Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fan @SpejsMan, du fixar tråden solo nu.Vi andra hjälper dig fre-sön sen får du gå på ditt pass igen söndag lunch svensk tid.
Jag bidrar med lite torsdagsstout dåFan @SpejsMan, du fixar tråden solo nu.Vi andra hjälper dig fre-sön sen får du gå på ditt pass igen söndag lunch svensk tid.
Är det bara jag eller är jänkare snabba på att lägga lite skryt på burken/flaskan?Jag hoppar också in i tråden med en fatlagrad stout, Big Bad Baptist. Tycker att denna var god, ganska fyllig och inte översöt, kaffe, choklad, vanilj och en liten antydan till brända toner.
![]()
Är det bara jag eller är jänkare snabba på att lägga lite skryt på burken/flaskan?
Det instämmer jag på till 100%Det är väl såna dom är jänkarna, men dom är ganska bra på att göra öl också.
Wild Leap gör riktigt bra stout!Detta blir nog sista craft beeren att testa här medan man preppar lite svärdfisk, räkor och pilgrimsmusslor.
![]()
Edit: glömde ju beskrivning. Amerikanskt lätt, men med fin maltsmak. Man kommer lixom in i det här blaskiga efter ett tag. Lite som när man är van med mellanrostat kaffe och testar en ljusrost. Fan, nu kom jag att tänka på kaffet här. Det vänjer man sig fan inte i...
Sedan det började bryggas i kyrkan är det nästan alltid den ständiga ”humlebrännan” som tar över. Tyvärr även denna gång, iaf min burkDIPA från Omnipollo som många i tråden redan hunnit prova. Ordentligt hazy och humlig, men drar nog lite för mycket åt det söta i smaken för toppbetyg
![]()
Innan lade Omnipollo ut sin bryggning på andra bryggerier. Det betydde säkert att det tog längre tid för ölen att komma ut i handeln och då hann eventuell bränna lägga sig lite. Nu gör de ölen själva och då skeppas den nog färskare.Sedan det började bryggas i kyrkan är det nästan alltid den ständiga ”humlebrännan” som tar över. Tyvärr även denna gång, iaf min burk
Är det Omnipollos kännetecken eller ”fel” i prioduktionen? @Script du som kan typ allt, vad har du för tanke kring det?
Okej, intressant. Kollade på Monkish-burken jag konsumerade. Enligt Untappd drack jag den 22 oktober, under burken står det "canned 22/09/22". dvs jag drack den en månad efter att den blev burken. Står ej när den bryggdes dockInnan lade Omnipollo ut sin bryggning på andra bryggerier. Det betydde säkert att det tog längre tid för ölen att komma ut i handeln och då hann eventuell bränna lägga sig lite. Nu gör de ölen själva och då skeppas den nog färskare.
Bränna uppstår främst i hazy-ipor när humlen ligger för länge i kontakt med ölen under torrhumlingen. Dessutom så gjordes inte så mycket hazy som det görs nu. Försökte komma på om jag haft bränna men insåg att jag inte druckit någon ipa från Omnipollo på jättelänge förutom ölen som alla precis druckit. Där märkte jag inget dock.
Måste kollas upp!!Mjöd från Schramms, supergott. Om ni inte provat så rekommendarar jag starkt att köpa en flaska!
![]()
It’s the most wonderful time…Systemets hemsida verkar krascha styggt efter dagens släpp. Vad är folket ute efter?