• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Öl

Kalkyl

Panerai
2-Faktor
Drickvänlig IPA från Clown Shoes som @hammersmahed sa. 6,5% alkohol och 568ml bruk. Snälla toner av det mesta, inget som sticker ut med bra och fin balans rakt igenom. Gör sig perfekt på balkongen, grillningen eller i långt teamsmöte (skoja bara).
IMG_20210611_214848.jpg
 

Yfront

Omega
Drickvänlig IPA från Clown Shoes som @hammersmahed sa. 6,5% alkohol och 568ml bruk. Snälla toner av det mesta, inget som sticker ut med bra och fin balans rakt igenom. Gör sig perfekt på balkongen, grillningen eller i långt teamsmöte (skoja bara).
IMG_20210611_214848.jpg
Haha perfekt ju! Gillar själv smakrik öl, eftersom alkohol bär smak så blir det ju gärna upp mot 7-8,5% på favoriterna.. tar gladeligen emot tips på smakrika IPA och belgare runt 5.5-6,5%. Eller för den delen alkoholsvagare öl.. där finns ju en del fina suröl.. med poolhäng och grill vill man ju gärna kunna ta sig ett par utan att bli alltför rusig.. 😳😬😅
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Har börjat få det svalare här hemma, men visst en öl med kallare serveringstemperatur än Stout hade suttit fint med
Ni kan skippa denna då
IMG_20210612_211502.jpg

Tänkte att Omnipollo kanske kunde göra nånting spännande med en Lager. Jag hade fel, en något sötare smak än en vanlig lager och lite snällare beska. Utöver detta ingenting spännande alls. Väldigt neutral. Varken god eller dålig.
 

Kalkyl

Panerai
2-Faktor
Ni kan skippa denna då
IMG_20210612_211502.jpg

Tänkte att Omnipollo kanske kunde göra nånting spännande med en Lager. Jag hade fel, en något sötare smak än en vanlig lager och lite snällare beska. Utöver detta ingenting spännande alls. Väldigt neutral. Varken god eller dålig.
Drack denna förra helgen i ett bubbelbad utomhus (26 grader i luften och 37 i koppen), då var den härligt törstsläckare. Men som du skriver, varken god eller dåligt.
IMG_20210605_153003.jpg
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Söndagsstouten då.

Tsoureki från ett grekisk bryggeri. Tyvärr skummade min över totalt så 20% försvann i vasken och resten hade minimal med kolsyra. Såg att någon mer hade köpt den, så ett varningsfinger.

Mkt kardemumma här, sedan en söthet med mandel som bismak som är svårplacerad. För att vara en pastry stout alldeles för tunn, synd att kardemumman tar över för mkt för jag såg framemot denna då jag har ett svagt minne av tsoureki man åt i Grekland när man va ung.
20C76865-62AD-4443-99C6-C548AC3EE002.jpeg
 

Kalkyl

Panerai
2-Faktor
Söndagsstouten då.

Tsoureki från ett grekisk bryggeri. Tyvärr skummade min över totalt så 20% försvann i vasken och resten hade minimal med kolsyra. Såg att någon mer hade köpt den, så ett varningsfinger.

Mkt kardemumma här, sedan en söthet med mandel som bismak som är svårplacerad. För att vara en pastry stout alldeles för tunn, synd att kardemumman tar över för mkt för jag såg framemot denna då jag har ett svagt minne av tsoureki man åt i Grekland när man va ung.
20C76865-62AD-4443-99C6-C548AC3EE002.jpeg
Har en stående så tack för tipset när jag ska öppna min :)
 
Topp