa vadå? Jag försökte beställa TS burkar som ska finnas på annat bolag till nått närheten av mig, går inte...
Jag gjorde det nyligen. Beställde från en annan butik. Fick dock inte allt. Det stod att det fanns några kvar men kollisaldot stämde tydligen inte. Problemet är ju att dom inte har nollat saldot och då kan man inte bevaka, vad jag vet.
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
@Barfly @zippan
Jag behövde inte vänta utan kunde beställa gårdagens TS till min butik :)
Det jag dock har problem med är att få burkar som utgått men som finns kvar på andra bolag skickade till mitt bolag men där ska jag ringa mitt bolag å fråga om de kan beställa från annat bolag
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
...och nog fan åker man dit.
20200930_190821.jpg

Fredag må vara helgdag i dieten, men lillördag är verkligen att tänja på det...
Och på tal om att tänja, vette fan vad detta är alltså. Öl? Mayhaps...
Smakar sju sorters jul, kanske mumma?
Tror denna diplomatiskt får omdömmet an aquiered taste.
 

dauit

Panerai
2-Faktor
5BBA65AE-E449-4CF0-9A99-6569724C5A5C.jpeg
Bara för det ville jag också öppna en, founders håller som vanligt väldigt hög nivå. Sirap-liknande konsistens, havssalt samt grapefrukt. Gillar man pastry stout eller omnipollos väldigt fruktiga och tjocka suröl kommer ni gilla denna, som en mer vuxen variant. Smak samt lukt påminner väldigt mkt om belgisk strong ale.

Denna gillar jag starkt, köper garanterat fler imorgon.
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
När man VABar är man inte på jobbet. På helgen är man inte på jo... Ähh vafan! Lägsta vikt sedan värnplikten för 20 år sedan, så dieten får gå in i en lugnare fas nu, och då kan man allt klämma en bärs här och var.:rolleyes: (det var precis såhär jag la på mig 7kg...)
20201001_171750.jpg

Stranger Than Fiction, porter av Collective Arts i Kanada.
Bra smak, men avtar lite fort.
Trevlig torsdag pilsnergubbar!
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
När man VABar är man inte på jobbet. På helgen är man inte på jo... Ähh vafan! Lägsta vikt sedan värnplikten för 20 år sedan, så dieten får gå in i en lugnare fas nu, och då kan man allt klämma en bärs här och var.:rolleyes: (det var precis såhär jag la på mig 7kg...)
20201001_171750.jpg

Stranger Than Fiction, porter av Collective Arts i Kanada.
Bra smak, men avtar lite fort.
Trevlig torsdag pilsnergubbar!
Önskar jag kunde resonera likadant....
Blev ett glas vin igår å en bärs å det var planerat. Fortsatt planerat var också att jag inte skulle dricka nått mer resten av veckan samt så skulle jag träna idag vid 17:30...
IMG_20201001_174306.jpg

Skål på dig!
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Var på bolaget och hämtade upp några TS. Fann också att lokala bolaget tagit in lite nytt i sitt egna sortiment. Bland annat Stigbergets pilsner.

Hoppas amaaazing haze är så god som min polare tycker för jag tog de sista två.
IMG_20201001_181016.jpg

Men här kommer ju någonting som måste vara en home run! Paketöppning!

Stort paket
IMG_20201001_180512.jpg

Bra förpackat och inget spill.
IMG_20201001_180524.jpg

Skymtar en röd kapsyl
IMG_20201001_180600.jpg

Den bästa can-art jag någonsin skådat!
IMG_20201001_180638.jpg

Bryggd av självaste @Kalkyl så denna måste ju räknas som en KS öl av högsta grad :) någe pröjs ville han inte ha ens för frakten utan föreslog en gåva istället, sagt och gjort!

Screenshot_20201001_201039.jpg


Nu ska jag testa mina smaklökar med en öl jag vet hur den ska smaka så jag vet att allt är som de ska igen efter förkylningen. För denna ska drickas i helgen :) Tack Kalkyl!

Hur den är tänkt att smaka får du själv skriva för det vet inte jag :D
 

Script

Cartier
Var på bolaget och hämtade upp några TS. Fann också att lokala bolaget tagit in lite nytt i sitt egna sortiment. Bland annat Stigbergets pilsner.

Hoppas amaaazing haze är så god som min polare tycker för jag tog de sista två.
IMG_20201001_181016.jpg

Men här kommer ju någonting som måste vara en home run! Paketöppning!

Stort paket
IMG_20201001_180512.jpg

Bra förpackat och inget spill.
IMG_20201001_180524.jpg

Skymtar en röd kapsyl
IMG_20201001_180600.jpg

Den bästa can-art jag någonsin skådat!
IMG_20201001_180638.jpg

Bryggd av självaste @Kalkyl så denna måste ju räknas som en KS öl av högsta grad :) någe pröjs ville han inte ha ens för frakten utan föreslog en gåva istället, sagt och gjort!

Screenshot_20201001_201039.jpg


Nu ska jag testa mina smaklökar med en öl jag vet hur den ska smaka så jag vet att allt är som de ska igen efter förkylningen. För denna ska drickas i helgen :) Tack Kalkyl!

Hur den är tänkt att smaka får du själv skriva för det vet inte jag :D
Så roligt, och spännande. Snyggt av både dig och @Kalkyl!
 

Kalkyl

Panerai
2-Faktor
Var på bolaget och hämtade upp några TS. Fann också att lokala bolaget tagit in lite nytt i sitt egna sortiment. Bland annat Stigbergets pilsner.

Hoppas amaaazing haze är så god som min polare tycker för jag tog de sista två.
IMG_20201001_181016.jpg

Men här kommer ju någonting som måste vara en home run! Paketöppning!

Stort paket
IMG_20201001_180512.jpg

Bra förpackat och inget spill.
IMG_20201001_180524.jpg

Skymtar en röd kapsyl
IMG_20201001_180600.jpg

Den bästa can-art jag någonsin skådat!
IMG_20201001_180638.jpg

Bryggd av självaste @Kalkyl så denna måste ju räknas som en KS öl av högsta grad :) någe pröjs ville han inte ha ens för frakten utan föreslog en gåva istället, sagt och gjort!

Screenshot_20201001_201039.jpg


Nu ska jag testa mina smaklökar med en öl jag vet hur den ska smaka så jag vet att allt är som de ska igen efter förkylningen. För denna ska drickas i helgen :) Tack Kalkyl!

Hur den är tänkt att smaka får du själv skriva för det vet inte jag :D
Vad kul att den kom fram i helt skick, hoppas det smakar och snyggt att du gav en gåva till bra ändamål :)
 
Topp