• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Öl

Script

Cartier
Riot från Adroit Theory. Trippel-ipa gjord på många olika humle-sorter. God men sämre än jag väntat mig. Skulle ändå köpa igen!
riot.jpg
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Någon som kan förklara Guinness? Är det stouternas Carlsberg? Jag har inte druckit en hel, blir mest ipa som sig bör likt övriga här i tråden. Blir nyfiken.
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Någon som kan förklara Guinness? Är det stouternas Carlsberg? Jag har inte druckit en hel, blir mest ipa som sig bör likt övriga här i tråden. Blir nyfiken.
En bra tappad Guinness på en mysig pub är fan svårslaget. Krämig och fyllig med rätt låg alkoholstyrka. Den har inte kommit dit den är utan att sakna kvalitéer, men Sverige är ett lager-land, och IPA är betydligt närmare lager än en Guinness.
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Håller med. Nu är jag ganska glad för session ipor. SÅ här kommer några till:
J.A.C.K.
A Moment of Clarity
DayTime IPA
Neck Oil
Easy Jack
All Day IPA
Chuggernaut
Jag är en DIPA kille men alltid trevligt att ha några svagare alternativ med sig så tack för listan!

Btw det var lääänge sedan vi sågs, (hemma i Frykens gamla lght) så jag hoppas du hakar på nästa Bottleshare :)
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Jag är en DIPA kille men alltid trevligt att ha några svagare alternativ med sig så tack för listan!

Btw det var lääänge sedan vi sågs, (hemma i Frykens gamla lght) så jag hoppas du hakar på nästa Bottleshare :)

Gillar också lite starkare. Men ibland är det gött med en session. Speciellt på sommaren.

Det var det verkligen, haha just det. Kanske det. :)
 
Topp