• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Öl

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Stout från amundsen. Mycket god!
B86A9930-0828-43E2-8DC1-285AA544BE58.jpeg
Kostar den där 89kr?
 

Script

Cartier
Legat i kylen ett tag och nu var det dags. Endless Ending från Anchorage, en blend av barleywine och imp.stout som legat på två olika fat i sammanlagt 21 månader. Klockar in på 15.5%, trots detta avger den bara en mild värme i bröst och gom. Kroppen är tjock och krämig med chokladdragerade russin och fikon på paletten. Marsipansmak avslutar och gör ölen till den kanske tredje bästa öl jag någonsin druckit. Betyget är 5!

IMG_20200313_202944_543.jpg
20200313_201056.jpg
20200313_200859.jpg
 

Lello

Omega
God morgon alla ölexperter. Mycket fint i denna tråd.

Jag är en simpel man (läs; pojke) som gillar enkla, ljusa, friska öler. Gärna till ett överkomligt pris. Lite som viner - alla kan hitta goda viner för 1000 kr/ flaska - att hitta något riktigt bra för hundringen är bra mycket roligare (enligt mig).

Vad har ni för förslag? Favoriten senaste åren har varit Bavaria. Tuborg, Mariestads, Carlsberg, Heineken, Staropramen, Peroni, Corona, TT, Smålands, Sofiero, Eriksberg med flera är inte särskilt roliga i det prissegmentet enligt mig.

Shoot! :)
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
God morgon alla ölexperter. Mycket fint i denna tråd.

Jag är en simpel man (läs; pojke) som gillar enkla, ljusa, friska öler. Gärna till ett överkomligt pris. Lite som viner - alla kan hitta goda viner för 1000 kr/ flaska - att hitta något riktigt bra för hundringen är bra mycket roligare (enligt mig).

Vad har ni för förslag? Favoriten senaste åren har varit Bavaria. Tuborg, Mariestads, Carlsberg, Heineken, Staropramen, Peroni, Corona, TT, Smålands, Sofiero, Eriksberg med flera är inte särskilt roliga i det prissegmentet enligt mig.

Shoot! :)
Nils Oscar god lager och Plzen aka Pilsner uruquell.
 
Topp