• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Öl

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Härligt att höra! Det är en måttstock för dubbel IPA för mig, kanske beror att det var en av mina första öl i kategorin. men jag tycker den fortfarande håller riktigt hög klass! Bra balanserad och lagom mustig! 💪🏋️‍♂️🤠
Samma här, första DIPA jag provade, kul att prova igen efter lång tid. Smakar väldigt annorlunda från vad jag minns, men helt klart godkänd även idag 😀
 

Barfly

Cartier
Den här var inte dum 😁
 

Bilagor

  • IMG_20201017_201417.jpg
    IMG_20201017_201417.jpg
    271.6 KB · Visningar: 17

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Vågar ni använda den?
Själv är jag mest för snål och vill inte tappa det där glaset i dryckesväg som följer med korken:hilarious:

Har jobbat hårt (om frugan skulle fråga) med lampinstallationer och fönstersalning och sätter mig nu med en bärseluring.

20201017164953_IMG_2646.jpg

Vet inte mycket om den annat än att den är bryggd av Skellefteå bryggeri. Väldigt anonym etikett, men färgen skvallrar om vad smaken bekräftar, en lager med stor maltkropp.
Ganska simpel med lätt humle, men riktigt trevlig.
Hehe inte mkt som följer med i dryckesväg om man utför det korrekt ;)
Kanske inte heller skulle sabrera en flaska för 2lök
 

Script

Cartier
En Lervig blir söndagsstouten. Hade väntat mig mer tyvärr, tunn och lös. Bra saltad karamellsmak dock!
20201018_175332.jpg


Sedan har vi Verified, en riktigt fet kvadrupel-ipa på 12%. Visste att den här skulle vara bra så fort jag öppnade, fantastisk doft. Knappt ett spår av alkoholen, så len att det var som att svälja en sidenkudde. Packad med smak!
20201018_152108.jpg
 

uppkorkat

Cartier
2-Faktor

dauit

Panerai
2-Faktor
Lyckades någon få tag på Cantillons senaste släpp, som släpptes idag 17.00? @Script?


Satt medvetet kvar på jobbet för att utnyttja deras 1000/1000. Men va helt omöjligt att komma vidare till kassan.
 

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Lyckades någon få tag på Cantillons senaste släpp, som släpptes idag 17.00? @Script?


Satt medvetet kvar på jobbet för att utnyttja deras 1000/1000. Men va helt omöjligt att komma vidare till kassan.
Menar du det släppet som man var tvungen att hämta på plats på bryggeriet? Dom släppen har jag aldrig givit mig på. Jag har inte vägarna förbi tillräckligt ofta för att vara säker på att jag ska kunna hämta upp en låda.
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Vilken tänker du på? Visste inte att Cantillon släppte något nytt idag. Är det Himmelrikets exklusiva Blåbär du menar?
Menar du det släppet som man var tvungen att hämta på plats på bryggeriet? Dom släppen har jag aldrig givit mig på. Jag har inte vägarna förbi tillräckligt ofta för att vara säker på att jag ska kunna hämta upp en låda.
yes, släppet som kräver att man hämtar på plats. Har aldrig varit där så tänkte att man kunde lika gärna testa, trots Corona.

Detta erbjöds för 106 Euro:
2 x 50°N-4°E 2020, 2 x Fou'foune 2020, 1 x Lou Pepe Kriek 2017 and 1 x Magic Lambic 2020.
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Jag har alltid haft svårt för Clown Shoes. Intressant att se vad du tycker!
Blev för nyfiken så kröp över till kylen.
20201023_160413.jpg

Tyckte den var god, men inte mycket mer än så.
Rätt tun kropp, sina 7,5% till trots, men väldigt len och fin munkänsla. Lite som att dricka juice med mango i. Eftersmaken har en viss metallisk beska, men även rätt mycket gräs (den i trädgården).
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Jag har alltid haft svårt för Clown Shoes. Intressant att se vad du tycker!
Jag har aldrig druckit nått från de så det blir spännande för oss båda :D
Kan dock inte lova att den dricka ikväll då jag nu dricker denna ganska så goda lite beskare IPA
IMG_20201023_184651.jpg


Och till maten blir det lite rödpang sen ska frugan å jag ha gamingkväll å då går jag nog över på öl igen :)
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Behind the scenes!
20201023_191528.jpg


Ramble on sour beer från Örebro Brygghus.
Hallon och blåbär finns absolut där, men framförallt känner jag väldigt mycket hasselnöt.
Aldrig varit med om det det tidigare, så det lyfter en annars rätt begie öl.
Mycket nyfiken vad som tar fram denna smak!
 
Topp