• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Öl

TerryTee

Audemars
2-Faktor
Kul när man får en hel påse öl med lokal öl från Kalmar av en vän på besök!

43E381B0-BB63-45AE-9725-8EFDB48482A1.jpeg
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Tänkte dra en beställning från bolaget. Tips på öl som inte finns att köpa i butik i Stockholm?
  • Inga surisar
  • Inga stouts

Gillar APA, IPA, NEIPA, fruktigt, fortfarande en sucker för hazy. Favoriter är Apocalyptic Thunder Juice, Narangi, Dunder, Amazing Haze, Norn, DDH Mosaic.

Double Apocalypse är given.
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Tänkte dra en beställning från bolaget. Tips på öl som inte finns att köpa i butik i Stockholm?
  • Inga surisar
  • Inga stouts

Gillar APA, IPA, NEIPA, fruktigt, fortfarande en sucker för hazy. Favoriter är Apocalyptic Thunder Juice, Narangi, Dunder, Amazing Haze, Norn, DDH Mosaic.

Double Apocalypse är given.
International haze och stigbergets new and improved IPA. Ingen koll på om de finns där du bor.
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Efter att ha sett flertalet av er dricka Dessert in a Can senaste veckorna ramlade jag över 4 burkar (2 av vardera) av en slump på ett bolag i Sthlm. Tur för mig var att mina kära mor hade anledning att besöka samma centrum där bolaget som hade dessa fanns så hon köpte de åt mig. Hon undrade om det var guld i burkarna efter att ha betalat... :rolleyes::D
Väl på middag hos mor och far igår så ville jag givetvis prova en av de och tänkte att jag delar med far som gillar när det drar åt det söta hållet vilket dessa verkligen gör. Vi delade på Coconut Choc Chip Cookie. Eller delade och delade, han tog en klunk sen ställde han mer glaset och sköt över det mot mig medan han tittade på mig med en blick som undrade vad i helvete jag sysslade med innan han brast ut i skratt och konstaterade att det absolut inte var något för honom :p:D

IMG_20200315_165349.jpg


Vad tyckte jag då?
Jo nog fan smakar det som en dessert och den var rätt så god och häftig att prova men som @Birkhellman skrev så är den inte värd 60kr.
Nu är jag nyfiken på Neapolitan Ice Cream :hungry:
 

Kalkyl

Panerai
2-Faktor
Efter att ha sett flertalet av er dricka Dessert in a Can senaste veckorna ramlade jag över 4 burkar (2 av vardera) av en slump på ett bolag i Sthlm. Tur för mig var att mina kära mor hade anledning att besöka samma centrum där bolaget som hade dessa fanns så hon köpte de åt mig. Hon undrade om det var guld i burkarna efter att ha betalat... :rolleyes::D
Väl på middag hos mor och far igår så ville jag givetvis prova en av de och tänkte att jag delar med far som gillar när det drar åt det söta hållet vilket dessa verkligen gör. Vi delade på Coconut Choc Chip Cookie. Eller delade och delade, han tog en klunk sen ställde han mer glaset och sköt över det mot mig medan han tittade på mig med en blick som undrade vad i helvete jag sysslade med innan han brast ut i skratt och konstaterade att det absolut inte var något för honom :p:D

IMG_20200315_165349.jpg


Vad tyckte jag då?
Jo nog fan smakar det som en dessert och den var rätt så god och häftig att prova men som @Birkhellman skrev så är den inte värd 60kr.
Nu är jag nyfiken på Neapolitan Ice Cream :hungry:
Haha, härlig reaktion :)
Jag har testat snart hela sortimentet ur serien och ja, vissa är ruggigt bra och andra något för söta.
 

