• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Öl

MasterLink

Cartier
2-Faktor
Kom ut i Stockholms skärgård nyss och behöver fylla på med energi innan allt ska packas upp, sängar ska bäddas och middag planeras.

20210722_172838.jpg
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
20210722_172635.jpg

Två riktigt bra bryggerier, 6,5% maltrester.
Rund fin smak som hänger kvar.
Härlig humlesmak. Inte så fruktig som NE ofta är, och jag gillar variationen. Meeeeen... (håll i er nu) ...den känns lite tunn. God ändå!
Minns inte vad den kostade, men 35kr hade jag kunnat skiljas från, men inte mer.
 

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Hej på er,
Här kommer några tips på bra öl från en förtryckt öldrickare. (Jag har inte samma tid att lägga på öl nu för tiden.)

1. En riktigt trevlig saison från fädernas och hjältarnas land - Sverige. Fermenteriet Saison. Bra tryck i smakerna och välgjord på alla sätt. Saison är ju dessutom en särskilt trevlig ölstil såhär på sommaren.

2. En russian imperial stout värdig vilken söndag som helst. Destihl Dosvidany. Här kan man lägga mycket tid på analys av smaker, men ikväll tänker jag nöja mig med några få ord.
Mörka torkade frukter, plommon, russin, bränt trä (ej rök), tjära, lakrits, whiskey, värme från alkoholen på slutet. Dock utan smak av finkel.
Denna lär man kunna lagra ett bra tag då den är ordentligt smakrik, alkoholstark, och inte sötsliskig. På grund av att jag ibland har dålig koll på vad jag beställer från Systembolaget sitter jag nu på ganska många burkar av denna. Om någon vill byta mot annan trevlig öl så är det bara att höra av sig.

Trevlig kväll på er!

DE6EFCA7-F86F-42D3-A805-C6529C80CA10.jpeg
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Inte dum denna. Lagom söt, inte som DIAC som gärna blir för mycket. Lite choklad blandat med kaffe, vanilj och lätt rostad ton av marshmallows. God men saknar djupet som en fatlagring skulle gett. Dess 12,5% döljs väl dock.

Bra, men med fatlagring hade den varit kanon!
IMG_20210722_210152.jpg
 

Script

Cartier
Hej på er,
Här kommer några tips på bra öl från en förtryckt öldrickare. (Jag har inte samma tid att lägga på öl nu för tiden.)

1. En riktigt trevlig saison från fädernas och hjältarnas land - Sverige. Fermenteriet Saison. Bra tryck i smakerna och välgjord på alla sätt. Saison är ju dessutom en särskilt trevlig ölstil såhär på sommaren.

2. En russian imperial stout värdig vilken söndag som helst. Destihl Dosvidany. Här kan man lägga mycket tid på analys av smaker, men ikväll tänker jag nöja mig med några få ord.
Mörka torkade frukter, plommon, russin, bränt trä (ej rök), tjära, lakrits, whiskey, värme från alkoholen på slutet. Dock utan smak av finkel.
Denna lär man kunna lagra ett bra tag då den är ordentligt smakrik, alkoholstark, och inte sötsliskig. På grund av att jag ibland har dålig koll på vad jag beställer från Systembolaget sitter jag nu på ganska många burkar av denna. Om någon vill byta mot annan trevlig öl så är det bara att höra av sig.

Trevlig kväll på er!

DE6EFCA7-F86F-42D3-A805-C6529C80CA10.jpeg
Började misstänka att du blivit nykterist 😉
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Börjar som en ganska god neipa med något skarp ton på citrusfronten. Fortfarande ok halvvägs men sen tar en väldigt påtaglig humlebränna all plats, alltså all plats. Så de sista klunkarna var inte behagliga tyvärr. Ne, deras IPA är toppen men inte denna.

Fermenterarna - hello trendsetter
IMG_20210723_202149.jpg
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Jag är hyffsat säker att systemet öppnade för beställning mellan butikerna för ett tag sedan, beställde själv några Rochefort 10 från en annan butik för fyra månader sedan(typ).

Dock måste du då be ditt lokala att beställa från en annan butik.
Verkar lite spretigt.
Ville ha ett par pavor Barolo från viss årgång som fanns på ett par andra bolag, men om det finns i sortimentet men är slut i din butik fick de inte beställa mellan butiker. Märkligt tyckte jag.
Han la en beställning direkt från leverantör istället, så det löste sig för mig.
 
Topp