• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Öl

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Också fyllt på idag :)
IMG_20201127_192944.jpg
 

AE41500

Panerai
Lagunitas har jag testat. Smakade inte så juligt som jag hoppades och aningen för spritig. Vill minnas jag testat Winter ipa också men kommer inte ihåg den som märkvärdig
Bra noterat! Lagunitas, den perfekta julölen för den den som inte gillar just julöl (Holiday sucks)? En jättenice ipa i.m.h.o. utan att för den skull vara en julöl, kanske Lagunitas tanke...?
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Bra noterat! Lagunitas, den perfekta julölen för den den som inte gillar just julöl (Holiday sucks)? En jättenice ipa i.m.h.o. utan att för den skull vara en julöl, kanske Lagunitas tanke...?
Möjligt, tyckte också namnet var udda. Men tyckte inte riktigt om den sett som vanlig ipa heller. För skarp och spritig. Gillar deras dogtown dock. Maximus är också fin men väldigt kraftigt i smaken
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Hittade lite nytt på lokala, någon som hunnit prova?

IMG_20201127_115403.jpg
Om du läser längre upp på denna sida så ser du att jag drack Poppels bara ett par timmar innan din post ;)
Mycket god, mycket smak, mycket Alk mtp att det är en NEIPA.
Fermenterarna drack jag förra veckan och den var också väldigt god, mycket humle!
Lagunitas drack jag förra julen men minns inte en som nått att hänga i granen (pun intended)
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Tar en favorit i repris, definitivt en av de bästa IPA jag testat i år
D29F64B8-E9B8-413D-9564-E95808E2B7CF.jpeg
Tyckte den var god men precis gränsfall på spritig.

Dricker denna nu
IMG_20201128_205534.jpg

Riktigt trevlig! En klart tropisk ton, skön eftersmak och lagom beska. God humle! Denna gillade jag skarpt!

Igår drack jag denna.
IMG_20201127_211858.jpg

För att vara en Lager är denna bra, riktigt bra! Lagom bubblig, skön sötma och lagom besk. Med en ganska rejäl dos humle för att vara just en Lager. Kan vara den bästa Lager jag druckit hittils
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Jag dricker Narwhal, far fick en Marvelroast
IMG_20201128_213640.jpg


Tror fan jag skippar stouts ett tag, inte min kopp te de senaste jag druckit...iofs är de riktigt bra till garrar så kanske får spara de till när jag röker....
Har du fler narwhal barrel aged kvar kan jag köpa de av dig. Den där är bland de bästa jag druckit och ångrar att jag bara köpte en burk i våras.
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Tyckte den var god men precis gränsfall på spritig.

Dricker denna nu
IMG_20201128_205534.jpg

Riktigt trevlig! En klart tropisk ton, skön eftersmak och lagom beska. God humle! Denna gillade jag skarpt!

Igår drack jag denna.
IMG_20201127_211858.jpg

För att vara en Lager är denna bra, riktigt bra! Lagom bubblig, skön sötma och lagom besk. Med en ganska rejäl dos humle för att vara just en Lager. Kan vara den bästa Lager jag druckit hittils
Tycker tvärtom Sierra Nevada Triple IPA, var godare nu än första gången jag provade den, tung och fyllig smak, utan att bli spritig. Väldigt bra balanserad.

Poppels Tropical NEIPA ser jag fram emot att testa
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Tyckte den var god men precis gränsfall på spritig.

Dricker denna nu
IMG_20201128_205534.jpg

Riktigt trevlig! En klart tropisk ton, skön eftersmak och lagom beska. God humle! Denna gillade jag skarpt!

Igår drack jag denna.
IMG_20201127_211858.jpg

För att vara en Lager är denna bra, riktigt bra! Lagom bubblig, skön sötma och lagom besk. Med en ganska rejäl dos humle för att vara just en Lager. Kan vara den bästa Lager jag druckit hittils
Ölen ser kanon ut men musglaset var magstarkt 🤣
 

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Hej på er,
Jag har under en längre tid varit ganska passiv här i öltråden. Detta på grund av många veckors sjukdom, och så en flytt på det. Men nu är jag frisk igen och flytten är avklarad!
Med det sagt så kommer jag sannolikt att återgå till min tidigare aktivitetsnivå. Och för den som undrar så har inte planerna för nästa bottle share stått helt stilla. Men vi får nog vänta till i vår med det som det ser ut...

Här sitter jag i alla fall med en trevlig single hop-ipa från Hop Notch. Riktigt ren och snygg på alla sätt. Jag passade också på att plocka fram en gammal regalia som dryckeskärl. Pluspoäng till den som vet vad det rör sig om.

634C182F-AFF6-4C82-9F5F-CB26DADB1837.jpeg
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Kikat i filofaxen både en och två gånger, så jag är tämligen säker på min sak när jag utbrister SÖNDAGSSTOUT!
20201129_190315.jpg


Första jag noterar är hur lättöppnad burken är och avsaknaden av pys.
Ordentligt rostad med gott om kaffetoner.
God men inte speciell.
 
Topp