• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Öl

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Här slinker en Chimay ner.
20210217_203426.jpg


Minns första gången jag drack denna.
Första ölen över 5,2% förutom typ elefantöl och dess gelikar, och den smakar inte strumpa!
Vilken ögonöppnare!
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Skulle in lite snabbt och greppa lite bruksöl då allt i kylen nu är runt 10% och svårparat med mat.
Men ni vet ju hur det är, man måste ju komma förbi den där tillfälligthyllan som likt Gandalf hindrar en att passera. :oops:
20210219_154044.jpg

Ville bestämt minnas att KBS blivit rosad här i tråden, och just när jag tog en kom en kille med raska steg och började fylla korgen med orden "Den här är riktigt bra! Fanns inte så många på andra bolaget, så fick åka hit oxå." Ryckte de två sista han lämnade efter sig, och sedan såg jag ju lite annat gott.
Blev bara fyra Paulaner till maten...
 

dauit

Panerai
2-Faktor
fick låna bilen så lastade på ordentligt idag;
Ser mest framemot KBS(där jag håller CBS som ligger top 3).
Wylams Tales Of Majestics en tipa på 4.4 är ju svår att inte bli hajpad inför.
Likväl alla från Verdant men kanske mer specifikt Putty Dipa som görs ”bara” en gång om året och sedan en stout från Polska bryggeriet Browar Stu Mostow
D2ED55D1-AC43-45D7-8DCB-9847A59881FD.jpeg
0B053C79-9866-4E49-8DE3-C532CF6C1A7D.jpeg
44DAA022-26AC-47E6-8C4B-3506AEAA9410.jpeg
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Så vad tkr man?
Founders KBS Maple Mackinac Fudge.
påtaglig lukt samt smak av fudge när den va lite kall, kaffet kmr när det blir lite varmare(drick kallare än vanligt om du vill få fram fudge). Sedan kaffe, sirap, mörk choklad, lite fat(?). Medel konsistens, lååång eftersmak av kaffe samt bränd malt.

lika bra som CBS? Nää, men detta är inte långt ifrån. Skulle inte lagra den mer än vanligt, fudgen och kaffet är för framträdande för att det skulle löna sig.
8225DE39-7106-45D8-BD6F-FF0B3DE78A67.jpeg
 

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Kvällens lineup, uppställd i kronologisk ordning från vänster till höger.

Kees DIPA. Denna var inte bra. Redan när jag hällde upp den kände jag att något var off. En doft av lösningsmedel eller något åt det hållet. Smaken var vad jag tänker mig att diskmedel smakar. Två klunkar, sen hällde jag ut den.

Tur att jag hade fyllt på med några favoriter från De Ranke. En Simplex följd av en XX Bitter fick mig genast på bättre humör!

Nu sitter jag här med en barley wine från Kees. Denna var riktigt bra! (Ping @Kalkyl). Skön revansch för Kees och en härlig avslutning på kvällen. Vi ses igen imorgon!

21D5B230-48B3-4DC6-BCC8-7040C24975B1.jpeg
 

Kalkyl

Panerai
2-Faktor
Kvällens lineup, uppställd i kronologisk ordning från vänster till höger.

Kees DIPA. Denna var inte bra. Redan när jag hällde upp den kände jag att något var off. En doft av lösningsmedel eller något åt det hållet. Smaken var vad jag tänker mig att diskmedel smakar. Två klunkar, sen hällde jag ut den.

Tur att jag hade fyllt på med några favoriter från De Ranke. En Simplex följd av en XX Bitter fick mig genast på bättre humör!

Nu sitter jag här med en barley wine från Kees. Denna var riktigt bra! (Ping @Kalkyl). Skön revansch för Kees och en härlig avslutning på kvällen. Vi ses igen imorgon!

21D5B230-48B3-4DC6-BCC8-7040C24975B1.jpeg
Spännande! Kul att Kees kunde leverera i denna genre! Btw, står inför att antingen brygga en dipa eller en barley wine. Tänker att om jag sätter en bw nu lär den vara grym till hösten/vintern.
 

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Spännande! Kul att Kees kunde leverera i denna genre! Btw, står inför att antingen brygga en dipa eller en barley wine. Tänker att om jag sätter en bw nu lär den vara grym till hösten/vintern.
Verkligen kul! Jag har en till barley wine från dem som jag tänkte prova imorgon.
Med det sagt tycker jag att du ska brygga en barley wine, men där bjuder jag knappast på några överraskningar.
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Kvällens lineup, uppställd i kronologisk ordning från vänster till höger.

Kees DIPA. Denna var inte bra. Redan när jag hällde upp den kände jag att något var off. En doft av lösningsmedel eller något åt det hållet. Smaken var vad jag tänker mig att diskmedel smakar. Två klunkar, sen hällde jag ut den.

Tur att jag hade fyllt på med några favoriter från De Ranke. En Simplex följd av en XX Bitter fick mig genast på bättre humör!

Nu sitter jag här med en barley wine från Kees. Denna var riktigt bra! (Ping @Kalkyl). Skön revansch för Kees och en härlig avslutning på kvällen. Vi ses igen imorgon!

21D5B230-48B3-4DC6-BCC8-7040C24975B1.jpeg
Synd med Kees DIPA att den var dålig, hade förväntat mig att de gör bra öl, får se vad de IPA jag köpt från dem smakar framöver. Bra att deras Barley Wine var bättre
 
Topp