• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Öl

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Efter att ha haft släktingar på besök så får man äntligen knäcka en bärs.
20210725_165251.jpg

Rätt god och jag förlåter tunnheten med tanke på både pris och 4,5%. Passar rätt bra i värmen!
 

Kalkyl

Panerai
2-Faktor
Fortsätter provning av mörka grejer. Denna gång en duell mellan Oskar Blues produkter. Ten fidy känner nog många igen. Dessa är buteljerad i september resp. oktober 2019 och vinnaren blev den fatlagrade. Den har en mer komplex kropp och har har verkligen kommit samman till en härlig homogen dryck som inte spretar åt något håll.
IMG-20210725-WA0000.jpg
 

Script

Cartier
Fortsätter provning av mörka grejer. Denna gång en duell mellan Oskar Blues produkter. Ten fidy känner nog många igen. Dessa är buteljerad i september resp. oktober 2019 och vinnaren blev den fatlagrade. Den har en mer komplex kropp och har har verkligen kommit samman till en härlig homogen dryck som inte spretar åt något håll.
IMG-20210725-WA0000.jpg
Vad tyckte övriga sällskapet?
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Visar sig att bästa från Fermenterarna lär vara deras vanliga Ipa. Den här är bra dock. Bra tryck i smakerna, lite skogig på något vis, inte så söt och juicig som jag förväntade mig men ändå ok. Beskan och humlebrännan tar över lite mot slutet.

Ska ställa in en av deras vanliga IPA i kylen och testa igen snart. Den ligger på första plats i min untappd
IMG_20210725_215107.jpg
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Är det släpp en gång om året?
Om jag fått rätt information så Ja. Kommer inte ihåg exakt när dock, går säkert att googla sig till.

Edit: Systembolaget säger att den började säljas i mitten av mars. Så lär väl vara idé att hålla utkik i början 2022.

Har bara 4st hemma kvar tyvärr.
 
Senast ändrad:

NickL

KS Explorers Club
2-Faktor
Om jag fått rätt information så Ja. Kommer inte ihåg exakt när dock, går säkert att googla sig till.

Edit: Systembolaget säger att den började säljas i mitten av mars. Så lär väl vara idé att hålla utkik i början 2022.

Har bara 4st hemma kvar tyvärr.
Tack, då lägger jag in det i kalendern!

Absolut ingen fara, finns som tur är massa annat gott att dricka tills dess. :)
 

Barfly

Cartier

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Lillördag!
Varit ut och sminkat grisen (fruns bil) som ska säljas, så nu är vi förtjänta av en bira.
20210728_202336.jpg
Mycket smak av rökig whisky i denna. Den smaken var riktigt bra, men ölsmaken under lite för tunn. Hade gärna sett en kraftig stout där istället.
 
Topp