• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Öl

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Ska strax knäcka min första och kanske enda öl ikväll, vilken skall jag ta?
IMG_20210424_232448.jpg
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Även Thunder Juice NEIPA är nu säljstoppad av samma anledning
Shit. Har två i kylen :eek:

Blev en kall i solen igår.
20210427_173820.jpg

Apelsinskal och koriander precis som 1664 Blanc. God och lite jästigare än Kronenburg, men kanske inte värd premiumpriset. Kul ändå!

Idag blev det en rökig ljus lager.
20210428_175244.jpg

Om jag förstått det hela rätt så bryggs denna på jästen efter deras rauchbier, vilken ger en tydlig men inte överväldigande röksmak.
Mycket trivsam.
 

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Idag blev det en rökig ljus lager.
20210428_175244.jpg

Om jag förstått det hela rätt så bryggs denna på jästen efter deras rauchbier, vilken ger en tydlig men inte överväldigande röksmak.
Mycket trivsam.
Den där är riktigt bra tycker jag! Ett trevligt avbrott från all extremhumlad IPA och söta tunga stouts.
Jag vet inte hur det är med just den du drack, men det är vanligt att man brygger helles efter att man har bryggt en rököl. Då räcker det med att rökölen bara har funnits i bryggverket för att ge en lätt rökkaraktär till sin helles.
Fantastiskt gott är det i alla fall, och farligt hög drinkability!
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Andra ölet ut är denna Svensk-Estniska co-lab
IMG_20210430_185843.jpg

Doften som först slår emot mig är fake, laboratorium producerad och rentav dålig MEN när jag tar en klunk så försvinner de känslorna helt, hör har man lyckats skapa en riktigt god DIPa som är både fräsch och juiceig utan att för den delen fungera som morognjuice ;)
 
Topp