• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Öl

Oniel

Panerai
Testar lite god öl :)
AFC2A233-F2DF-4C98-AE8A-84FEF64B3540.jpeg
6EDDED94-8E64-41DF-931B-9128C39CA94E.jpeg
 

Script

Cartier
Fick en leverans från Glasbanken idag där de lagt i fel öl på en post. Istället fick jag dubbla av en stout. Lite störigt när det kostar så mycket.
 

Script

Cartier
Riktigt fin DDH IPA från Drekker. Lite humlebränna mot slutet, det gillar jag!
IMG_20200320_154443_555.jpg

Central Waters gör en saltad karamellstout. God men kunde varit bättre, lite rinnig.
IMG_20200319_225257_510.jpg

En besvikelse från Dry & Bitter, trist och platt. Doftade väldigt lite, smakade väldigt lite.
IMG_20200318_143827_029.jpg
 

Pictor

Audemars
B8064D98-3F60-44D8-86C9-76F8461F04CC.jpeg
Ölreklam från en tid av mörk historia... den vill vi inte ha tillbaka. Men det slår mig ständigt hur dålig och naiv reklambudskapet är spec. på ölburkar. Kamouflera läskeblasksmaker kanske...
 
Tack :) Scarecrow-ipan var helt okej, gav den en fyra. Päronstouten från samma gav jag 3.75, och det innebär att jag inte köper den igen. Verkar vara svårt för bryggare att göra bra päronöl, inga sådana jag tippat i mig har hållit måttet. Av de jag postade var TrimTab de bästa!
Okej! Tack för info! Ja, Päron verkar vara klurigt, jag gillade ju ändå Brewskis Pearbear så tänkte att den där kunde vara intressant, men kanske inte då! :D
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Ser att några har prenumeration via Belgoklubben. Kan tipsa om att Mikkeller nu kör sitt månadspaket (9st öl) med 50% rabatt (och fri frakt till Sverige). Följ länken nedan och ange koden "ilovebeer". Man kan sen avbryta om man inte vill fortsätta nästa månad.
https://shop.mikkeller.dk/collections/mikkeller-beer-mail
Bra tips! Kör på en och ser om det är något att ha. Tack.

Har du själv det från Mikkeller? Om ja, nöjd och vad brukar det finnas med?
 
Topp