• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Öl

Kalkyl

Panerai
2-Faktor
Ska på rom, whiskey och ölprovning imorgon så tar det lugnt idag. Fasiken vad bra den här är om man vill ha något enkelt, billigt med bra humle :)
IMG_20201113_224913.jpg
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Cool lokal @gruby !
Nöjer mig med 8%.
Man vill ju inte gå ut för hårt och sträcka sig!
20201114_155857.jpg

God maltig i början, känns vattnig och endast lätt jästig i mitten och slutet är lika abrupt som för Hans Gruber i Die Hard.
Inte ens klassisk belgojäst.
Nä, Belgien har så mycket bättre att leverera. Denna kan de få behålla.
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Cool lokal @gruby !
Nöjer mig med 8%.
Man vill ju inte gå ut för hårt och sträcka sig!
20201114_155857.jpg

God maltig i början, känns vattnig och endast lätt jästig i mitten och slutet är lika abrupt som för Hans Gruber i Die Hard.
Inte ens klassisk belgojäst.
Nä, Belgien har så mycket bättre att leverera. Denna kan de få behålla.
Alltså den där bärsen knockade mig....just nu ligger vi i sängen på hotellet för en gubblur innan vi ska köra ett escape room år sedan gå åt äta middag på dricka middag på en champagnebar.

PS. Älskade din Dörr Hard referens :D
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Alltså den där bärsen knockade mig....just nu ligger vi i sängen på hotellet för en gubblur innan vi ska köra ett escape room år sedan gå åt äta middag på dricka middag på en champagnebar.

PS. Älskade din Dörr Hard referens :D
Man är ju inte 20 längre😉
Champagnebar brukar vara trevligt!
Stod och blängde på skumpan i källaren nyss, men ryckte en Barbera till pizzan istället.

Ha en kul kväll!
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Lite blandat på sistone sedan man blev frisk, höjdpunkten va garanterat fermenterarna IPA. Maken till len, fruktig och fyllig ipa va ett tag sedan man drack, gav den hela 4.5 speciellt med tanke på priset.


Annars va Gamma Alternate Degenenercy mkt bra, havre gör verkligen den betydligt mer fyllig.
F9785C3A-6654-44C4-A7E6-2EE5516C6628.jpeg
D0D63442-6E8A-4DD3-B31B-1B5FE79D86C3.jpeg

Grandiose Lager va en bra lager, krispig o brödig!

Dugges bourbon & Ginger va en besvikelse, ingefära med udda bismak, inte värt sitt pris.
6EA81B1D-FFBA-4FCE-A320-26EC6A0D38F9.jpeg
 

Yfront

Omega
Cool lokal @gruby !
Nöjer mig med 8%.
Man vill ju inte gå ut för hårt och sträcka sig!
20201114_155857.jpg

God maltig i början, känns vattnig och endast lätt jästig i mitten och slutet är lika abrupt som för Hans Gruber i Die Hard.
Inte ens klassisk belgojäst.
Nä, Belgien har så mycket bättre att leverera. Denna kan de få behålla.
Prova den igen, jag tycker den e riktigt bra! Kan vara mig det e fel på! 🙄😬🤣
 

Script

Cartier
Söndagsstouten är något speciellt, en flaska Black Gold. Central Waters släpper 400 stycken om året efter att det svarta guldet legat på fat i mer än tre år. Torr stout med kraftig bourbonsmak, vanilj och mörk choklad. Väldigt rund och mjuk!
blackgold2.jpg

#söndagsstouten
 
Topp