• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Öl

snoozarn

Patek
2-Faktor
Vem hypea denna? @gruby? Dunder, mkt bra.

IMG_20210719_213623.jpg
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Okej, så nu är vi i Chianti, närmare bestämt Castello di Brolio och skall på vinprovning hos Ricasoli (där vi även övernattar och som sägs vara Italiens äldsta fortfarande producerande vinmakare från 1100-talet)
IMG_20210721_170213.jpg


Jag går ner till baren mittemot som vi bor ovanpå för att ta en kall bärs (drack två glas rött tungt Brunello till lunchen i 34 graders värme å slocknade därför rätt snabbt i bilen så nu efter att ha burit väskor vill jag ha en kall en).
IMG_20210721_163833.jpg


Snacka om att jag blir tårögd när de har 4 sorters olika öl (däribland min favorit stil DIPA) från ett lokalt bryggeri i Chianti!
IMG_20210721_164435.jpg

IMG_20210721_164425.jpg
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Ölets dag, då kan vi väl ändå få lite fart på tråden?
Var rätt bakis i lördags efter att ha firat in semestern med kollegor så öl har inte lockat än. Drack mest öl men blev såklart bjuden på starksprit på kvällen. Negroni alltså, fy farao va beskt och otäckt.

Men nu har jag ju en sån rosa burk med desertstout i kylen som du gillade. Kanske blir att öppna den ikväll
 

Barfly

Cartier
Var rätt bakis i lördags efter att ha firat in semestern med kollegor så öl har inte lockat än. Drack mest öl men blev såklart bjuden på starksprit på kvällen. Negroni alltså, fy farao va beskt och otäckt.

Men nu har jag ju en sån rosa burk med desertstout i kylen som du gillade. Kanske blir att öppna den ikväll
Negroni är ju svingott!! :)
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Negroni är ju svingott!! :)
Ujujuj där tycker vi helt olika. Tvingade i mig skiten medan kollegorna skrattade åt mina minspel.
Noa Scoop från Omnipollo. En vanlig Noa fast med jordgubbar. Vansinnigt tjock i konsistensen, nästan som en milkshake

20210721_214113.jpg
Låter spontant inte som en bra kombo. Bättre än vanliga noa eller ej?

Blev förövrigt ingen go-stout ikväll. Precis nu landat hemma, varm och trött. Spar den till imorgon istället :)
 

Script

Cartier
Ujujuj där tycker vi helt olika. Tvingade i mig skiten medan kollegorna skrattade åt mina minspel.

Låter spontant inte som en bra kombo. Bättre än vanliga noa eller ej?

Blev förövrigt ingen go-stout ikväll. Precis nu landat hemma, varm och trött. Spar den till imorgon istället :)
En var väldigt god men ska jag dricka flera tar jag nog orginalet
 
Topp