• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Öl

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Har inte testat innan men 170 danska guldmynt kan det vara värt. Bild kommer så fort paketet anlänt :)
Aha. Jag körde på det också. Jag gissar att det bara är 50% off första gången. Right?
Ska bli spännande, lådan för Mars fick mig att slicka mig om munnen. Synd att man missar den, men hoppas på bra låda i April.

 

Kalkyl

Panerai
2-Faktor
Aha. Jag körde på det också. Jag gissar att det bara är 50% off första gången. Right?
Ska bli spännande, lådan för Mars fick mig att slicka mig om munnen. Synd att man missar den, men hoppas på bra låda i April.

Precis, gäller bara första månaden sedan är det ordinarie pris på 340 danska men fortfarande fri frakt som jag förstått det. Ja, den där videon såg inte dum ut! :)
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Farsan fyller jämt snart och han är intresserad av öl. Dricker mycket olika och gillar att testa.
Vad kan man köpa som är roligt?

Alternativen jag tänkt på är att plocka ihop en massa öl eller köpa en premunation på öl till honom likt Mikkellers, dock var han inte imponerad av den när jag berättade att jag köpt det...
 

Kalkyl

Panerai
2-Faktor
Farsan fyller jämt snart och han är intresserad av öl. Dricker mycket olika och gillar att testa.
Vad kan man köpa som är roligt?

Alternativen jag tänkt på är att plocka ihop en massa öl eller köpa en premunation på öl till honom likt Mikkellers, dock var han inte imponerad av den när jag berättade att jag köpt det...
Har inte testat den själv men har fått bra recensioner. Något som sticker ut mot det vanliga iallfall :). Priset avskräcker en del men som en present/gåva till någon som uppskattar öl är den nog uppskattad.
https://www.systembolaget.se/dryck/ol/baladin-1165701
 

Kalkyl

Panerai
2-Faktor
Nytt in idag. Tyvärr hade inte mitt lokala bolag allt jag ville ha och att beställa hem funkar inte pga corona.
IMG_20200327_155630.jpg
 

Kalkyl

Panerai
2-Faktor
Släpptes det nytt idag? Florida Man ser intressant ut! Återkom gärna med recension!
Själv har jag precis avslutat en sån här i solen! :)
8D59EE4A-6B6E-46B3-95B8-0A83E130FE4A.jpeg
Yes, släpp idag med ett rätt trevligt utbud. Cigar city står i kylen och ska testas snart, återkommer. Tycker den du dricker var riktigt trevlig också, har kvar en i kylen :)
 

Kalkyl

Panerai
2-Faktor
Kort recension av ett av mina favoritbryggerier. Vad hände här? Platt, påtaglig syra/beska och nästan ingen humle, ja... Vad hände här? Ska vara en dubbel IPA och med amerikanskan mått mätt brukar de alltid leverera men här hände något. Den är buteljerad den 9/1 2020 så inte färsk direkt men så här knepigt brukar de inte smaka. Ping @Gusvigilante.
IMG_20200327_175127.jpg
 

Yfront

Omega
Kort recension av ett av mina favoritbryggerier. Vad hände här? Platt, påtaglig syra/beska och nästan ingen humle, ja... Vad hände här? Ska vara en dubbel IPA och med amerikanskan mått mätt brukar de alltid leverera men här hände något. Den är buteljerad den 9/1 2020 så inte färsk direkt men så här knepigt brukar de inte smaka. Ping @Gusvigilante.
IMG_20200327_175127.jpg
Låter ju sådär minst sagt.. får nypa en i helgen och se vad man tycker! För egen del blev öl nummer 2
821DB2D9-53F0-4830-B336-59C47514036D.jpeg

en trevlig belgare som har blivit lite av en go to öl för mig sen den dök upp i ordinarie sortiment på sorterade butiker
 

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Kvällens första. Ett samarbete mellan Eskilstuna Ölkultur och belgiska Verzet, särskilt framtagen för Belgoklubben. En riktigt fin saison! Denna serverades till en nudel- och räkwook kryddad med lime och ingefära, bland annat. Det var en väldigt lyckad kombination.
BBCFFBE0-1D12-4C2E-AE76-EFE63D4AB049.jpeg
 

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Nästa öl - Malheur 8. En härlig tripel, men med lite mindre restsötma än vad stilen normalt har. Det är i och för sig inte mig emot. I övrigt skulle jag beskriva den som ganska stiltypisk utan att sticka ut allt för mycket. En bra öl, men min själ förblir oberörd.
10705EA9-E92D-47F4-8FDD-1F916ACFB3CC.jpeg
 

Script

Cartier
Vi körde en liten bottle opening igår, några guldkorn.

Mikkellers Beer Geek Vanilla Maple Cocoa Shake. Kraftig maple-doft, krämig och vaniljig i smaken. Riktigt tjock men aningen söt.
IMG_20200328_100045_901.jpg

Alesmith - Wee Heavy hade vi lagrat sedan 2014. Vet i fan om det var värt det. Sirap och lite äpple, rätt smooth. Omöjligt att ta en bra bild på Alesmiths flaskor
20200328_095028.jpg

Cantillon - Mamouche är en fläderlambic. Torr och jordiga toner. En av kvällens bästa
20200328_094836.jpg

Marz - King Kona vs Marzilla, stout med tydlig marsipansmak. Inte riktigt så tjock som jag hade önskat men helt klart godkänd.
20200328_094815.jpg

Alvinne - Sigma Wild Forest. Lättdrucket, mediumhög syra. Choklad och hallontoner. Alvinne använder svenska bär ibland vilket är skoj!
20200328_094754.jpg

Brewski - Blueberry Pie. Kraftig smulpajsdoft. När jag öppnade burken trodde flera att någon bakat en paj och tagit med.
20200328_094741.jpg

Utöver detta dracks följande som jag glömde eller inte orkade ta bild på:

Brasserie de franches montagnes - V225 Saison

Lervig - Supersonic 2020
Wonder Beyond - Pineapple Plod
Electric Nurse- Dark skull

Oscar Blues - Bourbon Barrel Aged Ten Fidy vilket var kvällens bästa

Central Waters - Brewhouse Coffee Stout
Founders - Dirty Bastard 2019

Brouwerij de halve maan - Straffe Hendriks Brugs Triple 9
 
Senast ändrad:

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Vi körde en liten bottle opening igår, några guldkorn.

Mikkellers Beer Geek Vanilla Maple Cocoa Shake. Kraftig maple-doft, krämig och vaniljig i smaken. Riktigt tjock men aningen söt.
IMG_20200328_100045_901.jpg

Alesmith - Wee Heavy hade vi lagrat sedan 2014. Vet i fan om det var värt det. Sirap och lite äpple, rätt smooth. Omöjligt att ta en bra bild på Alesmiths flaskor
20200328_095028.jpg

Cantillon - Mamouche är en fläderlambic. Torr och jordiga toner. En av kvällens bästa
20200328_094836.jpg

Marz - King Kona vs Marzilla, stout med tydlig marsipansmak. Inte riktigt så tjock som jag hade önskat men helt klart godkänd.
20200328_094815.jpg

Alvinne - Sigma Wild Forest. Lättdrucket, mediumhög syra. Choklad och hallontoner. Alvinne använder svenska bär ibland vilket är skoj!
20200328_094754.jpg

Brewski - Blueberry Pie. Kraftig smulpajsdoft. När jag öppnade burken trodde flera att någon bakat en paj och tagit med.
20200328_094741.jpg

Utöver detta dracks följande som jag glömde eller inte orkade ta bild på:

Brasserie de franches montagnes - V225 Saison

Lervig - Supersonic 2020
Wonder Beyond - Pineapple Plod
Electric Nurse- Dark skull

Oscar Blues - Bourbon Barrel Aged Ten Fidy vilket var kvällens bästa

Central Waters - Brewhouse Coffee Stout
Founders - Dirty Bastard 2019

Brouwerij de halve maan - Straffe Hendriks Brugs Triple 9
Ser härligt ut. Var höll ni till?
 

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Det är inte bara på jobbet som jag sysslar med stöd till samhället. Här är en låda svensk öl från bryggerier jag vill stötta i dessa tider. Det finns givetvis fler som förtjänar stöd, men jag börjar med dessa. Nästa beställning blir det några andra. Ha nu en trevlig måndagskväll!
BC528C78-0FFF-46EB-BD38-2512C9222F4C.jpeg
 

Yfront

Omega
Kort recension av ett av mina favoritbryggerier. Vad hände här? Platt, påtaglig syra/beska och nästan ingen humle, ja... Vad hände här? Ska vara en dubbel IPA och med amerikanskan mått mätt brukar de alltid leverera men här hände något. Den är buteljerad den 9/1 2020 så inte färsk direkt men så här knepigt brukar de inte smaka. Ping @Gusvigilante.
IMG_20200327_175127.jpg

Nu har även jag provat den!
F9FB44A8-893D-4260-867C-C0F4A0CAC203.jpeg


tycker den var helt ok, lite tunn kanske men kart godkänd... däremot om man räknar in priset så var den inte värd pengarna
 
Topp