• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Öl

Älvkvarn

Omega
2-Faktor
Drack äppelpajen igår.
IMG_20210223_195149.jpg

Märklig DIPA. Inte den juiciga fruktiga smaken man är van vid utan den smakar en touch av äppelpaj men sen ganska platt efter det. Lite annorlunda och kul men inte supergod. 3 av 5.

Testar danskt ikväll. När jag tänker dansk öl tänker jag billig fulöl så hade inte så stora förhoppningar. Denna var ju dessutom billig.
IMG_20210224_200012.jpg

Men den här överraskar. Frisk, bra humle och bra beska som håller i sig. Den tar ingen pallplats med den hamnar högt. Och ska man ta i beaktande att den faktiskt bara kostar 35kr för en nästan 9% DIPA på 44cl. Ja då är den riktigt bra. 4 av 5.

To Ol är mycket bra, brukar släppas nytt från dem regelbundet på Lokalt och småskaligt. Har provat ett gäng olika sorter och gillar dem skarpt. Den DIPA du testat tycker jag är nästan Bolagets bästa standard DIPA
Håller med. Har den som min to-go-dipa på bolaget. Tycker den utmanar dyrare dipor. :)
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Så här kan en köksbänk se ut en torsdag, men det är ett senare problem.
20210225_191117.jpg

4,5% och till och med tunn för att vara det, fast med mycket humle, fast då främst på beskakontot. Påminner om våran öl där vi tog 5kg pilsnermalt och inte 10kg som vi trodde, men våran på 3,8% hade mer kropp.
Om jag rekommenderar denna?
Nä men det tror jag inte.
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Grattis @NiklasF! Bara några ynka dagar ifrån mig :)

Ikväll blev det denna Chimay grande reserv 2018 trappist. Smaken är tydlig ifrån vanliga Chimay blå även om det var längesen jag drack den. Men vilket djup! Smakerna är härliga, kraftiga och håller i sig. Smuttade på denna i nästan 2h och njöt av varje klunk.

Denna ska jag absolut köpa igen när jag får chansen! Oavsett årgång
IMG_20210226_201039.jpg
 

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Varje bra kväll avslutas med en barley wine, och denna var något i hästväg! Forever & Again från Naparbier är i grunden en klassisk barley wine, men som har lagrats på rödvinsfat. Mitt exemplar är från 2018. Jag kommer inte göra någon djup analys nu, men gillar man barley wine så är det här något att söka upp! Om jag kan ska jag köpa på mig ett gäng och spara dem ett par år.

DACD90BC-A534-42A3-BC09-1804EFE40C0A.jpeg
 
Topp