• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Crystron, Citizen´s Quartz varumärke under 70 talet

Anatta

Panerai
2-Faktor
Var hittar ni Crystron någonstans? :)
Budade på ett par stycken på tratten utan framgång. Tips? Jag gillar dem.
 

Pdson

Omega
De som är charmen med dem :), de är inte lätta att hitta, ovanliga är kanske inte är rätt ord, men svårfunna, de är lika tunnsått av dem på Ebay med...Lättare att hitta Speedmasters o som finns i parti o minut :) (måste väl tillägga att jag inte har nåt emot Speedys, och har en själv ,men det är utan tvekan lättare att finna ).
 

Rolfen

Rolex
Fick hem en Crystron till idag, är en riktig klumpeduns på strax över 38mm. Glaset är inte så fräscht (så ett nytt är beställt) men övrigt gillar jag den, har nog blivit lite Crystron förälskad.
CC1.jpg


CC2.jpg


CC3.jpg
 

Pdson

Omega
Första siffran i serienumret anger år, sedan månad, 60 70 80 tal får man inte ut, där får man titta på klockmodellen i sig, Citizen parawater eller waterproof märkning talar oxå om tidigare resp senare tillverkning ,din klocka är med andra ord 76 juni.
 

frest73

Cartier
2-Faktor
Bra att vi är fler som är modärna här! Om du pingar min personsökare kan jag faxa en bild på min som är nästan likadan!
 

kuma-kun

Audemars
Wow, jättefin. Har du mätt noggrannheten över ett år?

Provade foer 7 aar sen med ett gaeng klockor.
Byggde ett klimatskaap som hoell 27 grader och 22 grader 8 timmar under natten foer att simulera att dom satt paa handleden under dagen och inte under natten som dom flesta anvaender klockorna.
Tanken var att koera ett aar men det blev energikris saa jag stoppade experimentet tidigare.
Haer kan du laesa mer fast utan bilder, http://www.thewatchsite.com/21-japa...-quartz-accuracy-test-guess-winner-print.html
4 megan saktade sig 14 sekunder paa 11 maanader vilket inte aer daaligt, kristallerna aaldras ju en del.
Bytte batteri senast foer 2 maanader sen och klockan har saktat sig 5 sekunder men har legat raett kallt, runt 15 grader.
 
Topp