• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Öl

Script

Cartier
Ser en dålig film med en bra stout. Håller vad etiketten lovar!

20210220_183545.jpg
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
IPA lördag med Dugges

The South West Coast IPA
Lusher Crusher DIPA
E7E805E0-F146-46FA-86A0-99A24CB4CC15.jpeg


Börjar med West Coast IPA, OK citrusaktiga noter och lite beska på slutet. Hade önskat mer fyllighet i smaken som med många IPA. Hoppas DIPA har mer tryck i smaken

Edit: DIPA var god, klart bättre, betydligt mer tryck i smaken, klart godkänd
 
Senast ändrad:

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Kvällens öl efter ett hårt fyspass - Havercadabra, en colab mellan Gamla Enskede Bryggeri och Danko Beer, och Vapour Train barley wine från Kees.

Ja, när Thomas Danko är inblandad blir det bra. När han är inblandad i en belgisk ölstil blir det riktigt bra! Havrecadabra är en belgisk saison bryggd med havre. Den här är bra, och jag är glad att jag har en flaska till. Den ska nog få vila något år.

Vaåour Trail är även den en riktigt bra barley wine från nederländska Kees. Denna skulle jag beskriva som en klassisk brittisk tolkning av stilen, till skillnad från gårdagens Barley Wine.

Hög nivå på ölen ikväll. Jag kanske avslutar kvällen på bacchanaliskt vis med en kall punsch i mina ändamålsenliga punschmuggar.

8AAAF639-0484-4DB5-8BAD-6BAE0676539D.jpeg
16F2F911-023D-4721-876F-0A122CB4A5C1.jpeg
47BC1001-D22B-4287-95A8-45069AB8782E.jpeg
 

Kalkyl

Panerai
2-Faktor
Kvällens öl efter ett hårt fyspass - Havercadabra, en colab mellan Gamla Enskede Bryggeri och Danko Beer, och Vapour Train barley wine från Kees.

Ja, när Thomas Danko är inblandad blir det bra. När han är inblandad i en belgisk ölstil blir det riktigt bra! Havrecadabra är en belgisk saison bryggd med havre. Den här är bra, och jag är glad att jag har en flaska till. Den ska nog få vila något år.

Vaåour Trail är även den en riktigt bra barley wine från nederländska Kees. Denna skulle jag beskriva som en klassisk brittisk tolkning av stilen, till skillnad från gårdagens Barley Wine.

Hög nivå på ölen ikväll. Jag kanske avslutar kvällen på bacchanaliskt vis med en kall punsch i mina ändamålsenliga punschmuggar.

8AAAF639-0484-4DB5-8BAD-6BAE0676539D.jpeg
16F2F911-023D-4721-876F-0A122CB4A5C1.jpeg
47BC1001-D22B-4287-95A8-45069AB8782E.jpeg
Stiligt! Låt mig fixa en ärtsoppa från grunden så bjuder du på dryck i de fina muggarna? :)
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Den här var ju j-vligt fin! Trevlig beska! Enligt etiketten så är den "opulently hooped 3 times". Jag lägger ingen värdering i just det, utan konstaterar att den smakade riktigt bra trots en angiven alkoholstyrka på 7,3%! :)
20210222_175223-jpg.1684523
 

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Hämtade också ut två stora Chimay idag, ska vara olika årgångar om jag minns rätt. Får se när de poppas :)
Chimay har (så vitt man vet) världens största ölkällare och de brukar släppa en Grand Reserva av deras Chimay Blå varje år. De brukar vara mellan 3-5 år gamla. Min erfarenhet är att man inte ska spara dessa öl för länge själv. Jag skulle kunna tänka mig att man på Chimay smakar av dem årligen och säljer dem när man bedömer att de är som bäst.
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Drack äppelpajen igår.
IMG_20210223_195149.jpg

Märklig DIPA. Inte den juiciga fruktiga smaken man är van vid utan den smakar en touch av äppelpaj men sen ganska platt efter det. Lite annorlunda och kul men inte supergod. 3 av 5.

Testar danskt ikväll. När jag tänker dansk öl tänker jag billig fulöl så hade inte så stora förhoppningar. Denna var ju dessutom billig.
IMG_20210224_200012.jpg

Men den här överraskar. Frisk, bra humle och bra beska som håller i sig. Den tar ingen pallplats med den hamnar högt. Och ska man ta i beaktande att den faktiskt bara kostar 35kr för en nästan 9% DIPA på 44cl. Ja då är den riktigt bra. 4 av 5.
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Drack äppelpajen igår.
IMG_20210223_195149.jpg

Märklig DIPA. Inte den juiciga fruktiga smaken man är van vid utan den smakar en touch av äppelpaj men sen ganska platt efter det. Lite annorlunda och kul men inte supergod. 3 av 5.

Testar danskt ikväll. När jag tänker dansk öl tänker jag billig fulöl så hade inte så stora förhoppningar. Denna var ju dessutom billig.
IMG_20210224_200012.jpg

Men den här överraskar. Frisk, bra humle och bra beska som håller i sig. Den tar ingen pallplats med den hamnar högt. Och ska man ta i beaktande att den faktiskt bara kostar 35kr för en nästan 9% DIPA på 44cl. Ja då är den riktigt bra. 4 av 5.
To Ol är mycket bra, brukar släppas nytt från dem regelbundet på Lokalt och småskaligt. Har provat ett gäng olika sorter och gillar dem skarpt. Den DIPA du testat tycker jag är nästan Bolagets bästa standard DIPA
 

MasterLink

Cartier
2-Faktor
Drack äppelpajen igår.
IMG_20210223_195149.jpg

Märklig DIPA. Inte den juiciga fruktiga smaken man är van vid utan den smakar en touch av äppelpaj men sen ganska platt efter det. Lite annorlunda och kul men inte supergod. 3 av 5.

Testar danskt ikväll. När jag tänker dansk öl tänker jag billig fulöl så hade inte så stora förhoppningar. Denna var ju dessutom billig.
IMG_20210224_200012.jpg

Men den här överraskar. Frisk, bra humle och bra beska som håller i sig. Den tar ingen pallplats med den hamnar högt. Och ska man ta i beaktande att den faktiskt bara kostar 35kr för en nästan 9% DIPA på 44cl. Ja då är den riktigt bra. 4 av 5.

Drack båda i helgen och håller med dig i dina synpunkter, äppelpajen var drickbar men lite tråkig, betydligt bättre drag i dansken 🙂.
 
Topp