• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Öl

Barfly

Cartier
Trevlig helg! 🍻 Denna rekommenderas.
 

Bilagor

  • IMG_20201107_174113.jpg
    IMG_20201107_174113.jpg
    221.7 KB · Visningar: 9

Barfly

Cartier
Har funderat på. När man betygsätter en öl, exempelvis. Jag har satt efter vad jag tycker om, men man kanske borde sätta efter typ istället.
Alltså om det är en lager, ipa, dipa, stout osv. Hur gör ni?
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Har funderat på. När man betygsätter en öl, exempelvis. Jag har satt efter vad jag tycker om, men man kanske borde sätta efter typ istället.
Alltså om det är en lager, ipa, dipa, stout osv. Hur gör ni?
Jag betygsätter efter vad jag tycker om just det ölet så självklart spelar typen in...
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Onsdags IPA, en Double NEIPA från Connecticut Valley Brewing Company. Rätt god, men har nog legat lite för länge i kylskåpet hemma och tappat lite smak
A5280094-5F25-486E-83E0-4DFE753C22A4.jpeg
Hur länge är för länge? Har några ipa som spenderat några månader i skafferiet, inte kylen.
Hur handlar folket? Köper ni endast nya sorter som ni inte har testat tidigare eller är det väldigt blandat?
Själv köper jag bara sådant som jag inte har testat tidigare, typ 98% av fallen.
Testar mest nytt men köper också några bekanta Lager eller prisvärda IPA om man vill ta en öl utan att behöva analysera och betygsätta i untappd.
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Hur länge är för länge? Har några ipa som spenderat några månader i skafferiet, inte kylen.

Testar mest nytt men köper också några bekanta Lager eller prisvärda IPA om man vill ta en öl utan att behöva analysera och betygsätta i untappd.
3-4 månader, denna kändes lite off och blek i smaken för en NEIPA så jag gissar att den tappat en del av sin färskhet
 
Topp