Birkhel

Rolex
2-Faktor
Efter att ha sett flertalet av er dricka Dessert in a Can senaste veckorna ramlade jag över 4 burkar (2 av vardera) av en slump på ett bolag i Sthlm. Tur för mig var att mina kära mor hade anledning att besöka samma centrum där bolaget som hade dessa fanns så hon köpte de åt mig. Hon undrade om det var guld i burkarna efter att ha betalat... :rolleyes::D
Väl på middag hos mor och far igår så ville jag givetvis prova en av de och tänkte att jag delar med far som gillar när det drar åt det söta hållet vilket dessa verkligen gör. Vi delade på Coconut Choc Chip Cookie. Eller delade och delade, han tog en klunk sen ställde han mer glaset och sköt över det mot mig medan han tittade på mig med en blick som undrade vad i helvete jag sysslade med innan han brast ut i skratt och konstaterade att det absolut inte var något för honom :p:D

IMG_20200315_165349.jpg


Vad tyckte jag då?
Jo nog fan smakar det som en dessert och den var rätt så god och häftig att prova men som @Birkhellman skrev så är den inte värd 60kr.
Nu är jag nyfiken på Neapolitan Ice Cream :hungry:

Gött! Jag köpte också lite av de andra smakerna, är också rätt så nyfiken på dom!
59898FA8-204A-40DA-A73C-C930DC0174C6.jpeg
 

Mech David

Cartier
Tänkte dra en beställning från bolaget. Tips på öl som inte finns att köpa i butik i Stockholm?
  • Inga surisar
  • Inga stouts

Gillar APA, IPA, NEIPA, fruktigt, fortfarande en sucker för hazy. Favoriter är Apocalyptic Thunder Juice, Narangi, Dunder, Amazing Haze, Norn, DDH Mosaic.

Double Apocalypse är given.
Oppigårds Utah! Svårslagen i sin prisklass.
 

Kalkyl

Panerai
2-Faktor
På ämnet. Någon som har tips på riktigt bra IPA? Inget fruktigt likt NEIPA, eller speciellt utan "bara bra IPA". Liknande Stigbergets new and improved IPA.
Tar tacksamt emot förslag! Beställningssortiment eller standard.
När jag vill ha en bra vanlig ipa köper jag oftast dessa:
Oppigårds new Sweden
Poppels ipa
Modus hoparandi
Oskar blues ipa
Founders centennial
Säkert glömt någon men dessa poppade upp nu :)
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
När jag vill ha en bra vanlig ipa köper jag oftast dessa:
Oppigårds new Sweden
Poppels ipa
Modus hoparandi
Oskar blues ipa
Founders centennial
Säkert glömt någon men dessa poppade upp nu :)
Tack.

Founders och Oskar blues tillagt på inköpslista. De andra har jag druckit och är inte imponerad av. Oppigårds är OK.
Poppels går bort, de gör jäkligt tråkiga öl.
 

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
På ämnet. Någon som har tips på riktigt bra IPA? Inget fruktigt likt NEIPA, eller speciellt utan "bara bra IPA". Liknande Stigbergets new and improved IPA.
Tar tacksamt emot förslag! Beställningssortiment eller standard.
Magic Rock gör några riktigt bra ipor. Cannonball och Fantasma är två exempel som finns på Systembolagets beställningssortimentet.
Sen skulle jag spana in Siren också. Deras Soundwave IPA finns också på beställningssortimentet. Alla ovan nämnda är riktigt snygga och stilrena vanliga ipor, men med en jädra hög kvalitet!
 
Senast ändrad:

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Magic Rock gör några riktigt bra ipor. Cannonball och Fantasma är två exempel som finns på Systembolagets beställningssortimentet.
Sen skulle jag spana in Siren också. Deras Soundwave IPA finns också på beställningssortimentet. Alla ovan nämnda är riktigt snygga och stilrena vanliga ipor, men med en jädra hög kvalitet!
Tack.
Ytterligare tillagt på listan. Bra tips.
 

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Här listar c/o Hops vilken öl man ska köpa från sina favoritbryggerier för att hjälpa dem gå runt nu under Covid-19-krisen. Listan uppdateras i takt med att de får tag på fler bryggerier.

https://cohops.se/stotta-maximalt-med-ratt-ol/

Det här är mer betydelsefullt än vad man kan tro vid en första anblick. Ölförsäljningen minskar dramatiskt och många bryggerier har väldigt små marginaler och riskerar således att gå omkull. In och titta på listan och fundera på vad du kan göra för att stötta ditt favoritbryggeri.
 
Topp