• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om bronspatina

koze

Silver
2-Faktor
Jag tycker att de senaste årens trend med klockor i brons är kul, och är lite sugen på att testa någon lite enklare klocka i brons som man kan ge riktigt mycket patina. För mig så påminner det om ”Tintin: Rackham den rödes skatt” som jag älskade som barn, dvs drömmen om sjunkna skepp med skatter, dykarhjälmar i brons osv.

EDFC9A3D-73EE-4392-8EAD-6E079A66AD42.jpeg

Har ni några bronsklockor som har fått bra patina?

CFFD0A38-9195-4529-9ED1-0EA1C097F778.jpeg

Jag tycker att de senaste årens trend med klockor i brons är kul, och är lite sugen på att testa någon lite enklare klocka i brons som man kan ge riktigt mycket patina. För mig så påminner det om ”Tintin: Rackham den rödes skatt” som jag älskade som barn, dvs drömmen om sjunkna skepp med skatter, dykarhjälmar i brons osv.

EDFC9A3D-73EE-4392-8EAD-6E079A66AD42.jpeg

Har ni några bronsklockor som har fått bra patina?

CFFD0A38-9195-4529-9ED1-0EA1C097F778.jpeg
Vill du att den ska se ut som den bilden du har bifogat?

Har sett folk stoppa klockan tillsamman med knäckta ägg och andra häxbryggder.

Har inte nått den nivån på udda böjelser ännu.
Dock skulle jag fota den lilla gröna patina jag lyckats skaka fram på 2 dagar.
Så jag torkade rutinmässigt klockan från fingeravtryck och visst fan försvann det lilla gröna med.....suck.

Så nu måste man sluta duscha på några månader...... Alltför patina!

Som sagt ,"like a virgin".
IMG_20180804_122439122-01.jpg

24-1.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp